Оператор відключив номер через можливий шантаж
У лютому 2012 року жінка поскаржилася, що «Київстар» відключив без попередження один з її номерів. Цей номер вона нібито придбала у листопаді 2003 року та регулярно поповнювала його рахунок. Проте за що її залишили без зв’язку їй було не відомо.
За її словами, підстав для того, щоб від’єднати номер від мережі не було. Вона не розсилала спам та не мала боргів. Більш того, на момент коли вона втратила зв’язок, на рахунку цього номера було 851,94 грн.
Перед тим, як його відключили, вона поповнила рахунок спочатку на 800,00 грн, переказавши ці кошти з іншого свого номера «Київстар». Іншу суму вона поповнила скретч-картками різним номіналом.
Жінка не раз скаржилася до мобільного оператора. Вона просила повернути гроші та пояснити, чому компанія вирішила заблокувати її номер. Проте скільки б скарг вона не відправляла, але кошти так і не повернули та про причини не розповіли. Тоді жінка вирішила йти до суду.
Що було у суді
Власниця номера просила суд, щоб «Київстар» повернув її гроші з рахунку та виплатив 77 тис. 777 грн за моральні страждання. На це в компанії заперечили, що в них клієнток з таким ім’ям та прізвищем немає. Виявилося, що жінка не зареєструвалася як контрактний абонент, тому компанія не була впевнена, що спірний номер належить саме їй.
До того ж з’ясувалося, що інший абонент «Київстар» за день до вимкнення номера поскаржився, що нібито жінка шантажувала його, залякувала та вимагала значну суму грошей, які потрібно було перевести на рахунки різних абонентів. Він надав компанії докази та назвав номер телефону, з якого його шантажували. Це був номер жінки, який через скаргу було вирішено тимчасово перестати обслуговувати. В «Київстар» це пояснили тим, що жінка могла порушити «правила та умови надання та отримання телекомунікаційних послуг встановлених законодавством України».
Жінка намагалася довести свою правоту. Вона надала суду як докази листок формату А4 із набором слів та цифр, які вважала роздруківкою абонентського номера із системи самообслуговування «Мій Київстар», фотокопії SIM-картки та сторінок вкладення до стартового пакета передплаченого сервісу «АСЕ&BASE». Також вона показала копії скарг, заяв та листів до «Київстар».
Проте суд на це все не зважив, тому що головним було інше. Чи є жінка клієнтом компанії, якого «Київстар» має змогу ідентифікувати? Якщо ні, то всі інші факти більше не матимуть значення. Тобто якщо немає даних про неї як про абонента, то й про порушення її прав як клієнта «Київстар» не може йти мова. Тому у лютому 2013 року суддя Солом'янського районного суду Києва вирішив, що жінка не отримає компенсацію від мобільного оператора.
На сайті відгуків про роботу українських сервісів, більшість користувачів оцінили роботу мобільного оператора «Київстар» як жахливу.
«Сьогодні мовчки змінили мій тарифний план на 35 грн дорожче. Якщо телефонуєш у службу підтримки, то так само неможливо отримати відповідь оператора, зате робот після п'яти переходів і натискань на кнопки розповідає, що причиною цього подорожчання є необхідність закупівлі компанією Київстар генераторів у зв'язку з перебоями зі світлом. Отак компанія перекладає свої проблеми на плечі споживачів, у кого своїх проблем по вуха. Раніше хоч повідомляла заздалегідь, а тепер мовчки змінює тариф. Мій висновок, що з такою політикою компанії, з таким ставленням до клієнтів, споживачів послуг ставатиме все менше», - пише Ксенія.
«Найжахливіший оператор в Україні! Якщо в інших вежах при відключенні працюють мінімум дві години, то тут ви цього не зустрінете, максимум пів хвилини й все, ні зв'язку, ні інтернету. Буває навіть 10 хвилин після перезавантаження телефону зв'язок тупо висне і без перезавантаження пристрою, вам можуть дзвонити, але дзвінок не пройде (хоча в опонента йде гудок), пропущених немає тільки смс через пів дня про те, що вам дзвонили. Сам коли набираєш дзвінок тупо вішає телефон і чекаєш хвилин 5, поки перерветься», - пише користувач Aguirre.
Інформатор розповідав, що «Київстар» заблокував номер жінки за спам. Проте вона наполягала, що це переписка з друзями.