Агресія Росії – це не лише прямий напад на Україну, але й загроза основам світового миру. Нездатність Ради Безпеки ООН зупинити імперіалістичні амбіції свого постійного члена підриває її авторитет та легітимність міжнародного права
Луна знаходиться в зростаючій фазі, а значить сприяє новим починанням, дає нам додаткову енергію
“Як би я хотів” — це була та пісня, яка народилася одразу під час нашої першої зустрічі з Артемом. Це вийшло дуже легко, вже в перший день. Так би мовити, терапевтичним способом — ми одразу сублімували успіхи, бо це був якийсь такий стан, коли ця пісня стала зізнанням. Коли ти говориш людині: “Я дійсно бажаю тобі щастя будь-якою ціною, байдуже, чи буду я з тобою. Я хочу, щоб ти була щаслива. Якщо я не та людина, яка зробить тебе щасливою, то я хочу, щоб точно була людина, яка тебе зробить щасливою”.
За час війни знищили понад 20 нафтобаз в Україні, тому зберігати пальне у великих об’ємах - невиправданий ризик
Наразі в Україні немає дефіциту пального та передумов для його створення. Запаси палива і справді мінімальні, але це пов'язано з тим, що зберігати велику кількість палива в країні, над якою щодня літають ракети, - нелогічно та ризиковано. Тому АЗК України мають пального в малій кількості, але при цьому регулярно його підвозять. Це українцям пояснив експерт, директор зі стратегічного маркетингу БРСМ Олександр Мельничук через заяву Міненерго про критично малий запас пального та необхідність створення мінімальних запасів нафтопродуктів, яка викликала панічні настрої в суспільстві.
"Те, що спостерігається зараз - більше схоже на інформаційний вкид, на який споживачі моментально реагують. Це називається створення попиту, а не споживання. Приводів хвилюватися немає, запасів пального на ринку достатньо", - каже Мельничук.
Він також додав, що з початком війни найбільші гравці українського паливного ринку перебудували ланцюги імпорту пального з країн Європи. Зокрема, пальне надходить з Польщі, Литви, Румунії, Болгарії, Греції, а також з Туреччини, Оману й Казахстану. Завдяки такій системі логістики, бензовози завантажують у судових портах, після чого доставляють автомобільне паливо безпосередньо на АЗК.
"За час війни було знищено понад 20 нафтобаз в Україні. Зберігати пальне у великих об’ємах - невиправданий ризик. Війна змінила інфраструктуру поставок пального із заводів на АЗК. Тепер більшість обсягу рухається з Європи автотранспортом, а не накопичується на нафтобазах. Відповідно резервуари на АЗК ми підтримуємо повними, щоб не створювати передумови для дефіциту", - пояснив Мельничук.
15 травня 2023 року на сайті Міненергетики з’явилася заява заступника міністра енергетики Миколи Колісника про необхідність створення мінімальних запасів нафтопродуктів, яких залишилося приблизно на 30 діб. Цим повідомленням він хотів сказати, що уряд хоче зобов’язати трейдерів створити мінімальні запаси пального в обсязі до 90 днів середньодобового чистого імпорту або 61 дня середньодобового внутрішнього споживання на випадок нових обстрілів. Проте українці сприйняли це як заклик знову брати каністри та займати черги на заправках, як це було на початку війни та тягнулося довго.
Після цього директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн пояснив, чому не потрібно створювати ажіотаж навколо бензину та дизпалива. За його словами, запаси палива в Україні є. Також за останній місяць бензин втратив в ціні 1,5 грн, дизпальне - майже 2,5 грн/л. Надалі вартість пального може впасти ще на 2-3 грн/л. Експерт підтвердив, що в Міненергетики мали на увазі створення запасу на випадок обстрілів нафтобаз, як це масово було у 2022 році.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.