Розвію інтригу і скажу, що мова піде про e-commerce. Не перегортайте, це стаття про онлайн шопінг??. У наших реаліях він актуальний, як ніколи!
За статистикою у 2019 році продажі та купівлі в інтернеті зросли на 17% в порівнянні з попереднім роком (згідно з дослідженнями ГО "Союз споживачів України").
Якщо раніше купувати у мережі було просто швидше і зручніше, то зараз це і ще й безпечніше. За всіма прогнозами e-commerce буде тільки зростати, а там, де люди, там і гроші.
Якщо вам цікаво не тільки витрачати, але ще і заробляти на продажу своїх б / у речей або нових товарів, то ця стаття для вас!
Давайте розберемося, як і де можна продати свої, і не тільки, одяг, взуття, а також будь-який інший товар, від шкарпеток до телевізора.
Розглянемо особливості інтернет-торгівлі на прикладі 4 різних каналів:
- Соціальні мережі - facebook.com
- Спеціалізовані сайти - kashalot.com
- Неспеціалізовані додатки - viber
- Дошки оголошень - olx.ua
Давайте без води і по суті.
- Facebook.com - соціальна мережа, що не спеціалізується на торгівлі, але з тисячами тематичних груп - барахолок.
Особливості:
- багато зацікавлених покупців (від 1 000 до сотень тисяч передплатників в одній групі)
- можливість платних оголошень
- обмежена кількість публікацій товарів впродовж дня
- якщо група відкрита - багато спаму (чарівні методи схуднення, пошук роботи і т.д), якщо закрита - строгі правила і вимоги (не підтверджуються профілі віком менше місяця, високі вимоги до оформлення оголошення тощо)
- люди з доходом нижче середнього
- можливе виключення з групи, якщо ви не даєте зворотного зв'язку в коментарях під своїми товарами і на вас скаржаться
- стрічка швидко оновлюється і товар моментально втрачається серед десятків тисяч інших
- немає відгуків, без чого неможливо підняття вашого рейтингу, як продавця
- обмеження в асортименті товарів (продавати ялинки в речовий групі буде заборонено або дорого)
- якщо ви використовуєте фото з каталогу, модератори можуть запросити реальну фотографію товару, щоб переконатися в його наявності
- Kashalot.com - спеціалізований майданчик для купівлі та продажу нових та б / в товарів різних категорій за системою аукціону
Особливості:
- весь функціонал заточений під інтернет-торгівлю
- зручна навігація, пошук, багато фільтрів
- наявність 15 категорій товарів, а в них десятки підкатегорій. Тобто ви можете в одному місці купувати і продавати практично все
- більше 150 000 активних користувачів
- необмежена кількість лотів в день
- можливість збирати відгуки і піднімати рейтинги свого магазину
- можна використовувати особистий рахунок прямо на сайті
- непроста система аукціону для нових користувачів, але лише на перший погляд
- швидкий час операції (від 2-х годин до 7 днів максимум)
- 80% жіночої аудиторії, 20% - чоловічої
- наявність Клубу з десятками тематичних співтовариств
- подарунки та розіграші для покупців і продавців двічі в тиждень з цінними подарунками (телефони, чайники, мікрохвильові печі, ваги, навушники, павербанкі, фени та д.т). PS Я ще ніде такого не бачила!
- Viber - додаток для комунікації, що не спеціалізується на інтернет-торгівлі, але з тисячами груп - барахолок.
Особливості:
- сильно мобільно - завжди під рукою, без зайвої інформації, тільки оголошення
- можливість платного і безкоштовного просування в групі
- вузька тематика, а значить і вузька цільова аудиторія, що є добре
- відсутність розділів
- неконтрольована стрічка з тисячами оголошень
- відсутність навігації і пошуку
- неперевірені продавці без відгуків і рейтингів
- обмеження за кількістю публікацій в день
- можливість демонстрації тільки 1 фото
- слабка модерація і низька відповідальність організаторів
- великі витрати особистого часу на спілкування і організацію купівель та продажів
- Olx.ua - безкоштовна дошка оголошень, де продаються мільйони товарів всіляких категорій, від нерухомості до собак.
Особливості:
- безкоштовний, популярний сайт з мільйонною аудиторією
- немає обмежень за типами товарів
- зручний інтерфейс, функціонал, детальні фільтри
- безпечна доставка від olx (гроші покупця заморожуються на рахунку сайту, поки той при отриманні не підтвердить, що товар йому підходить). Але багато продавців скаржаться на цей сервіс, тому як покупці частенько просто не доходять до відділень, і продавець змушений слачувати за доставку товару в обидва боки
- можливість платного просування
- безкоштовні оголошення скочуються в самий низ стрічки, куди користувачі просто не догортають
- велика конкуренція в популярних категоріях (одяг , взуття, товари для будинку)
- суворі вимоги до фотографій, а також до оформлення, опису карток товарів
- неприємний% шахраїв серед продавців
- відкритий контактний телефон продавця (а наші люди дзвонять і не переймаються)
- немає коректного функціоналу за відгуками та рейтингам користувачів
Підіб'ємо підсумки
На смак і колір всі фломастери різні??. У кожного каналу є свої переваги і недоліки. Але якщо міркувати логічно, то для інтернет-торгівлі зручніше і оптимальніше всього використовувати спеціалізовані сайти з тематики!
Крім перерахованих ресурсів, можна звернути увагу також на kloomba.com, shafa.ua, prom.ua і навіть rozetka.com.ua .
Де і що б ви не продавали і не купували, робіть це частіше!
Партнерський матеріал