118 тисяч гривень пенсії «заморозили» в Ощадбанку: чоловік 3 роки не може забрати свої гроші

Пенсійні кошти нараховані та сплачені на рахунок за період з 01.03.2022 року до 31.12.2023 року перебувають на розрахунковому рахунку в АТ «Ощадбанк»

Ощадбанк
Ощадбанк не виплачує чоловіку пенсію у розмірі 118 651 гривні

Чоловік має відкритий рахунок в Ощадбанку, куди нараховують пенсію. Однак він тривалий час не може забрати кошти у розмірі 118 651 гривні. Про це йдеться у рішенні Нововоронцовський районний суд Херсонської області, опублікованому 24 листопада 2025 року.

З 16.05.2000 року чоловіку призначено пенсію за вислугу років. 13.05.2013 року ним було відкрито розрахунковий рахунок в АТ «Ощадбанк» для виплат з пенсійного забезпечення та було отримано відповідну ощадну книжку, користуючись якою він отримував нараховану пенсію через відділення АТ «Ощадбанк». З початку повномасштабного вторгнення РФ на територію України та тимчасової окупації м. Каховка й до грудня 2024 року належну йому та нараховану пенсію не отримував. В грудні 2024 року Пенсійним фондом України виплачено на його користь шляхом перерахунку на належний йому рахунок в АТ «Акцент-банк» пенсію за період починаючи з 01.01.2024 року до 31.12.2024 року та на даний час виплати за послідуючі періоди здійснюються. Проте, не виплаченою залишилась пенсія за період з березня 2022 року до 01.01.2024 року. 

06.01.2025 року чоловік звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області із заявою про виплату (перерахування) коштів, в якій просив: повідомити суму нарахованих якості пенсії на його ім'я коштів за період з березня 2022 року до 01.01.2024 року, повідомити, в якому банку зберігаються вищезазначені кошти та перерахувати належні до виплати в якості пенсії  кошти за період з березня 2022 року до 01.01.2024 року на відкритий на його ім'я рахунок в акціонерному товаристві «Акцент-банк». 29.01.2025 року на його адресу надійшла відповідь АТ «Ощадбанк», відповідно до якої йому рекомендовано звернутись до відділення банку з документами, що підтверджують його особу. 05.03.2025 року АТ «Ощадбанк» у доповнення до листа банку від 29.01.2025 року повідомив, що на виконання статті 13 Постанови НБУ № 65 банк зобов'язаний забезпечувати актуалізацію даних про клієнта, а тому для актуалізації його даних, як клієнта АТ «Ощадбанк» він має особисто з'явитись до установи банку з документами про підтвердження особи. Отже, пенсійні кошти нараховані та сплачені на рахунок за період з 01.03.2022 року до 31.12.2023 року перебувають на розрахунковому рахунку в АТ «Ощадбанк». На запити щодо розміру належних йому коштів на рахунку та виплату на його користь цих коштів шляхом перерахування розрахунковий рахунок в акціонерне товариство «Акцент-банк» «Ощадбанк» не реагує, пропонуючи звернутись до установи банку особисто. Враховуючи наведене, просив зобов'язати акціонерне товариство «Державний ощадний банк України» перерахувати на розрахунковий рахунок в акціонерному товаристві «Акцент-банк» належні йому та зараховані на його рахунок в АТ «Ощадбанк» пенсійні кошти за період з 01.03.2022 року по 31.12.2023 року в розмірі 150 тисяч гривень. 

"23.02.2022 року позивачем востаннє виконано активну видаткову операцію по особовому рахунку у сумі 4 800 гривень за безпосереднього звернення клієнта. 05.12.2023 року востаннє мала місце активна операція зарахування коштів на рахунок у сумі 5 725 гривень. Залишок коштів на рахунку станом на 05.12.2023 року становив 118 651 гривні. Розмір залишку коштів на рахунку залишається незмінним. Банком після припинення руху коштів і надалі забезпечується надійне зберігання коштів на рахунку у розмірі 118 651 гривні, гарантуючи безпеку вкладу та непорушність права власності клієнта. У спірному випадку суттєвим є те, 23.02.2022 року (за день до тимчасової окупації міста Каховка) клієнт особисто звертався до відділення, що офіційно підтверджується записами в ощадній книжці позивача. З цього моменту вже більше 3-х років клієнт не звертався до банку. У додатку до заяви від 06.01.2025 року, яка 15.01.2025 року надійшла поштою до АТ «Ощадбанк», долучено копію паспорта та копію ощадної книжки. Водночас поштове відправлення, у якому надійшла зазначена заява з додатками, було відправлено 09.01.2025 року від імені сторонньої особи, відомості про яку містяться на конверті як про відправника. При цьому, у заяві від 06.01.2025 року не обумовлено та не долучено жодного підтверджуючого документу ні щодо особи фактичного відправника, ні щодо її повноважень на ініціювання звернень, які стосуються майнових прав іншої особи клієнта банку. Більше цього, авторство та належність підпису у заяві від 06.01.2025 року саме клієнту, який проживає у м. Каховка, не могло бути встановлено. Водночас можливість реалізації прав та законних інтересів клієнтів банку, які перебувають на тимчасово непідконтрольній Україні території, вимагають від банку виконання ряду процедур та повноважень, у тому числі передбачених Законом про ПВК/ФТ в частині ідентифікації та верифікації клієнтів при здійсненні фінансової операції, та положенням НБУ №65 в частині забезпечення актуалізації даних про клієнтів. Таким чином, банк зобов'язаний до виконання обов'язків суб'єкта первинного фінансового моніторингу щодо ідентифікації особи клієнта та актуалізації даних про нього. Разом з тим в АТ «Ощадбанк» реалізовано тимчасовий порядок здійснення переказів вкладів, який міг бути та може бути використаний позивачем для розпорядження коштами по рахунку. Зазначений механізм запроваджено починаючи з 03.03.2022 року, з метою забезпечення обслуговування клієнтів АТ «Ощадбанк», зважаючи на військову агресію РФ проти України, проведення бойових дій на території Країни, та не можливість звернення до установ банку, де відкриті рахунки вкладників. Для цього, переказ вкладів може оформлюватися вкладниками в операційних відділах регіональних управлінь. Кошти можуть бути переказані з рахунку вкладника, відкритого в будь-якій установі банку. Починаючи з 03.03.2022 року позивач в належний спосіб не звертався до установ банку для здійснення переказу коштів з рахунку, що свідчить про передчасність пред'явленого ним позову, його необґрунтованість та безпідставність", - заявили в Ощадбанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Йому було рекомендовано звернутись до Ощадбанку з документами, що підтверджують особу.

"Суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, а тому позов не підлягає задоволенню з огляду на таке. Позивачем було відкрито розрахунковий рахунок в АТ «Ощадбанк» для виплат з пенсійного забезпечення, було отримано відповідну ощадну книжку, користуючись якою позивач отримував нараховану пенсію через відділення АТ «Ощадбанк». З тих підстав, що позивач перестав отримувати кошти, та, на його думку, було порушене відповідачем право власності на нараховані кошти, останній звертався із заявами щодо надання йому інформації про суму нарахованих коштів, повідомити в якому банку зберігаються вищезазначені кошти та перерахувати належні до виплати в якості пенсії кошти за період з березня 2022 року до 01.01.2024 року на відкритий на його ім'я рахунок в акціонерному товаристві «Акцент-банк», де у відповідях АТ «Ощадний державний банк України» рекомендовано позивачу звернутись до відділення банку з документами що підтверджують його особу. Однак, позивачем не надано жодних достовірних, допустимих доказів порушення відповідачем його права власності, оскільки фактично не було вчинено в належний спосіб переказу коштів з рахунку, що свідчить про передчасність пред'явленого ним позову", - наголосив суд. 

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити