Бензин чи дизель: який тип двигуна автомобіля більш вигідний для українських умов експлуатації

Читать на русском

Обирайте авто під свої потреби

Читать на русском
Бензин чи дизель: який тип двигуна автомобіля більш вигідний для українських умов експлуатації
Бензинові авто в Україні беззастережно домінують

Обирайте авто під свої потреби

Бензинові авто в Україні беззастережно домінують. Але питання вибору між дизелем і бензином стає дедалі актуальнішим. Справа в тому, що на ринку вживаних авто все більше пропозицій з дизельними двигунами. Який тип двигуна більш вигідний і більш зручний – розглянемо за і проти.

В чому різниця

Принципова відмінність між моторами цих типів одна: спосіб запалювання паливно-повітряної суміші в циліндрах. У бензинових агрегатів це робить іскра свічки запалювання, у дизельних суміш спалахує сама через високий тиск в камері згорання.

Відповідно, в бензинових моторах для цього є окрема система запалювання (доволі складна, до речі), а дизельні мають високий ступень стискування – а значить, всі деталі його циліндро-поршньової групи набагато міцніші. Так само в дизельних авто часто доводиться робити набагато міцнішими зчеплення, коробку передач та вали трансмісії – це вже через великий обертовий момент дизельних двигунів (не плутати з потужністю).

Бензиновий двигун

Ще десяток років тому в Україні бензинова машина була найдешевшим варіантом з точки зору утримання: дорогих і хронічно недовговічних деталей в класичних “бензинках” не було, спеціалізованого сервісу вони не потребують. Хіба що апетит бензинових моторів вищий, проте на більшість таких моделей можна встановити газобалонне обладнання, і газ LPG дозволяє економити на пальному до 40–50% коштів.

Але на сьогодні вже масово стали з’являтися мотори down size – від англійського "зменшення розміру". Це дуже передові агрегати, легкі і потужні. справді малого робочого об’єму (0,9 – 1,2 л). Але на них не можна поставити ГБО, а для збереження “дорослих” характеристик вони мають турбонаддув та паливну систему з безпосереднім впорскуванням – компоненти, які знижують надійність і довговічність силового агрегата. За цими параметрами вживані машини з бензиновим даунсайзингом програють дизельним – при тому що класичні повтолітражні “бензинки”, без надуву і з об’ємом 1,5 – 2,5 л, часто так само безвідмовні, як і мотори на важкому пальному.

Між тим, на деяких популярних моделях – наприклад, у марки Volkswagen – повнолітражних бензинових двигунів сьогодні немає в принципі.

Переваги і недоліки бензинових авто

Плюси

  • Невисока вартість утримання
  • Повсюдна доступність ремонту
  • Більш тиха і плавна робота
  • Можливість економії за рахунок ГБО

Мінуси

  • Більша витрата пального
  • Обмежений вибір на вторинному ринку
  • Низька довговічність моторів down size

Дизельні двигуни

Сучасні дизелі з паливною системою Common Rail дуже економічні і часом виявляються більш вигідними, ніж бензинові машини з ГБО. Але лише доти, поки не зноситься одна з його важливих систем. Справа у тому, що головний біль для власників немолодих дизелів CR – це їхня складна і тому недешева паливна система.

В ній є цілий набір дуже дорогих компонентів, яких немає у бензинових моторах: паливний насос високого тиску (так званий ТНВД) та комплект з чотирьох-шести форсунок. Крім того, всі дизелі сьогодні мають турбонадув, і турбіна, хай після певного чималого пробігу, але все одно колись виходить з ладу і потребує дорогого ремонту. А ремонт дизеля взагалі, до речі, часто треба виконувати на спеціалізованій “дизельній” СТО, які є не в кожному місті.

Переваги і недоліки дизельних авто

Плюси

  • Невелика витрата пального
  • Більш довговічний, особливо проти моторів down size
  • Широкий вибір на вторинному ринку

Мінуси

  • Дорогий сервіс та ремонт
  • Висока вимогливість до якості пального та моторної олії
  • Характерне гучне звучання та вібрації
  • Більше ймовірність нарватись на вторинному ринку на машину після таксі.

Отже, обирайте двигун під свої потреби.

Підписуйтесь на наш Telegram-каналщоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.