Нові шляхи постачання з Близького Сходу, США і Китаю дозволять замінити російський дизель
Попри те, що 5 лютого набуло чинності європейське ембарго на закуівлю російської нафти та нафтопродуктів, дефіциту не виникло. Навпаки, спостерігається надлишок пального.
У лютому польські компанії мають достатні обсяги продукту для забезпечення потреб внутрішнього ринку й експортних продажів. Окремі компанії кажуть, що у Польщі спостерігається профіцит дизельного палива. Замість продукту російського походження до терміналів у Щецині й Гдині почало потрапляти дизпальне з США.
На початку лютого про імпорт американського дизпалива повідомила компанія «Укрпалетсистем», а минулого тижня — група Unimot. Перші партії дизпального зі Щецина вже відвантажено на АЗК мережі UPG. У Unimot припускають, що заокеанський продукт може потрапити в Україну на початку весни.
На балтійських терміналах дизпальне пропонується з преміями $115-130 до північно-європейських котирувань. Учасники ринку повідомляють, що за фіксованими цінами обсяги Orlen Lietuva з відвантаженням цього тижня здорожчають приблизно на €20 через зростання котирувань.
На південному напрямку постачань обсяги пропозиції дизпального перевищують попит. Оператори чорноморських портів Болгарії й Румунії і терміналів у гирлі Дунаю повідомляють про зниження обсягів продажів продукту до України.
У наступні два-три тижні профіцит дизпального на українському ринку зростатиме. Після стабілізації енергопостачання в усіх областях країни спостерігається різке падіння обсягів закупівлі палива власниками генераторів.
«Працівники наших АЗС повідомляють, що останнім часом поменшало клієнтів, що приїжджають заправитися у каністри», — зазначає менеджер невеликої роздрібної мережі. Тенденцію зменшення закупівель пального для генерації кіловатів відзначають і трейдери, що працюють у дрібному гурті.
Водночас компанії аграрного сектору поки що не виправдовують сподівань постачальників палива. «Наші покупці-аграрії відкладають закупівлі на останній момент. Деякі компанії не впевнені, чи взагалі варто сіяти цієї весни», — ділиться переживаннями клієнтів невеликий трейдер із Дніпра.
У такій ситуації компанії будуть змушені скорочувати закупівлі імпортного пального. Накопичувати запаси надалі не вдасться, бо потужності зберігання наразі практично вичерпано. Перші сигнали про зменшення попиту на імпортний ресурс ринок уже почав подавати. За даними еnkorr, 6-12 лютого обсяги розмитненого дизпального без урахування трубопровідних партій склали 102 тис. тонн, це на 36% менше ніж попереднього тижня.
Раніше Інформатор писав, чи варто накопичувати талони та як будуть змінюватися ціни на бензин, дизель та автогаз в Україні.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.