У 2019 році вкладник попросив банк повернути кошти, проте там заявили, що «продали» його депозити
У липні 2013 року чоловік поклав на депозити у кримське відділення ПриватБанку двічі по 81 тис. 200 грн. Гроші там лежали до серпня 2019 року, але забирати їх довелося через суд.
Спочатку вклади робили строком на три місяці. З часом угоди автоматично продовжувалися до того моменту, коли чоловік вирішив забрати заощадження. Але через окупацію півострова та обмежений доступ до оригіналів договорів та касових документів гроші не віддавали. Тому чоловік вирішив йти до суду.
Загалом вкладник просив, щоб ПриватБанк виплатив йому майже 650 тис. грн депозитів, процентів та штрафів. Проте виявилося, що борг має повертати вже інша компанія, а не банк. До того ж адвокат фінустанови згадала, що виплатами клієнтам ПриватБанку у Криму займається некомерційна організація «Фонд захисту вкладників» російської федерації та до неї теж можна звертатися.
Чоловік надав всі оригінали та копії банківських договорів, через що не було сумніву, що філіал ПриватБанку брав у клієнта гроші. У банку залишалася ще одна спроба, щоб відвести від себе удар. Там заявили, що «кошти вносились у банківському відділенні на території АР Крим, яка є тимчасово окупованою територією». Тому нібито не було можливості повернути гроші.
Однак суддя вважала, що кримське відділення лише прийняло кошти, проте діяло воно інтересах ПриватБанку, яке зареєстроване у Дніпрі. Тому установа має виплатити 162 тис. 400 грн за двома депозитними договорами. А ось з процентами та штрафами було складніше.
З’ясувалося, що чоловік з 2013 року геть забув про свої гроші. Та звернувся за ними тільки у серпні 2019-го. В ідеальному світі після цього банк мав би повернути все до копійки. Але так не сталося, тому з серпня і рахувалися санкції. Однак розрахунки чоловіка відрізнялися від того, як рахував суд та ПриватБанк. Тому у листопаді 2020 року суддя Печерського райсуду Києва Олеся Батрин вирішила, що чоловіку мають виплатити майже 313 тис. грн.
З цим рішенням не погодилися адвокати ПриватБанку та вирішили його скасувати. У фінустанові наполягали, що в листопаді 2014 року продали депозити компанії «Фінілон». З того тепер вона мала повертати гроші замість ПриватБанку, проте судді визнали, що борг передали без згоди чоловіка. Тому у січні 2021 року судді Київського апеляційного суду Світлана Кулікова, Василь Олійник та Галина Заришняк постановили, що ПриватБанк має повернути кошти.
Проте на цьому історія не закінчилася. Була ще спроба «занулити» ці рішення у Верховному Суді. Проте цього не сталося – судді вирішили, що державний банк має виконати рішення суду.
На сайті відгуків про роботу банків клієнт ПриватБанку поскаржився на те, що на його картці, якою він майже не користувався, несподівано з’явився борг, на який йде нарахування відсотків.
«У 2019 році із картки для виплат було списано 1000 грн. Транзакцій я не здійснював. На карті не було таких коштів, нею майже не користувалися, тому баланс став -1000 грн (що є неможливим за відсутності кредитного ліміту картки). Після розмови зі співробітниками банку, виявилося, що це було списання в інтернет-магазині. Банк запропонував зробити повернення і протягом певного часу мінус анулювали, але згодом мінус з’явився знову. Як пояснив співробітник банку, продавець відмовив у повернені банку. Подальших дій банку стосовно вирішення цього питання не було. Співробітники щомісячно телефонували та нагадували про борг, просивши повернути. Нагадую, що транзакцій я не здійснював та звісно ж не підтверджував, що уже свідчить про шахрайство та ненадійність системи безпеки банку. На сьогодні, я маю регулярні стягнення відсотка за незрозуміло що… бо кредит на картці для виплат не є можливим. Сума боргу складає — 2800 грн, які я не хочу повертати банку», - написав клієнт ПриватБанку на сайті Мінфін.
Представник ПриватБанку відповів: на картці може утворитися мінусовий баланс, якщо раніше здійснювалась оплата на певному сайті, на момент авторизації коштів було достатньо для оплати та при подачі заявки на повернення коштів продавець спочатку підтвердив наміри повернути кошти, однак пізніше кошти до банку не надіслав, через що сума була в доступному балансі та могла бути використана повторно клієнтом.
Інформатор розповідав, що жінка вимагала від ПриватБанку майже два мільйони гривень за кримські вклади.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.