Операторка Київстар сказала жінці, що у її номеру вийшов термін використання
Жінка втратила з кредитної картки ПриватБанку 49 290 гривень. Перед цим їй зателефонувала нібито працівниця Київстар та просила виконати певні дії. Про це йдеться у рішенні Хустського районного суду Закарпатської області, опублікованому 9 січня 2025 року.
Між АТ КБ «ПриватБанк» та жінкою було укладено договір про надання банківських послуг, з метою отримання яких вона 27.05.2022 року підписала заяву про приєднання до умов та правил надання банківських послуг. Їй надали платіжні інструменти - кредитні картки задля можливості користування банківським рахунком. Клієнтка користувалася кредитним лімітом, відповідно до виписки по рахунку здійснювала операції за рахунком. Однак не сплатила заборгованість за операції, які були проведені за період часу 26.08.2023 року - 27.08.2023 року в розмірі 49 290 гривень.
За поясненнями жінки, наданими ПриватБанку у зверненні, встановлено, що 26.08.2023 року на її фінансовий номер телефону поступив дзвінок, співрозмовниця представилась працівницею (оператором) компанії «Київстар» та повідомила, що у її номеру вийшов термін використання, але його можна продовжити в телефонному режимі, через певну комбінацію. Не підозрюючи нічого вона набрала зі свого мобільного телефону комбінацію по підказці «оператора» та натиснула клавішу виклику, після чого її SIM- картка перестала працювати. Зібрані у ході перевірки дані свідчать про те, що первинний несанкціонований вхід в акаунт "Приват-24" клієнтки став можливим через компрометацію клієнтом конфіденційних даних (фінансовий номер не змінювався, вхід в акаунт "Приват-24" здійснено шляхом коректного вводу логіну, та відновлення пароля через РIN-код). Використовуючи вказані дані, треті особи отримали доступ до акаунту клієнта, змінили пароль "Приват-24" та здійснили операції по картковому рахунку. Вина банку в проведених операціях по картці - відсутня. У зв'язку з зазначеними порушеннями зобов'язань за кредитним договором та з урахуванням внесених коштів на погашення заборгованості громадянки станом на 18.07.2024 року має заборгованість в розмірі 33 765 гривень.
Жінка надала відклик на позов, в якому просила відмовити в задоволенні позову АТ КБ «ПриватБанк». В обґрунтування заперечень проти позову вона зазначила, що дійсно, внаслідок шахрайських дій втратила SIM-карту за номером мобільного телефону та 28.08.2024 року дізналась про факт перерахування з її кредитної карти суми в розмірі 46 722 гривень за період часу з 26.08.2023 по 27.08.2023. За даним фактом 29.08.2023 року розпочато досудове розслідування кримінального провадження, яке на даний час триває. Списання коштів з карткових рахунків відбулося не за її розпорядженням і вона не повинна нести відповідальності за такі операції.
Суд відмовив ПриватБанку в задоволенні позову. Списання коштів з карткового рахунку жінки відбулося не за її розпорядженням і вона не повинна нести відповідальності за такі операції.
"АТ КБ «ПриватБанк» не підтвердив належними і допустимими доказами обставин, які б безспірно доводили, що відповідачка, як користувачка кредитної картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяла у доступі до відомостей по кредитній картці, її особового рахунку, акаунту чи мобільного додатку «Приват-24», незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати платіжні операції з перерахування коштів з банківської картки в період з 26.08.2023 року по 27.08.2023 року. Отже, суд, вважає, що списання коштів з карткового рахунку відповідачки відбулося не за її розпорядженням, поза її волею і вона не повинна нести відповідальності за такі операції. Виявивши безпідставне списання коштів, відповідачка звернулася до правоохоронних органів", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.