Будівництво газогону «Північний потік-2»: РФ намагається обійти санкції

Читать на русском

За даними розвідки, його планують завершити до Дня Росії - 12 червень

Читать на русском

За даними розвідки, його планують завершити до Дня Росії - 12 червень

Росія намагається активно обходити санкції, впроваджені проти будівництва газогону «Північний потік-2». Проект загрожує енергетичній безпеці країн Європи.

Про це повідомили в службі зовнішньої розвідки України,- передає Інформатор .

З метою обходу санкцій проти газогону РФ діє відразу по декількох напрямках. Це виведення компаній-власників з-під санкцій через механізм тимчасової (на період до завершення робіт) зміни власника. Так, у червні 2020 ПАТ «ГАЗПРОМФЛОТ» передало судно «Академік Черський» у власність ТОВ «Темрюк Транс Марин», яке в кінці 2020 року передало його у власність ТОВ «Мортранссервіс».

В кінці липня 2020 ПАТ «ГАЗПРОМФЛОТ» передало судна «Остап Шеремет» і «Іван Сидоренко» компанії АТ «Нобіліті». Також РФ створює альтернативні можливості для виконання умов, необхідних для запуску трубопроводу, після його добудови. Одним з таких варіантів є проведення сертифікаційних і страхувальних робіт власними силами.

«11 січня 2021 року створено ТОВ СК«Константа» (статутний капітал - 0,5 млрд руб., директор - Ю. Єршова). 13 січня Банк Росії безпрецедентно швидко видав ліцензію на діяльність, а 5 березня Всеросійський союз страховиків видав дозвіл працювати за кордоном. Таким чином, створена основа для того, щоб ця компанія могла виступити страхувальником «Північного потоку-2», - йдеться у повідомленні.

Росія також купує у європейських компаній обладнання та послуги для «Північного потоку-2» дрібними партіями і з залученням компаній-посередників.

У вересні 2020 році для трубоукладача «Академік Черський» у італійської компанії Nuova Patavium придбали обладнання для обробки країв труб і електрогідравлічних енергетичних блоків.

«Щоб уникнути санкцій, була застосована схема доставки продукції до РФ декількома партіями, вартістю не більше 200 тис. доларів. Після того як поступив весь комплект обладнання, його відправили до порту призначення і встановили на борт «Академіка Черського», - наголошується в повідомленні.

Зазначені факти також підтверджуються матеріалами журналістського розслідування Deutsche Welle .

Відзначимо, проти будівництва газогону виступають Сполучені Штати, Україна і ряд європейських країн. Газогін повинен з'єднати Німеччину та РФ через Балтійське море. Це дозволить Німеччині та іншим західноєвропейським країнам купувати газ дешевше. У той же час противники проекту вважають, що це посилить газову залежність Європи від Росії, для якої «Північний потік-2» має не тільки економічну, а й політичну підоснову.

Україна в майбутньому може втратити мільярди доларів, якщо газогін через Балтійське море почне функціонувати, оскільки відпаде необхідність експорту газу в великих обсягах через українську газотранспортну систему.

Також Інформатор писав, що Україна і Польща домовилися не допустити реалізації цього проекту .

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.