Вокзали великих міст України хочуть перетворити в торгово-розважальні комплекси: навіщо і коли

Читать на русском

Поки мова йде про шість вокзалів, а також регіональні аеропорти

Читать на русском

Поки мова йде про шість вокзалів, а також регіональні аеропорти

Українські вокзали, за словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, хочуть зробити "торгово-розважальними комплексами". Це дозволить їм перестати бути збитковими об'єктами для економіки держави.

Про це повідомив Криклій в своєму інтерв'ю, - передає Інформатор .

Міністр розповів, що шість українських вокзалів перейдуть в концесію (договір між державою і підприємцем). Серед них - Київський, Вінницький, Харківський, Дніпровський, Миколаївський і вокзал міста Чоп. У майбутньому цей перелік планують збільшити. Він також згадав позитивний досвід з передачею в концесію портів, коли портом "Ольвія" в Миколаєві зайнялася катарська фірма .

"Для нас вони перестануть бути збитковими об'єктами. Вони зможуть навіть генерувати доходи від цих концесійних платежів, - пояснив міністр. - Ми хочемо, щоб вокзали розвивалися і ставали торгово-розважальними зонованими комплексами, які будуть забезпечувати всіма сервісами та зручностями пасажирів, що зараз неможливо робити".

За словами Криклія, перехід вокзалів в концесію розпочнеться вже цього року. Зараз по ним завершується техніко-економічна оцінка. У цьому році країна вже запустить конкурси для вибору "власників" вокзалів.

По одному з варіантів, отримувати об'єкти концесіонери будуть в пакеті "1 плюс 1" - до великих вокзалів в довантаження йтимуть маленькі. Це дозволить вокзалам маленьких міст, які не так цікаві підприємцям, швидше перейти в концесію. Великі і маленькі вокзали повинні географічно перебувати поруч, тому що, за логікою міністра, не всі концесіонери віддадуть перевагу контролювати два бізнеси в різних кутах України.

У концесію можуть увійти також станції поїздів. Зараз міністерство інфраструктури вивчає, які з них підійдуть для передавання інвесторам.

"Поки йдеться про вокзали, але ми ними не обмежуємося. Зараз ми вивчаємо можливості і щодо менших об'єктів, де ми, наприклад, можемо запропонувати спільне управління як форму концесії," - оголосив дипломат.

Також в Кабміні вивчали можливість передавання в концесію чотирьох найбільших українських аеропортів. Поки держава взяла паузу і чекає відновлення авіації після боротьби з коронавірусом, тому як в минулому році пасажиропотік аеропортів світу скоротився на 60%.

"Концесія - це як торгова площадка, як фондова біржа. В хороший період ти можеш продати за дорого, а в не дуже хороший період ти можеш це продати за безцінь. Нам би не хотілося дешево віддавати," - сказав Криклій.

Однак регіональним аеропортам вже зараз потрібен інвестор. Бюджет не дозволяє їм активно розвиватися:

"Щодо регіональних аеропортів, які на балансі облрад - там інша ситуація. Вони все одно повинні знаходити якогось постійного стратегічного партнера. Там ми допомагаємо, щодо кількох аеропортів зараз ведемо комунікацію, щоб з'явилися концесіонери".

Нагадаємо, що першими для передавання у концесію обговорювали вокзали Києва та Вінниці.У концесію перейдуть також 6 українських доріг .

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.