Чоловік вимагає від Укрпошти 199 107 гривень, бо при оплаті комуналки його попросили сказати номер телефону - яким було рішення суду

Чоловік вважає, що у вимозі надати номер його телефону вбачаються ознаки незаконного збору відомостей, що є порушенням Закону України "Про захист персональних даних"

Укрпошта
Укрпошта

Чоловік вирішив скористатися послугами Укрпошти та заплатити за комуналку. Але йому не сподобалось, що працівники попросили надати номер телефону. Він через суд вимагає від поштового оператора компенсацію у розмірі 199 107 гривень.

Як йдеться у рішенні Луцького міськрайонного суду Волинської області, чоловік вважає, що працівники Волинської дирекції АТ "Укрпошта" вчиняють протиправні дії, які полягають у вимозі надати номер телефону при сплаті комунальних платежів, хоча жодним нормативно-правовим актом не передбачено даного обов'язку. Він вважає, що в цьому вбачаються ознаки незаконного збору відомостей, які становлять персональні дані, що є порушенням Закону України "Про захист персональних даних". 

Чоловік подав скаргу щодо вищезазначених дій працівників поштового оператора. У відповіді AT "Укрпошта" повідомило, що наявність номера телефона дозволяє швидко зв'язатися з клієнтом у разі виникнення будь-яких проблем із зарахуванням коштів на рахунок (відхилення платежу банком, необхідність уточнення реквізитів) та уникнути ситуацій нарахування отримувачем платежу додаткових комісій або боргу. 

Розгляд справи

Звертаючись до суду із позовом чоловік визначив як відповідача директора Волинської дирекції АТ "Укрпошта". Згідно з відомостями, наявними в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Волинська дирекція АТ "Укрпошта" є філією.

"Тому, оскільки Волинська дирекція АТ "Укрпошта" не є юридичною особою, а є філією АТ "Укрпошта", директор філії АТ "Укрпошта" не може бути відповідачем у цій справі, оскільки він діє як посадова особа юридичної особи та від її імені, тому відсутня належна цивільна процесуальна правоздатність. Належним відповідачем може бути АТ "Укрпошта", як юридична особа", - наголосили у суді.

Згідно з регламентом процесу "приймання платежів у філіях ПАТ "Укрпошта", оператор відділення поштового зв'язку в головному меню повинен запустити послугу, де в загальній частині вікна "Приймання платежів онлайн" наявність контактного телефону платника є обов'язковим. На думку суду, ця норма порушує права платника, зокрема, обмежує його право на сплату комунальних платежів (навіть, якщо платник не вкаже оператору номер свого телефону).

"Однак суд приходить до висновку, що в повноваження директора Волинської дирекції АТ "Укрпошта" не входить вносити зміни до регламенту чи усувати певні його недоліки", - акцентували у суді. 

Яким було рішення суду? 

Чоловіку відмовили у задоволенні позову. Йому порадили звернутися до суду повторно, але вказати відповідачем не директора Волинської дирекції АТ "Укрпошта", а АТ "Укрпошта".

"З урахуванням того, що директор Волинської дирекції АТ "Укрпошта" є неналежним відповідачем, тому у задоволенні позову слід відмовити. При цьому, суд вважає за необхідне роз'яснити позивачу, що він має право звернутися до суду з позовом до належного відповідача", - вказали у суді. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube