"Крим — це Україна. Крапка... Крим – це центр ваги європейської архітектури безпеки. Її повноцінне відновлення можливе лише після повної деокупації всієї території України, включно з українським півостровом"
"Наш План перемоги повністю підготовлений – усі пункти, усі ключові акценти. Найголовніше тепер – рішучість реалізувати"
“На перший погляд, “Дочка ювеліра” не має глибоких сенсів і написана просто по приколу, щоб можна було уявити себе в цій фенсі атмосфері і заслеїти на тусовці, разом з друзями. І це правда так, я дійсно уявляю собі, як дівчата включають цей трек зранку, збираючись йти по своїм справам, слухають, заряджаються на ще один найкращий день і на повторі кажуть собі у дзеркало «I’m a queen of slay». Але є інша сторона, де закладено все ж таки те, що мене тригерить”, - поділилась GRISANA.
Усім нам варто зосередитись на знаходженні балансу у нашому житті: між роботою та сім'єю, особистим та суспільним, матеріальним та духовним
Ситуація на столичному ринку торгових центрів призводить до посилення конкуренції
За даними аналітиків, у Києві, з урахуванням поточного рівня доходів населення, платоспроможний попит здатний забезпечити успішне функціонування для 2 313 033 м2 торгових площ. Станом на серпень 2023 року у столиці вже функціонують 2 457 010 м2. А запуск в експлуатацію задекларованих проєктів ще більше наблизить профіцит торгових площ та поступовий перерозподіл споживчих потоків між об’єктами.
Аналітики UTG прогнозують, що все це призведе до зростання вакантності до 17% та корекції ставок оренди у бік зниження. Ще більше цьому можуть сприяти задекларовані до відкриття у 2023 – 24 роках нові проекти сукупною орендованою площею понад 250 00 м2. Серед них: ТРЦ “White Lines” (28 000 м2), “New Ray” (34 500 м2), “BalticSky” (20 000 м2), “April Mall” (36 500 м2), “Ocean Mall” (GLA = 110 000 м2), “Lukiyanivka” (47 052 м2) та інші об’єкти. Але у ситуації насичення ринку будь-яке відкриття нового великоформатного торгового центру на фоні обмеженого асортименту активних рітейлерів ускладнює залучення орендарів.
Керуючі компанії вже зіткнулися з масою складнощів серед яких: тотальний вихід мереж з росії, відсутність достатньої кількості альтернативних міжнародних універмагів на площі, що звільняються, закриття великоформатних міжнародних операторів до закінчення воєнних дій (Inditex, H&M, IKEA, M&S / GAP) та невизначеність у поновленні повноцінної роботи операторів розваг (фітнесів, кінотеатрів, ДРЦ, боулінгів, закладів харчування).
Експерти впевнені, що є велика ймовірність серйозних труднощів при заповненні великоформатних об’єктів у середньостроковій перспективі (відсутність якорів та універмагів) та велика необхідність переформатування галереї або реконцепції у низці комерційних об’єктів, включаючи екстремальні рішення. Тому за прогнозами аналітиків UTG, з урахуванням існуючого рівня доходів і витрат населення, рівень вакантності у торгових об’єктах до кінця 2024 року може досягнути 17,0%.
Такі тенденції призводять до вимушеної модернізації, редевелопменту та реконцепції існуючих торгових центрів столиці. Наприклад, девелопери вже розпочали комплексну модернізацію таких ТРЦ, як “Караван”, “ЦУМ”, “Метроград”, “Метрополіс”, “Квадрат Лук’янівка”, “Cosmo Multimall”, “Gorodok Gallery”, “Магелан”, “Глобус”, “Мармелад”, “Dream Town”, “Silver Breeze”, “InSilver”. А багато власників вже запланували масштабні зміни в найближчій перспективі.
Нагадаємо, раніше Інформатор повідомляв, що частину торгово-розважального центру “Мега-Сіті” у Києві виставили на продаж.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.