Вадим Інгеров про розвиток ринку Telegram-каналів, новинний контент та редакційну політику "України на часі"

Якому бізнесу потрібен Telegram, хто виживе та скільки коштує підписник, розповів Вадим Інгеров, власник telegram-канала "Україна на часі"

Вадим Інгеров
Власник найбільшої в Україні мережі Telegram-каналів Вадим Інгеров

Як формувати свої пропозиції для споживача через телеграм-канал, щоб воно максимально завірусилося, чи потрібно переходити від кількості контенту до якості та про перспективи напрямку розповів Вадим Інгеров, власник Телеграм-каналу «Україна на часі», керівник медіа-холдингу, до якого окрім телеграм-каналів входить сайт Інформатор-Україна та його регіональні підрозділи, а також у декілька радіостанцій.

 

Рекомендації для бізнесу

Що стосується маркетингових послуг Telegram, то, на його думку, це більш підходить малому бізнесу. Для великого бізнесу це більше імідж, повідомлення про те, що вони щось роблять корисне, добре та важливе. А ось для малого бізнесу, для якого важливі жорсткі продажі, Telegram підходить найбільше. Це найшвидший, найзрозуміліший та найлегший спосіб достукатися до аудиторії. І не тільки достукатися, а й швидко отримати відгук через ті самі коментарі та звернення до адміністраторів каналів. Тому малий бізнес та галузь послуг – це те, заради чого Telegram зараз і існує.

«Ми не говоримо про комерційні канали. У мене є мережа новинних каналів. В основному каналі працює позмінно три редактори плюс журналісти та стрінгери, які виїжджають на місце подій та беруть інтерв’ю, оператори. У принципі, їх немало. На оригінальних каналах, які поменше, працюють одна-дві людини. Але зараз є бажання розвиватися – планую у кожному регіоні мати свого журналіста-стрінгера, якого ноги годують. Який буде виїжджати на місце подій. Тому, що «телега» повинна піти від кількості у якість та ексклюзивність. Інакше це шлях у нікуди», – каже Вадим Інгеров.

Він додає, що зараз, на жаль, дуже багато телеграм-каналів, які копипастять та рерайтять один одного – і це ще у кращому випадку. Проте виживуть лише ті, хто буде подавати якусь ексклюзивну цікаву інформацію.

Вадим Інгеров радить, по-перше, звертати увагу на охоплення, по-друге, на те, що постить канал, по-третє, на ніші, тому, що нішеві канали можуть дати ефекти більший, ніж якийсь новинний канал. Тому що підписники новинних каналів, в основному, підписувалися для того, щоб отримувати новини, а рекламодавець може обирати більш глибоко.

«Які у нас є нішеві канали для спеціалізації бізнесу: кріптові канали, канали про роботу, бізнес-канали. Але вони тільки починають зараз розвиватися. На жаль, ми запустили їх перед початком війни – а війна змістила акценти. В основному, це міські канали, бізнес, кріпта та робота», – ділиться Вадим Інгеров.

Плани щодо розвитку каналів

Він також розповів про подальші плани розвитку каналів, зокрема, місцевих. Канал не повинен бути просто одним з десяти подібних в регіоні. Тому треба пропонувати ексклюзивні матеріали. А для цього на каналі повинні працювати реальні люди, а не копіпастери або контент-менеджери, які сидять незрозуміло де.

«Тобто це більш про довіру – коли ти виходиш на вулицю із камерою, тебе бачать та довіряють. Відповідно, й рекламодавцю більш престижно виходити на такі майданчики, ніж на якісь анонімні», – впевнений Вадим Інгеров.

Канали холдингу вже присутні у Дніпрі, Києві, Львові, Одесі, Харкові, Вінниці, на Донбас та Півдні. Це основні регіони, по яких працюють і планують у цьому році максимально розвивати.

Вадим Інгеров згадує, що у його практиці найбільш сильно завірусився якийсь рекламний політичний пост ­– він вийшов на його каналі, а потім пішов на репост у інші. Але насправді важко передбачити, який пост завіруситься.

«Звичайно той, який на злобу дня – якщо це якось обіграти, не роблячи шкоди підписникам. Я працюю у ЗМІ з 2008 року і прийшов до висновку, що віруситься лише те, що йде на злобу дня», - дає пораду Вадим Інгеров.

До речі, в основному, люди читають телеграм-канали з 8 до 19 годин, коли їдуть додому у громадському транспорті, коли сидять в офісі.

Як розвиватиметься ринок та скільки коштують підписники

Якщо казати про майбутні шляхи розвитку телеграм-каналів, то, на думку Вадима Інгерова, по-перше, якість повинна перемогти кількість. По-друге, розвивати канали з нуля, мабуть, можливо, але складно. Тому крупні гравці, коли будуть уходити від кількості до якості та якісь нішеві історії, почнуть поступово займати ринок. Таких крупних гравців сьогодні з десяток. І так телеграм поступово буде відчищатися від сміття, якого зараз дуже багато.

Коли Вадим Інгеров починав цей бізнес у 2018 році, підписник коштував від однієї гривні до трьох. Зараз три гривні – це вартість найбільш дешевого та неякісного підписника, який, наприклад, залучається не з телеграм, а з Інстаграм, Тік-ток. Ті, які роблять кількість, а не охоплення. Якщо говорити про гарних підписників для нішевих каналів, то вартість може стрибати й до 30-50 гривень – навіть до ста. Але це якісні, гарні підписники з телеграм, які дійсно роблять і охоплення, і приведені до хорошого якісного посту, а ні якомусь клікбейту, або чомусь ще. Тому якщо купують або продають готовий канал, то, по-перше, дивляться на кількість підписників та охоплення. Вартість каналу може рахуватися, виходячи з 1-3 долара за підписника. Зараз це нормальна чесна ціна.

«Я намагаюся не впливати на редакційну політику. Напевно, так й повинно бути. Втручаюся у справу, якщо щось йде не так, не в той бік. Аде мова більш йде про якість. Тому редактори мають право підбирати ті новини, які цікаві підписникам, на злобу дня, створюють охоплення, вірусятся і так далі. Редактори мають усі права. А я намагаюсь їм не заважати, а лише допомагати», – резюмує Вадим Інгеров.   

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube