На підставі заяви про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 16.04.2022 року, жінці видано довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 16.04.2022 року
Жінка самостійно знялась з обліку, але не подала заяву на припинення виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі, допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам. Вона отримала надмірно виплачену допомогу за період з 01.08.2022 року по 31.12.2023 року в сумі 34 тисячі гривень. Про це йдеться у рішенні Шевченківського районного суду Запоріжжя, опублікованому 1 вересня 2025 року.
На підставі заяви про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 16.04.2022 року, жінці видано довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 16.04.2022 року. Після отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, 19.04.2022 року вона подала до управління заяву про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. На підставі заяви та наданих документів рішенням управління від 22.04.2022 року було призначено державну допомогу з 01.03.2022 року в розмірі 2 тисячі гривень щомісяця. 29.07.2022 року громадянка самостійно знялась з обліку як ВПО, проте не подала заяву на припинення виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі, допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам отримувала по грудень 2023 року включно. Вона отримала надмірно виплачену допомогу за період з 01.08.2022 року по 31.12.2023 року в сумі 34 тисячі гривень.
Суд відмовив соцзахисту в задоволенні позову. Переплата виникла не з вини жінки або внаслідок його недобросовісних дій.
"Предметом позову є стягнення з відповідача суми безпідставно нарахованої та виплаченої допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. З позовної заяви вбачається, що були відсутні підстави для виплати вказаного виду допомоги відповідачці за період з серпня 2022 року по грудень 2023 року включно у сумі 34 тисяч гривень, стягнення безпідставно сплачених сум допомоги в позасудовому порядку не виявилося можливим. Суд вважає, що зловживанням або недобросовісністю з боку набувача соціальної допомоги в розумінні норм цивільного законодавства, зокрема, Порядку №332, є подання ним документів з явно неправильними відомостями, про які йому було достовірно відомо. Відповідачка самостійно вжила заходів щодо зняття з обліку як внутрішньо переміщеної особи та її було фактично знято з обліку до періоду виникнення переплати. Сам позивач у своєму позові зазначив, що управління не мало технічної можливості відстежувати у режимі реального часу всіх громадян, які знімаються з обліку у Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та не подають заяву про припинення виплати допомоги на проживання ВПО. Тобто, за встановлених обставин суд доходить висновку, що переплата виникла не з вини відповідача або внаслідок його недобросовісних дій, а через недосконалість механізму призначення/припинення соціальної допомоги та його належної інтеграції з іншими базами даних, зокрема базою даних про внутрішньо переміщених осіб, та фактично свідчить про недотримання принципу належного урядування. Крім того, судом не встановлено, що позивачем допущено рахункову помилку, що є іншою підставою, передбаченою законодавством, для повернення отриманої допомоги. За наведеного позовні вимоги задоволенню не підлягають", - наголосив суд.