Дніпрянин вимагає від Київстару мільйона гривень компенсації за брак інформації - що вирішив суд

Київстар порадив чоловіку, який користується кнопковим телефоном, встановити додаток Мій Київстар

Київстар
Київстар не надав відповіді на запит чоловіка, тому він просить стягнути компенсацію у розмірі 1 мільйона гривень

Чоловік звернувся до компанії Київстар із запитом. Його цікавили дані щодо кількості хвилин, використаних на дзвінки інших операторів та мегабайт мобільного інтернету. Однак запитувану інформацію він не отримав, тому вимагає компенсацію у розмірі 1 мільйона гривень. Про це йдеться у рішенні Соборного районного суду Дніпра, опублікованому 4 вересня 2025 року.

12 грудня 2024 року чоловік звернувся до ПрАТ «Київстар» з інформаційним запитом про надання інформації щодо телефону про кількість хвилин, використаних на дзвінки інших операторів у період після 9 квітня 2024 року та кількість мегабайт мобільного інтернету, використаних за вказаний період. Після звернення Київстар 17 грудня 2024 року змінює тариф на послуги. Він як споживач має право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про послуги. Повідомленнями розгляд його звернення тричі подовжували, щоб потім відмовити.

В січні 2025 року чоловік отримав відповідь на звернення, в якому вказано його номер, але датовано 27 серпня 2024 року. З відповіді від 27 серпня 2024 року видно, що запитувану інформацію йому не надали, а порадили встановити відповідний додаток на смартфон, хоча Київстару було відомо, що він має кнопковий телефон, на який вказаний додаток встановити не можливо. 25 січня 2025 року звернувся до того ж магазину з проханням встановити на його телефон відповідну програму, вказану у відповіді. Співробітники йому відмовили пояснивши, що на кнопковий телефон вказаний додаток встановити неможливо.

У своїй відповіді Київстар вказав що, не є розпорядником публічної інформації, хоча згідно з п. 4 ч. 2 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації», має таким бути стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них. Отже, співробітниками компанії було порушено його право на отримання інформації та належний розгляд його звернення.

"Про те, що у позивача відсутня можливість встановити та користуватися інформаційною системою «Мій Київстар» позивач відповідача не повідомив. Відповідач не знає і не може знати, яке обладнання є у власності позивача взагалі та його технічні властивості, оскільки позивач не повідомив відповідача про те, що у нього відсутнє обладнання на якому можливо встановити застосунок «Мій Київстар». Порядок надання інформації про послуги через систему самообслуговування «Мій Київстар» є публічною умовою надання електронних комунікаційних послуг відповідача, що поширюється на всіх абонентів в тому числі й на позивача. Відповідно отримавши від позивача запит від 12.12.2024 року відповідач надав 30.12.2024 року відповідь про те, що позивач як абонент може отримати необхідну йому інформацію через систему самообслуговування «Мій Київстар». Стосовно вимог визнати протизаконною відсутність в ціні пакета послуг, до якого входить мобільний зв'язок і послуги інтернету, окремо ціни кожної послуги та зобов'язати відповідача в ціні пакета послуг, до якого входить мобільний зв'язок і послуги інтернету, вказати окремо ціну кожної послуги, згідно з вимогами ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» зазначили наступне. Позивач при користуванні телефонним номером з 29.03.2024 року по 17.12.2024 року обслуговувався на умовах тарифного плану «Без меж Lite», а з 17.12.2024 року отримує послуги на умовах тарифного плану «LOVE UA Свобода». Відповідно до вимог п. 50 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, що затверджені постановою Кабміну № 295 від 11.04.2012 року умови тарифних планів розміщені на сайті ПрАТ «Київстар». Так, на сайті ПрАТ «Київстар» розміщуються посиланням: умови тарифного плану «Без меж lite» та за посиланням розміщуються умови тарифного плану «LOVE UA Свобода», всі умови тарифних планів актуальні станом на день відвідування сайту, оскільки тарифи можуть змінюватися відповідачем, як постачальником електронних комунікаційних послуг, зміни до тарифних планів вносяться в міру їх запровадження. Заяви позивача про те що тарифні плани не містять ціну кожної послуги є безпідставними. Право позивача на отримання інформації - щодо умов, передбачене ст. 5 Закону України "Про інформацію" та статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» було забезпечено шляхом розміщення інформації на вебсайті відповідача", - заявили у Київстар. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Він не довів, що на звернення (запит) ПрАТ «Київстар» не надало йому запитуваної інформації. 

"Відповідно до вимог Закону України «Про електронні комунікаційні послуги» та Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету міністрів України №295 від 11 квітня 2012 року, відповідачем, як постачальником електронних комунікаційних послуг було забезпечено можливість абонента, що користується телефонним номером ознайомитися з умовами тарифного плану. Наведене свідчить, що право позивача на отримання інформації - щодо умов, передбачене ст. 5 Закону України «Про інформацію» та статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» було забезпечено шляхом надання відповіді - лист № 11127240/03/03/02 та розміщення інформації на вебсайті відповідача. Щодо вимоги позивача про надання йому інформації про використання хвилин на дзвінки в мережі ПрАТ «Київстар» та іншим операторам і щодо використання байт інтернету в період з 9 квітня 2024 року, дана інформація надана відповідачем та мається в матеріалах справи. Таким чином, позивач не надав суду жодних доказів, які б підтверджували факт заподіяння йому моральної шкоди та її обґрунтованого розміру, та не доведено протиправності поведінки відповідача та причинного зв'язку між такою поведінкою і заподіяною шкодою, а доводи позивача про заподіяння йому шкоди є безпідставними та необґрунтованими", - наголосив суд. 

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити