З 1 жовтня Пенсійний фонд України проведе перерахунки житлових субсидій - як не втратити допомогу

У разі подання документів у період з 1 жовтня до 30 листопада включно субсидія призначається з початку опалювального періоду, за зверненнями починаючи з 1 грудня – з місяця, в якому відбулось звернення

Субсидія
Субсидія

Для більшості громадян перерахунок cубсидій відбудеться в автоматичному режимі. Також автоматично перерахують субсидію домогосподарствам, чия субсидійна виплата в літній період складала 0 грн. Людям, які в літній період користувались не субсидією, а пільгою на оплату житлово-комунальних послуг (ЖКП), житлову субсидію буде нараховано в автоматичному режимі – без потреби додаткових звернень. Щоправда, деяким категоріям громадян для отримання субсидій доведеться звернутися до ПФУ. Про це повідомили в Пенсійному фонді 26 вересня.

Кому необхідно звертатись за призначенням субсидії

  1. Громадянам, які не були одержувачами цієї допомоги від держави і лише планують її отримати. 
  2. Особи, які отримували житлову субсидію і в них відбулись зміни у складі зареєстрованих осіб домогосподарства.
  3. Люди, у яких призначення субсидії на неопалювальний період не відбулося через наявність заборгованості, яку вдалось погасити / оформити договір реструктуризації.
  4. Люди, які оскаржують питання заборгованості зі сплати ЖКП у судовому порядку. 

Документи для призначеннясубсидії

Для призначення житлової субсидії надаються заява та декларація (за встановленими формами).
Залежно від обставин можуть надаватись інші документи (за наявності). Наприклад: 

  • договір найму (оренди) житла – у разі проживання заявника у житлі, що орендується;
  • копія договору про реструктуризацію заборгованості – за умови наявності заборгованості та укладання відповідного договору.

За потреби громадяни можуть надавати інші документи, які мають значення для розгляду питання по суті. Наприклад:

  • документ, що підтверджує факт непроживання особи за зареєстрованим / задекларованим місцем проживання,
  • рішення суду про встановлення місця проживання,
  • довідка внутрішньо переміщеної особи,
  • письмове пояснення щодо наявності доходів, інформація про які відсутня в органах Державної податкової служби України.

Куди та як подати документи на субсидію

Подати документи на призначення житлової субсидії до територіального органу Пенсійного фонду України можна кількома способами, обравши зручніший: 

  • особисто, звернувшись до сервісного центру Пенсійного фонду України;
  • поштою на адресу територіального органу Фонду;
  • онлайн через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України чи мобільний застосунок «Пенсійний фонд». 
  • Через уповноважених посадових осіб територіальних громад, центри надання адміністративних послуг.
  • Через «Портал Дія».

Терміни подання документів на субсидію

У разі подання документів у період з 1 жовтня до 30 листопада (включно) субсидія призначається з початку опалювального періоду, за зверненнями починаючи з 1 грудня – з місяця, в якому відбулось звернення.

Зверніть увагу, що заява (та декларація) про призначення житлової субсидії на тверде та рідке пічне побутове паливо подається до кінця календарного року.

Для визначення права на призначення житлової субсидії на опалювальний сезон 2024-2025 років враховуються доходи домогосподарства за I та II квартали 2024 року. Для пенсіонерів, які не мали інших доходів, окрім пенсії, враховується сума пенсії за серпень 2024 року. 

Субсидія на оплату ЖКП призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону (квітень місяць) і розраховується:

  • на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня;
  • на опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня.

Пенсійний фонд дав номери для отримання консультацій

Зв’язок відбувається за телефонами: 

  • 0-800-503-753
  • 044-281-08-70
  • 044-281-08-71

Якщо людина не може скористатися телефонним зв’язком, є альтернативний варіант – зателефонувати до Контакт-центру Пенсійного фонду України через програму Skype за логіном ccpensfund. Це можливо зробити з будь-якого пристрою, під’єднаного до інтернет-мережі. Послуга надається на безоплатній основі.

Контакт-центр надає консультації:

  • з понеділка по п’ятницю – з 8:00 до 20:00;
  • у суботу – з 8:00 до 14:00;
  • неділя – вихідний.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube