Чим відрізняються закордонні школи від українських: результати опитування

Читать на русском

Участь в опитуванні взяли 7 921 батьків дітей, які знаходяться за кордоном

Читать на русском
Чим відрізняються закордонні школи від українських: результати опитування

Участь в опитуванні взяли 7 921 батьків дітей, які знаходяться за кордоном

Батьки, чиї діти знаходяться за кордоном, взяли участь в опитуванні відносно різниці умов навчання у закордонних школах від українських. Вже відомі результати.

Про це повідомляє Інформатор з посиланням на Офіс освітнього омбудсмена України

Участь в опитуванні взяли 7 921 батьків дітей, які знаходяться за кордоном. Більшість з них перебувають у Польщі – 28,2% та Німеччині –  24,2%. Також частина батьків зі здобувачами освіти перебувають у Чехії – 7,5%, Румунії – 3,8%, на Кіпрі – 3,6%, Нідерландах – 2,7%, Словаччині – 2,7%, Італії –  2,4%, Австрії – 2%. Менш ніж 2%, але більш ніж 1% опитаних – у Великобританії, Франції, Болгарії, Іспанії, Литві, Швейцарії, Норвегії, Туреччині, Угорщині. 

Чи планують батьки повертатися з дітьми з-за кордону в Україну

Більшість опитаних батьків, які зараз знаходяться зі своїми дітьми за кордоном, раніше чи пізніше планують повернутися в Україну – 82,5%. З них: 

  • 39,6% опитаних батьків планують повернутися в Україну після завершення війни (це батьки вихованців закладів дошкільної освіти –  6,5% опитаних, батьки учнів закладів загальної середньої освіти – 89% опитаних, батьки закладів спеціальної освіти – 1% опитаних, батьки здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти – 0,8% опитаних, батьки здобувачів фахової передвищої освіти – 1,6% опитаних, батьки студентів закладів вищої освіти – 1,1% опитаних;  
  • 2,6% опитаних планують повернутися протягом пів року;
  • 2,4% опитаних хочуть повернутися до 1 вересня. 
  • Ще 37,9% опитаних планують повернутися, але не знають, коли це зробити.   
  • 3,9% – не планують повертатися та хочуть залишитися за кордоном.  

У яких закладах освіти навчалися діти, які перебувають за кордоном

Значна частина опитаних батьків – 40,4% повідомили, що дитина навчалася одночасно у двох закладах: очно в закордонному та  дистанційно в українському. Більше третини опитаних батьків – 34,9% зазначили, що дитина навчалася дистанційно лише в українському закладі освіти.

1,2% опитаних батьків вказали, що дитина навчалася очно в українській школі за кордоном, ще 0,8% опитаних зазначили, що дитина одночасно навчалася в суботній чи недільній українській школі (класі) за кордоном та в закордонному закладі освіти. Лише 11% зазначили, що дитина навчалася тільки в закордонному закладі освіти. 

Чим закордонні школи відрізняються від українських 

Більшість батьків звернули увагу на інше ставлення в закордонних школах до дитини – з добротою та більшою повагою, на підходи до навчання та практичність й актуальність отриманих знань і компетентностей. Також значною перевагою, яку зазначили батьки, є відсутність у закордонних школах так званих "батьківських комітетів" та збору коштів.

Вчитель, дитина, атмосфера

  • ставлення педагогів з добротою та повагою до дитини, дотримання прав людини, дитина захищена від принижень дорослого – 88,5%  опитаних;
  • людяність та професійність педагогів, щирість та доброта, вчитель не підвищує голос, немає наказового тону, надає індивідуальну допомогу учню, якщо виникають труднощі у навчанні – 76% опитаних;
  • професійність педагогів, престижність професії, більше поваги до людини, на посаду вчителя  проводиться конкурс та є відбір за певними критеріями, тому випадкових людей в освіті немає  – 75% опитаних;
  • закордонний заклад освіти – вільний простір для здобувачів освіти, де панує дружня та вільна атмосфера – 65,1% опитаних.

Освітні програми та зміст освіти

  • освітні програми адаптовані до життя, знання (компетентності) актуальні та сучасні, їх можна використовувати у житті, навчання в ігровій формі, особливо у початковій школі, також поширена практика створення шкільних проєктів під час уроків або як форми домашнього завдання, часто проводяться безплатні екскурсії – 97,8% опитаних; 
  • індивідуальний підхід до кожної дитини, велика увага приділяється психологічному стану, активно та без тиску з дітьми працюють психолог та соціальний педагог, булінг на мінімальному рівні або практично відсутній, дітей навчають не конфліктувати, гратися разом, займати себе іграми, закордонні діти інакше виховані, тому ставлення до інших дітей краще – зазначають 97,7% опитаних батьків;
  • відсутнє надмірне навантаження дітей –  85,5% опитаних;
  • велика увага приділяється мистецтву, музиці, спорту, здоровому способу життя, читанню книжок, викладення матеріалу відбувається цікаво, креативно, досить часто з різноманітними дослідами, є щоденні прогулянки та ігри на вулиці – 84,6% опитаних;
  • діти вільно почуваються на уроках, правила поведінки у школі прості, логічні та зрозумілі, немає шкільної форми,  у школі не обмежують активність – 84,2% опитаних;
  • менша кількість дітей у класі, під час уроків забирають телефони, менша кількість контрольних, самостійних,  домашніх завдань – 67,9%  опитаних;
  • дітей спонукають до обговорення, висловлення своєї думки, навчають поважати один одного, знаходити спільну мову, комунікувати один з одним, працювати в команді – 63,9% опитаних;
  • працює шкільна електронна безоплатна система, де батьки отримують повідомлення, оголошення, оцінки дитини тощо – 19,9%  опитаних;
  • значна увага приділяється дітям з особливими потребами, цим дітям надаються  усі необхідні послуги – 11,5% опитаних.

Заклади освіти та фінансові питання

  • у закладах освіти немає батьківських комітетів, із батьків не збирають гроші на ремонт школи та класу – про це зазначили 98,8% опитаних;
  • закордонні школи краще фінансуються, будівлі школи сучасні, забезпечені всім необхідним –  83%  опитаних;
  • додаткові зошити з різних предметів не закуповують, держава забезпечує канцтоварами всіх дітей – 45,9% опитаних;
  • харчування повноцінне, якісне, із сучасним меню –  33,3% опитаних.

11,4% опитаних батьків не знають, чим українські школи відрізняються від закордонних.

Переваги та недоліки навчання за кордоном 

Батькам запропонували висловити власну думку щодо переваг та недоліків освіти за кордоном. Багато з них знову серед переваг вказали на повагу педагога до дитини та людяність. Також вони вважають перевагами освіти за кордоном:

  • інший підхід до навчання, особливо до вивчення  іноземних мов;
  • спрямованість освіти на всесторонній розвиток дитини та отримання знань, корисних для використання у житті; 
  • більше вільного простору для дітей, багато практичних занять, зокрема на природі та менше навантаження; 
  • увагу до психологічного стану дітей; 
  • підтримку учнів з особливими освітніми потребами;
  • краще матеріальне забезпечення шкіл. 

Серед недоліків освіти за кордоном батьки зазначили, зокрема:

  • неможливість вивчати українську мову, історію та культуру; 
  • 12-13-річне, а в деяких країнах – 15-річне навчання у школі; 
  • платні підручники;  
  • відсутність державних дитячих садочків. 

Нагадаємо, в Україні лише 8 % шкіл мають укриття для початку навчального року. Крім того, діти із тимчасово окупованих територій зможуть навчатися в школах Миколаєва.

Також Інформатор писав, що у школах кожну дитину будуть навчати евакуюватись.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.