100 тисяч гривень за неотриманий лист до Європейського суду з прав людини: чи змусив суд заплатити «Укрпошту»

Жінка відправляла скаргу до суду

100 тисяч гривень за неотриманий лист до Європейського суду з прав людини: чи змусив суд заплатити «Укрпошту»

17 березня 2020 року мешканка Харкова направила «Укрпоштою» скаргу до Європейського суду з прав людини. Її мали доставити рекомендованим листом. Проте, у суді її лист не отримали, а відправлення повернулося до українського відділення. У суді жінка заявила, що документи взагалі не перетинали кордону України. І вимагала від «Укрпошти» моральну компенсацію в 100 тис. грн.

У березні 2020 року жінка через відділення «Укрпошти» направила до Європейського суду з прав людини скаргу. Пізніше вона цікавилася щодо статусу її відправлення. На пошті їй повідомили, що у зв`язку з карантином через коронавірус COVID-19 її лист був відправлений з Києва до Франції приблизно через місяць з дня подачі документів. Впродовж чотирьох місяців вона неодноразова зверталась до «Укрпошти» щодо свого відправлення.  

В подальшому документи були повернуті відправниці. На конверті була відмітка французькою мовою, яка в перекладі означає «недоступна адреса». Однак жінка направляла свою скаргу на адресу Європейського суду з прав людини, і ця установа не могли нікуди зникнути.

Повідомлення про вручення чи не вручення адресату рекомендованого листа жінка так і не отримала. Тому вона звернулася до міністра юстиції Дениса Малюськи, розповіла про ситуацію і попросила провести перевірку. Вона заявила, що такі дії «Укрпошти» виглядають як спроби обмежити її в доступі до правосуддя. На це у поштовій компанії відповіли, що готові відшкодувати жінці 437,66 грн, які вона витратила на відправлення скарги до суду.

Що було у суді

В «Укрпошті» заявили, що скаргу повинен був доставити національний оператор поштового зв`язку Франції - La Poste. Факт того, що лист до суду не доставили підтверджується роздруківкою з автоматизованої системи «Укрпошти». Проте, жінка, мабуть, не в перший раз відправляла скарги до Європейського суду, тому що була обізнана з оформленням невручених листів.

За її словами, якщо б її скаргу дійсно тримав у руках французький листоноша, то факт невручення документів підтверджував календарний штемпель, відмітка «Retour», спеціальний ярлик, пояснювальна записка та купон. Їх не було. Тому жінка вважала, що її лист взагалі не покидав межі України.

Проте, ці твердження спростували відповіді з Київської митниці та відомості відділу рекламацій «Укрпошти» щодо згоди національного оператора поштового зв`язку Франції Lа Poste виплатити компенсацію. Відсутність на відправленні штемпеля, відмітки та ярлика пояснили тим, що «Укрпошта» не може відповідати за дії поштового оператора іншої країни.

Тому у грудні 2021 року Комінтернівський районний суд Харкова вирішив, що поштова компанія не повинна виплачувати 100 тис. грн моральної шкоди. І знов відправляти документи до суду за свій рахунок. Проте, жінка подала скаргу, але чим закінчилася ця історія поки не відомо.

Інформатор писав, що «Укрпошта» оголосила конкурс на створення кращої різдвяної марки.

Олена Скобцева

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube