Головна
Україна
Події
16:11, 28 Липня
Информатор UA

Интро

Ще місяць тому на АЗС були величезні черги з автомобілей, а ціни на паливо були космічними. А вже зараз ситуація трохи краща. Директор консалтингової групи Сергій Куюн розповів про ситуацію на ринку нафти. Станом на сьогодні майже всі станції продають весь спектр моторних палив. Помітно, що ситуація дуже швидко нормалізується. Щодо дизпального та скрапленого газу Куюн підкреслює, що продукту на українському ринку багато, всі намагаються його продати. Ціни потрохи відкочуються назад. До первинних вони навряд повернуться, але все одно знижуються. На газ прайс падає особливо помітно. Так, в Києві ціна зараз нижче 28 гривень за літр, а місяць тому ця ціна була 38-40 грн за літр. Тобто падіння за місяць становило приблизно 30%. За словами Сергія Куюна, зараз пальне є. І на серпень сформовані непогані запаси. На осінь прогнози також хороші, оскільки ринок побудував добрі системи нафтозабезпечення. Також він підкреслює, що ми отримали першу перемогу в сфері забезпечення нафтопродукту. Ворог зруйнував буквально в перший місяць агресії майже 100% нашої профільної інфраструктури. А саме нафтобази, заводи, транспортні вузли тощо. Тобто ми були позбавлені 100% довоєнних джерел постачання. Фактично за 2-3 місяці ми побудували новий ринок. Який повністю незалежний від рф та білорусі. Цього не робив ніхто у світі. Україна перша в Європі відмовилась від російської нафти та нафтопродуктів, каже Сергій. Українці почали рухати світовий ринок нафти у зворотньому напрямку. Тобто змусили відмовитись Європу від російських енергоносіїв. Не лише зараз від нафти, а й від газу. Ще півроку тому про це було важко навіть уявити. Українці не просто забезпечили якісний ринок, але й змінили його структуру. Однак, як повідомляє Сергій, заспокоюватись нам рано. Ринок пішов найбільш простим шляхом. Україна почала скуповувати пальне, котре було у сусідніх держав. Це Польща, Румунія, Болгарія, трошки Словаччини, Угорщини тощо. Але нашій державі треба йти далі, розробляти нові логістичні маршрути, які дозволять систему цього постачання зробити більш стійкою. Перспективи та прогнози щодо палива непогані. Україна непогано спрацювала з сусідами. Хоча щодо перспектив, польський напрямок ще не дозавантажений. Є дуже серйозний потенціал по перевалюванню дизельного пального та збільшення постачання бензину з Польщі. Перспективний напрямок також це Німеччина. Оскільки вона великий виробник нафтопродуктів а також вона є важливою країною-транзитером. Україна в нафтовій галузі не просить про допомогу, а пропонує партнерство. Україна це дуже великий ринок, якій трансформується зараз в європейський і несе ЄС багато переваг. Але, на думку Куюна, європейцям нужно більше часу, щоб це зрозуміти. Якщо джерел постачання буде більше, ціни на паливо будуть нижчими. Адже зараз постачальники розуміють, що Україні більш нема куди йти. А коли джерел буде більше, можна буде везти діалог з іншими постачальниками. Підписуйтесь на нашTelegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналіІнформатор Live. Підписатися на канал у Viber можнатут.

Яка ситуація з паливом в Україні зараз і чи варто очікувати його здорожчення

Читать на русском
Яка ситуація з паливом в Україні зараз і чи варто очікувати його здорожчення

Зараз ситуація потроху нормалізується

Ще місяць тому на АЗС були величезні черги з автомобілей, а ціни на паливо були космічними. А вже зараз ситуація трохи краща. Директор консалтингової групи “А95” Сергій Куюн розповів про ситуацію на ринку нафти. 

Станом на сьогодні майже всі станції продають весь спектр моторних палив. Помітно, що ситуація дуже швидко нормалізується. Щодо дизпального та скрапленого газу Куюн підкреслює, що продукту на українському ринку багато, всі намагаються його продати. 

Ціни потрохи відкочуються назад. До первинних вони навряд повернуться, але все одно знижуються. На газ прайс падає особливо помітно. Так, в Києві ціна зараз нижче 28 гривень за літр, а місяць тому ця ціна була 38-40 грн за літр. Тобто падіння за місяць становило приблизно 30%.

За словами Сергія Куюна, зараз пальне є. І на серпень сформовані непогані запаси. На осінь прогнози також хороші, оскільки ринок побудував добрі системи нафтозабезпечення. Також він підкреслює, що ми отримали першу перемогу в сфері забезпечення нафтопродукту. 

“Ворог зруйнував буквально в перший місяць агресії майже 100% нашої профільної інфраструктури. А саме нафтобази, заводи, транспортні вузли тощо. Тобто ми були позбавлені 100% довоєнних джерел постачання. Фактично за 2-3 місяці ми побудували новий ринок. Який повністю незалежний від рф та білорусі. Цього не робив ніхто у світі. Україна перша в Європі відмовилась від російської нафти та нафтопродуктів”, — каже Сергій.

Українці почали рухати світовий ринок нафти у зворотньому напрямку. Тобто змусили відмовитись Європу від російських енергоносіїв. Не лише зараз від нафти, а й від газу. Ще півроку тому про це було важко навіть уявити.

Українці не просто забезпечили якісний ринок, але й змінили його структуру.

Однак, як повідомляє Сергій, заспокоюватись нам рано. Ринок пішов найбільш простим шляхом. Україна почала скуповувати пальне, котре було у сусідніх держав. Це Польща, Румунія, Болгарія, трошки Словаччини, Угорщини тощо. Але нашій державі треба йти далі, розробляти нові логістичні маршрути, які дозволять систему цього постачання зробити більш стійкою. 

Перспективи та прогнози щодо палива непогані. Україна непогано спрацювала з сусідами. Хоча щодо перспектив, польський напрямок ще не дозавантажений. Є дуже серйозний потенціал по перевалюванню дизельного пального та збільшення постачання бензину з Польщі. Перспективний напрямок також — це Німеччина. Оскільки вона великий виробник нафтопродуктів а також вона є важливою країною-транзитером. 

Україна в нафтовій галузі не просить про допомогу, а пропонує партнерство. Україна — це дуже великий ринок, якій трансформується зараз в європейський і несе ЄС багато переваг. Але, на думку Куюна, європейцям нужно більше часу, щоб це зрозуміти. 

Якщо джерел постачання буде більше, ціни на паливо будуть нижчими. Адже зараз постачальники розуміють, що Україні більш нема куди йти. А коли джерел буде більше, можна буде везти діалог з іншими постачальниками. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ФОТОРЕПОРТАЖІ

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.