Жителька Полтавщини після дзвінків від ПриватБанку втратила з кредитки 49 919 гривень - що вирішив суд

Жінка зверталась до ПриватБанку з заявою, в якій просила повернути кошти, оскільки операцій по зняттю та переказу коштів вона не проводила

ПриватБанк
Клієнтка отримала два дзвінки з ПриватБанку, а згодом дізналась про списання з кредитки коштів у розмірі 49 919 гривень

Жінка отримала дзвінок від нібито представника ПриватБанку, який повідомив, що її акаунт заблоковано. Згодом надійшов ще один дзвінок з фінустанови, а потім з її кредитної картки зникло 49 919 гривень. Про це йдеться у рішенні Лубенського міськрайонного суду Полтавської області, опублікованому 6 травня 2025 року.

1 лютого 2025 року жінці зателефонував представник АТ КБ «ПриватБанк» і повідомив, що її акаунт заблоковано. Вона невідкладно зателефонувала на гарячу лінію банку і запитала в чому проблема. Представник банку відповів, що в неї все добре, можливо помилилися номером. 2 лютого 2025 року клієнтка знову зателефонувала до АТ КБ «ПриватБанк» і змінила ПІН-код до карток. 9 лютого 2025 року надійшов дзвінок з номера 3700 і особа, яка телефонувала, представившись працівником АТ КБ «ПриватБанк» попросила підтвердити операції, але вона відхилила підтвердження натиснувши на телефоні цифру 0. Надалі невідомі особи вчиняли шахрайські дії по незаконному заволодінню її коштами з карткового рахунку «Універсальний» на загальну суму 49 919 гривень.

11 лютого 2025 року жінка звернулася до АТ КБ «ПриватБанк» з заявою, в якій просила скасувати дані зняття та повернути кошти, оскільки операцій по зняттю та переказу коштів вона не проводила, вони були здійснені без її згоди. За даним фактом нею 14 лютого 2025 року було написано заяву до поліції про вчинення кримінального правопорушення. Відомості про кримінальне правопорушення внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань з правовою кваліфікацією ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України. Досудове розслідування на даний час триває.

Яким було рішення суду? 

Суд задовольнив позов жінки. Транзакції щодо зняття коштів 9 лютого 2025 року в розмірі 49 919 гривень з її карткового рахунку, відкритому в акціонерному товаристві комерційний банк «ПриватБанк», визнали нечинними. Фінустанову зобов'язали скасувати кредитну заборгованість та відсотки, які утворились внаслідок несанкціонованих транзакцій від 09 лютого 2025 року.

"Судом встановлено та не спростовується сторонами, що 09.02.2025 року відбулося списання грошей з рахунку «Універсальний» у банкоматі ABNK, Odessa, Ave. Akademika Hlushka в сумі 49 919 гривень. Проте, АТ КБ «ПриватБанк» не підтвердив належними і допустимими доказами обставин, які б безспірно доводили, що клієнтка, як користувач платіжної картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяла у доступі до відомостей за платіжною карткою, її особового рахунку, акаунту чи додатку Приват-24, незаконному використанню номера платіжної карти, CVV коду та терміну дії та іншу інформацію, яка дала змогу ініціювати платіжну операцію. Згідно з положеннями частини другої статті 614 ЦК України саме банк має довести відсутність своєї вини, а не перекладати це на клієнта банку, споживача послуг, що відповідає й вимогам Цивільно-процесуального кодексу України, які викладені вище. З огляду на викладене та, беручи до уваги обставини того, що кошти були перераховані з рахунків позивача за ініціативою не встановлених осіб, а відповідачем АТ КБ «ПриватБанк» не було вчинено жодних дій, спрямованих на встановлення фактичних обставин перерахування коштів з карткового рахунка позивачки, суд погоджується з обґрунтованістю заявлених вимог про порушення банком прав позивача та приходить до висновку про задоволення позову", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube