Чи не завадять блекаути «чорній п'ятниці», розповіли банкіри

Споживче кредитування готове і до Black Friday, і до блекаутів

Банкіри запевняють, що у них вистачить кредитних ресурсів – головне, щоб у торговців вистачило товару
Банкіри запевняють, що у них вистачить кредитних ресурсів – головне, щоб у торговців вистачило товару

На відміну від осені 2022 року, в поточному листопаді очікується бум продажів на «чорну п’ятницю». А покупці зможуть розраховувати на бонуси та спеціальні умови кредитування майже весь період зимових свят. Банки розтягнули «чорну п’ятницю» на декілька тижнів.

Про це розповіли банкіри під час круглого столу «Black Friday: чи існує святкове споживче кредитування під час війни», проведеного «Фінансовим клубом». Банки та торгові мережі врахували минулорічний досвід блекауту на «чорну п’ятницю».

«Цей рік буде набагато кращим, ніж минулий. Минулоріч саме на період «чорної п’ятниці» були масштабні обстріли, блекаути, і як такої «чорної п’ятниці» не було – ні рекордів, ні особливого зростання продажів. Цього року ми все ж таки очікуємо, що магазини і банки значно краще підготували інфраструктуру, підготувалися і до Black Friday, і до блекаутів», – заявив директор департаменту роздрібного партнерського продажу ПУМБ Ігор Яровий.

Банкам став у нагоді досвід створення мережі Power Banking.

«За інформацією від мереж і торгових центрів, вже більшість, якщо не всі, мають генератори різних потужностей і точно готові до блекаутів, якщо вони будуть. Зараз готовність мереж магазинів набагато краща», – повідомив начальник відділу управління продажів у національних мережах ОТП Банку Руслан Бойко.

Банкіри запевняють, що у них вистачить кредитних ресурсів – головне, щоб у торговців вистачило товару.

«У нас є побоювання, щоб у наших партнерів вистачило товару і запасів. Всі ми знаємо, що на польському кордоні є деякі проблеми, які досі не вирішені. І деякі наші партнери підтверджують, що там є фури з їхнім товаром», – розповів директор з розвитку партнерських програм Сенс Банку Максим Акінчиць.

За словами CEO платіжного рішення RozetkaPay Олександра Лапко, якщо казати про тенденції, то поточну ситуацію дуже важко порівнювати з 2022-м.

"Тоді був величезний пік купівлі товарів, які забезпечують енергонезалежність. 2022 рік був зовсім не схожий на попередній. А 2023-й вже більш-менш схожий за поведінкою покупців на 2021-й», – розповів він.

Хоча зараз українці все ж рідше звертаються за споживчим кредитом, ніж до війни.

«В 2021 році частка продажів в кредит була значно більшою, ніж зараз. Приблизно 40% обігу у великих ритейлерів. Зараз, мабуть, максимум до 30%. Є й нижче, в залежності від торговця», – зазначив Руслан Бойко.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube