Шахраї вкрали номер телефону та забрали гроші
Банки регулярно вчать своїх клієнтів не передавати ніякі дані шахраям. Під словом «ніякі» люди розуміють пін-код та CVV-код банківських карток. І досі потрапляють у пастку, коли втрачають фінансовий номер телефону нібито після дзвінка «оператора».
1 березня 2021 року на телефон клієнта Monobank подзвонила дівчина. Вона представилася співробітником мобільного оператора Vodafone та повідомила, що у них проводяться роботи з покращення якості зв`язку.
Для того, щоб стало краще потрібно було назвати цифри з коду, який прийде у повідомленні. Одразу чоловіку прийшла СМСка із цифрами та він їх назвав. Але в «оператора» щось не вийшло, тому вона попросила ще раз назвати цифри з нового повідомлення. Після цього прийшла друга СМСка вже з іншими цифрами.
Тоді «представник Vodafone» сказала, що все добре і попросила перезавантажити телефон для того, щоб мобільна мережа запрацювала. Чоловік перезавантажив телефон і одразу після цього зник зв’язок.
Далі все відбувалося за законами жанру. Поки чоловік гадав, щоб цей дзвінок означав, шахраї замінили сім-карту та добралися до рахунку в Monobank. Дуже швидко вони перевели собі на картку 50 тис. 721 грн.
Оскільки телефон чоловіку протягом двох годин був не потрібен, тому на зникнення мобільної мережі він спочатку не відреагував. Коли через дві години мережа не з`явилася, він пішов до відділення Vodafone, де розповів про дивний дзвінок.
Справжні представники оператора йому повідомили, що жодні технічні роботи не проводилися, а це були шахраї. Вони «перепрошили» його сім-картку на свою. Тобто, його номер телефону йому більше не належить.
Як тільки чоловік про це дізнався, то одразу заблокував банківську картку. А згодом пішов до поліції та написав заяву про злочин. Проте, повернути гроші не вдалося – банк заявив, що нічого повертати не буде і запропонував самостійно погасити заборгованість. Тоді клієнт подав позов до суду.
Чоловік просив суд, щоб банк відновив залишок коштів на рахунку і компенсував витрати на адвоката. У відповідь на це в банку заявили, що втрата фінансового номера телефону сталася з вини клієнта. Він сам розповів про «дівчину-оператора» під час звернення до служби підтримки банку. Зокрема чоловік повідомив, що він називав шахраям, які видали себе за співробітників Vodafone цифри з СМСки. Через що його сім-карту заблокували.
Коли злодії переказували гроші на інший рахунок, то банк вважав, що це робить клієнт. І тільки після того, як чоловік сам подзвонив до банку, його картку заблокували. До того ж банк не має можливості перевіряти втрату клієнтами їх фінансових номерів мобільних телефонів.
Але суддя став на бік ошуканого чоловіка. За її оцінкою, лише правильне введення даних у банківському застосунку не може свідчити про те, що чоловік передав свої дані шахраям. Крім того, банк не довів, що чоловік сприяв втраті конференційної інформації. І не можна стверджувати, що зняття коштів відбулося з провини їх клієнта.
Тому у серпні 2022 року суддя Знам`янського міськрайонного суду Кіровоградської області вирішила, що банк має визнати недійсними шахрайські транзакції та відновити залишок коштів на картці чоловіка. Крім того, банк мав заплатити адвокату їх клієнта 12 тис. грн та компенсувати йому 4 тис. 800 грн на поїздки до суду.
В банку з таким рішенням не погодилися і подали скаргу. Найближче засідання призначене на 11 січня 2023 року.
Інформатор розповідав, що у звільнений Херсон повернувся Monobank.