Бізнесмен Руслан Шостак запропонував ввести тимчасовий податок на розваги в розмірі 5% від суми чека
Співвласник мереж Eva і Varus Руслан Шостак запропонував ввести податок на розваги в розмірі 5% від суми чека. Такий "підхід" він пропонує ввести тимчасово, поки триває війна. І додає, що нібито за свій відпочинок українці повинні сплачувати більше.
Про це він сказав в інтерв'ю NV. За думкою Шостака, деякі українці поводять себе таким чином, немов війна вже скінчилася. І не вважають за доцільне допомагати армії.
"Складається враження, що для багатьох в Україні війна вже закінчилася. Вони не вважають, що треба допомагати армії. На їхніх столах пляшка вина, яка коштує дорожче за розмір донату за минулий місяць. Як військові на передовій можуть ставитись до громадян у тилу, бачачи таку історію?" – сказав він.
Шостак вважає, що під час війни за подібний відпочинок потрібно платити більше. А любителі ресторанів, кіно, музеїв додатково до білетів і послуг повинні сплачувати "чайові" армії.
"Я вважаю, що продовжувати ходити до ресторанів, кінотеатрів, музеїв, подорожувати - можна і потрібно. Війна не повинна забрати любов до життя. Не треба засуджувати та провокувати почуття провини у населення, мовляв, у країні війна, а ви розважаєтеся. Однак необхідно знайти баланс очікувань військових та мирних жителів", – сказав Шостак.
Свою пропозицію він адресував державі. Мовляв, податок на розваги допоможе "зняти напругу у суспільстві".
"Щодо цього у мене є пропозиція державі. Зняти напругу у суспільстві допоможе військовий податок на розваги – 5% суми чека. Тоді люди не відчуватимуть почуття провини за похід у ресторан чи кінотеатр, а навпаки будуть дякувати цим військовим за таку можливість. А солдати отримають додатковий ресурс у вигляді пікапів, дронів чи спорядження. Це може стати чудовим кейсом, який вирішить одразу кілька серйозних завдань", – сказав бізнесмен.
Тішить, що ідеї українського бізнесу спрямовані на розвиток армії та допомогу військовим. Однак така пропозиція не враховує достаток і соціальні умови в кожній конкретній сім'ї. Якщо спрощенно, то логічно, що такий "донат" не може бути примусовим та рівнозначним, скажімо для багатодітних сімей, ВПО чи родин у яких і так є військові ЗСУ в родині, які віддають борг державі на фронті, ризикуючи своїми життями.
Другий момент: а що саме метеріально відповідальний бізнес своїм прикладом робить задля допомоги армії. Можливо, залишив довоєнні ціни, чи запропонував якісь акції для покупців, що нівелюють якимость чином інфляцію. Всього цього, на жаль немає.
Або є, але такі акції не є вкрай необхідними для захисників чи захисниць. Як взагалі і вся продукція магазину Eva не є засобами першої необхідності. І тут ще є питання, чи не є такі магазини як Еva, наприклад, розважального чи відпочинкового спрямування (за асортиментом товарів, які пропонуються покупцю: косметика, догляд, парфумерія, здоров'я).
Деякі пропозиції від Eva взагалі можна розцінювати як сексистські. Ось реклама, яка пропонує з 29 вересня по 1 жовтня кешбек у 80% на чоловічі засоби для гоління та аксесуари для готування їжі або прибирання до дня захисника і захисниць. Вкрай важко уявити бійця, якому для знищення окупантів не вистачає саме цих товарів. Звичайно, навряд також жінки на фронті будуть в захваті від того, що до такого дня їм вирішили натякнути на куховарство та прибирання.
Чи магазин Varus - для звичайних покупців базовий бонус лише 1% від покупки. То хто буде продовжувати купляти продукти в цій мережі, наприклад, якщо сплачувати за продукти доведеться на 5% більше при тій самій "програмі лояльності".
Проте у Varus була нещодавно ініціатива допомоги спільно з проєктом "Дитинство без війни" - треба придбати "наліпки добра" для допомоги дітям-сиротам. Такі самі акції є у інших мережах. Доцільно взагалі ці "донати" робити не з чеку покупців, а з доходу самого бізнесу. Відтак, такий внесок буде прямопропорційний до формули "ваша покупка=допомога ЗСУ".
Всі благодійні ініціативи, звісно, мають місце бути, і українці продовжують донатити "десятину" з доходів. Але набагато важливішим є рішення держави не підвищувати комунальні тарифи для населення під час війни, звільнити від сплати єдиного податку мобілізованих підприємців, необхідності заповнювати декларацію платника, або ж неповернення до довоєнної системи оподаткування. Але з останнім в Україні вже з 1 серпня почалися проблеми - бізнес потерпає через масові податкові перевірки та сплату податків довоєнного рівня, що в цілому через певний час буде 100% означати здорожчення товарів і послуг. Тож, у цих умовах населення і бізнес може донатити на армію тільки з власного бажання. І подібні ініціативи можуть бути сприйняті вкрай негативно. Особливо тими, хто взагалі залишився без нічого - лишився будинку, сім'ї, роботи, зазнав моральних чи фізичних збитків через війну.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.