З Білорусі до рф повертається розвідувальний літак Іл-76, який коригує удари. Що про нього відомо?
Такі літаки координують пілотів винищувачів для ракетних ударів по Україні
Такі літаки координують пілотів винищувачів для ракетних ударів по Україні
У Білорусі злетів літак далекого радіолокаційного виявлення та управління Іл-76 А-50У "Сергій Атаянц". Він вилетів до росії. Про це повідомила моніторингова група "Беларускі Гаюн". Для чого він в Білорусі знаходився?
Що літак робив в Білорусі?
14 грудня білоруська моніторингова група «Беларуські Гаюн» повідомила, що до Білорусі прилетів літак далекого радіолокаційного виявлення та управління Збройних сил РФ.
"До Білорусі прилетів літак дальнього радіолокаційного виявлення та управління: Іл-76 А-50У "Сергій Атаянц" із реєстраційним номером RF-93966", - йшлося в повідомленні.
Літак типу А-50 призначений для виявлення, супроводу і визначення державної приналежності повітряних, наземних та морських цілей, видачі інформації про них на командні пункти автоматизованих систем управління, наведення винищувачів на повітряні цілі й літаків фронтової авіації на наземні та морські цілі.
Офіційно літаки перекидають з росії до Білорусі “для проведення спільного патрулювання повітряного простору в рамках спільного навчально-бойового центру підготовки авіаційних підрозділів та підрозділів ППО”.
Повідомляється, що А-50 під таким самим реєстраційним номером був помічений у Білорусі в лютому 2022 року.
Під іншим реєстраційним номером літак ДРЛВ було помічено в небі над Білоруссю 11 липня цього року.
30 грудня моніторингова група «Беларуські Гаюн» в своєму Телеграм-каналі повідомила, що літак знову вилетів до росії.
«За нашими даними, борт ДРЛО Іл-76 А-50У «Сергій Атаянц» с реєстраційним номером RF-93966, який злетів с аеродрому в Мачулищах в 10:12, вилітає з Білорусі в РФ», - написали вони.
Призначення та характеристики літака
Ці літаки призначені для супроводження повітряних цілей та координують пілотів винищувачів для ракетних ударів по Україні.
Крім того, А-50 може виявляти повітряні об’єкти, які рухаються на малій висоті.
Це радянський і російський літак далекого радіолокаційного виявлення та управління. Прийнятий на озброєння у 1989 році.
А-50 був створений на базі військово-транспортного літака Іл-76 на заміну старого Ту-126. До нового літака додали радіотехнічний комплекс Джміль, який утворює авіаційний комплекс радіолокаційного дозору та наведення А-50.
Призначення ДРЛО А-50 полягає у виявленні та супроводженні повітряних та надводних цілей, оповіщенні Збройних сил про повітряну та надводну ситуацію.
Також А-50 може слугувати командним пунктом та застосовуватися для управління винищувачів та ударної авіації при їх наведенні на конкретні цілі.
ДРЛО А-50 має кілька модифікацій:
- А-50М – з модернізованим комплексом Джміль-М.
- А-50І – російсько-ізраїльська модифікація А-50.
- А-50ЕІ – експортний варіант для ВПС Індії.
- А-50У – варіанти модернізації серійних літаків А-50.
Технічні характеристики:
- Довжина: 48,27 м
- Розмах крила: 50,5 м
- Висота: 14,8 м
- Площа крила: 300 м²
- Злітна вага: 190 000 кг
- Об’єм палива: 109 480 л
Літні характеристики:
- Крейсерська швидкість: 800 км/год
- Практична дальність: 7500 км
- Довжина розбігу: 1540 м
- Довжина пробігу: 1050 м
- Тривалість польоту: 9,3 год (максимальна без дозаправки)
- Тягоозброєність : 0,34 кгс/кг
Радіолокаційна станція А-50 здатна виявити повітряні цілі на дальності:
- бомбардувальники: до 650 км
- винищувачі: 300 км
- крилаті ракети: 215 км
Раніше ми писали, що у Міноборони білорусі заявили, що ракета, яка впала 29 грудня в Брестській області, нібито може бути "навмисною провокацією Збройних сил України". Там продовжують стверджувати, що ракета — українська. Всього Мінськ розглядає дві версії.