Рішення про повернення податків було прийнято ще у вересні минулого року
Паливо суттєво зросте у ціні, після того як на нього повернуть повний обсяг ПДВ та акцизи. Це відбудеться 1 липня 2023. Експерти та учасники ринку вважають, що при поверненні довоєнних ставок ПДВ і акцизів надходження до бюджету зростуть. Однак це буде важке рішення для українців, оскільки навіть без акцизів бензин подорожчав протягом року майже у два рази.
Директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн вважає, що рішення щодо повернення довоєнних акцизів на паливо, а також відновлення ставки податку на додану вартість з 7% до 20% є правильним.
"Вважаю це рішення правильним. По-перше, крайні потрібні гроші. По-друге, ціни на нафту впали. Березень 2022 – 140 доларів за барель, зараз – 75 доларів за барель. По-третє, зниження ПДВ призвело до зловживань деяких імпортерів, які через низький податок почали виводити прибуток з крайні шляхом фіктивного завищення цін на імпортований нафтопродукт. Коли ПДВ 20%, вигідніше лишати прибуток в країні. Відповідно, держава має шанс отримати ще й податок на прибуток", - каже Куюн.
Також Куюн зазначив, що нафтопродукти це друга за обсягом стаття валютних витрат держави після зброї. Якщо ціни на паливо виростуть, то обсяги споживання пального скоротяться. Відповідно скоротиться відтік валюти з України.
Він також пояснив, що у 2022 році український Уряд знизив податки на пальне оскільки ціни на нафту були досить високими, а ситуація в країні невизначеною. Хоча невдовзі цей крок був знівельований зростанням цін, бо трейдери були змушені розвернути логістику поставок палива в країну в бік Європейського союзу. Однак, оскільки зараз ринок збалансований - час знову підвищувати податки.
Куюн вважає, що після повернення податків на пальне до того рівня на якому вони були до повномасштабного російського вторгнення підвищать ціни на пальне наступним чином:
"Звідси знову видно, що повернення до старих акцизів як до якоїсь догми виглядає дивним. Бензин летить вгору, скраплений газ майже на місці. Як й раніше, вважаю необхідним адаптуватись до нових реалій та користуючись нагодою збалансувати ставки. Умовно, на 3 грн/л нижче акциз на бензин й на 3 грн/л вище на скраплений газ. Й пропорції цінові збережуться, й бюджет з наваром", - зазначає Куюн.
Засновник групи "Прайм" Дмитро Льоушкін каже, що у разі повернення старих податкових ставок ціни на дизпаливо з 1 липня зростуть на 3,5 гривні за літр.
"Я загалом вітаю такий крок влади. Ці гроші це велика підтримка для держави. Підвищення ПДВ вигідно для мене як для компаній, яка продає паливо за безготівковим розрахунком. Крім цього зараз багато перевізників палива цілком законно зайшли "в тінь". При низьких ставках ПДВ у них є два варіанти: платити ПДВ 7% або платити 2% від обороту. Вони обирають 2% від обороту, а цей податок можна і не платити оскільки він майже не адмініструється. А коли ПДВ виросте, трейдери вимагатимуть від перевізників ПДВ накладні, тож останнім нічого не залишиться окрім як легалізуватися", - каже Льоушкін.
Голова фінансового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев вважає дивною реакцію деяких ЗМІ на повідомлення щодо відновлення ставок оподаткування палива з 1 липня 2023 року. Він зауважив, що це далеко не новина, оскільки рішення Верховна Рада ухвалила ще у вересні 2022 рок:
"Дещо дивною є реакція ЗМІ на НЕновину по відновлення ставок оподаткування палива з 1 липня 2023 року. Річ в тім, що зазначене рішення ВР прийняла ще в вересні 2022 року, відклавши відновлення ставок на 1 липня 2023 року".
Нагадаємо, у березні 2022 року Верховна Рада ухвалила закон про додаткові податкові стимули для підтримки бізнесу під час війни. Закон встановив нульову ставку акцизу на бензин, дизель та газ, а також знизив ПДВ із 20% до 7%. Гетманцев переконаний, що зниження цих ставок було величезною помилкою.
Раніше ми писали, що останнім часом Україна з задоволенням спостерігає за падінням цін на пальне. Середня вартість пального на українських заправках опустилася на 5-7 грн за л. І це попри складнощі з поставками пального в грудні та ембарго на російські нафтопродукти, яке запрацювало 5 лютого. Чому падають ціни та чи може пальне подешевшати ще?
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.