Як в Україні працює чат-бот для жертв домашнього насильства

Читать на русском

З його допомогою можна отримати в онлайн-режимі план дій, якщо ви опинилися в епіцентрі насильства, але не знаєте як діяти

Читать на русском

З його допомогою можна отримати в онлайн-режимі план дій, якщо ви опинилися в епіцентрі насильства, але не знаєте як діяти

В Україні з початком карантинних обмежень, з 9 квітня і 13 липня, в месенджерах Telegram і Viber відповідно з'явився чат-бот для допомоги жертвам домашнього насильства. Його функціонал продовжує розширюватися.

Інформатор розповість про головні "кнопки" чат-боту для тих, хто може опинитися в зоні ризику вдома.

Чат-бот @police_helpbot акумулює всю необхідну інформацію про домашнє насильство, повідомляють в МВС.

Чат-бот може:

  • допомогти викликати служби допомоги (поліцію і швидку);
  • переадресувати на фахівців юридичної допомоги, які своєю чергою нададуть юридичну консультацію в онлайн-режимі;
  • надати контакти інших служб допомоги;
  • роз'яснити, що таке домашнє насильство і як протидіяти цьому явищу, повноваження органів та установ, що здійснюють заходи щодо запобігання домашньому насильству.

Щоб завантажити чат-бот на свій телефон, досить зайти в додаток і ввести в рядок пошуку ключ - #Police_helpbot.

Чат запропонує вам запустити його натисканням кнопки та повідомить, що отримати допомогу в разі насильства стосовно вас ви також можете за номером телефону 102.

Підписавшись ви зможете з головного меню перейти в одну з вкладок і дізнатися про можливу допомогу і підтримку, про те, що являє собою домашня агресія і чому вона небезпечна, а також почитати про сам чат-бот і те, як він працює.

З будь-якої інформаційної вкладки меню можна повернутися - в головну.

Якщо ви опинилися в ситуації, яка загострюється, і не знаєте, що робити, вам допоможе кнопка - план безпеки. Перейшовши за нею, ви зможете обрати ту ситуацію, в якій опинилися самі. Як тільки ви зробите це - отримаєте детальний план-підказку, як діяти.

Перейшовши до вкладки головного меню - допомога і підтримка - ви можете прямо з чату зателефонувати до поліції за номером 102 або обрати кнопку обласного підрозділу Нацполіції.

Також чат-бот може підказати номера гарячих ліній організацій, куди варто звертатися за допомогою в менш екстрених випадках.

Чат-бот також інформує про те, якими мають бути дії правоохоронців в подібних обставинах.

Бот вкаже на організації, в яких можна отримати правову допомогу, а також контакти центрів соціальної допомоги.

Ще один спосіб потрапити до чат-бота - відсканувати QR-код.

Зараз у чат-боті #Police_helpbot (ДійПротиНасільства)з'явилися контакти мобільних бригад соціально-психологічної допомоги постраждалим від домашнього насильства. У них такі завдання:

  • надання психологічної допомоги постраждалим;
  • реагування та надання не пізніше ніж протягом доби соціально-психологічної допомоги постраждалим;
  • інформування постраждалих по послугах (медичним, соціальним, психологічним, правовим інше), які вони можуть отримати для подолання наслідків насильства;
  • роз'яснення потерпілим їх прав, визначених законом, можливостей отримання такої допомоги.

Для довідки.

У перший місяць існування чат-боту його встановили понад 2,5 тисячі користувачів Telegram,86% з яких залишили чат-бот у себе в додатку. Ще 500 користувачів встановили чат-бот у Viber.

В середньому щомісяця до чат-бота додаються 200 користувачів Telegram, і 40 - Viber.

Найбільш популярні розділи серед користувачів:

  • загальна інформація про домашнє насильство, зокрема, яким воно буває;
  • контакти служб допомоги, а саме - інформація по гарячих лініях.

Раніше Інформатор повідомляв, що прикордонники запустили чат-бот для інформування про умови перетину кордону.

Також повідомлялося, що в Україні представили чат-бот для кримчан Crimea IsUAbot.

Крім того, "Укрзалізниця" запустила чат-боти із функцією продажу квитків у Viber та Telegram.

Також Інформатор писав про чат-боти і електронні направлення на ПЛР в якості цифрових інструментів в боротьбі з COVID-19.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.