«Використання ворогом мобільних SIM-карток для донаведення своїх засобів ураження - це достатньо серйозна проблема, яка вирішується як технічно, так і юридично»
Цього року, на день народження мого чоловіка Юрка я вирішила зробити йому подарунок – записала "Лелеку" разом із сином. Це наша давня сімейна пісенька.
У «Новій пошті» розповіли, що клієнт сам змінив одержувача у додатку
У січні 2020 року чоловік прийшов у відділення «Нової пошти» у Білій Церкві на Київщині, щоб відправити покупцю в Черкасах золотий ланцюжок вагою 8,10 г. За нього зворотнім переказом чоловік хотів отримати 7 тис. 600 грн. Проте ні грошей, ні ланцюжка він більше не побачив.
Йшов час, а гроші все не надходили. Через чотири дні після відправки посилки чоловік прийшов до «Нової пошти», щоб дізнатися, чому затримується переказ. Там йому розповіли, що його посилку повернули у відділення в Білій Церкві та вручили якійсь особі. Це сталося тому, що він нібито за допомогою мобільного додатку сам змінив одержувача посилки. На підтвердження своїх слів оператор показав експрес-накладну.
Чоловік попросив викликати до відділення поліцію, тому що він нічого не змінював та нікому не доручав забрати ланцюжок. Йому запропонували написати претензію, що він і зробив. Проте ні ця заява до керівництва «Нової пошти», ні звернення до поліції ясність у ситуацію не додали.
Чоловік вважав, що саме з вини компанії його посилку втратили. Тому він подав позов до суду.
Чоловік просив суд стягнути з «Нової пошти» 9 тис. 500 грн. В цю суму входила вартість ланцюжка та штраф, який клієнт хотів отримати від компанії. Проте з ним експедитор не погодився і розповів свою версію подій. Нібито за день до того, як чоловік прийшов за грошима у відділення, він у своєму «Особистому кабінеті» в мобільному додатку доручив іншій особі забрати прикрасу. В компанії не сумнівалися, що це зробив саме їх клієнт, тому що кабінет підв’язаний до номера мобільного телефона, який належить їх клієнту.
До того ж в компанії наголосили, що жодної інформації про виробника чи модель прикраси, чеки з її вартістю, які б дали змогу ідентифікувати товар, чоловік в експрес-накладній не зазначив. Тому вимагати саме таку суму він не може.
Під час засідання власник зниклого ланцюжка згадав, що йому на телефон приходили якісь цифрові, незрозумілі повідомлення, але він нічого не підтверджував і не змінював. Виявилося, що в той день, коли чоловік нібито сам вирішив до відділення не приходити, хтось зробив це за нього, сплатив за доставку та забрав прикрасу. Ось так легко шахрай міг задарма отримати річ, вартістю понад 7 тис. грн.
Суд встановив, що «Нова пошта» на запит чоловіка провела розслідування, та «порушень та протиправних дій з боку співробітників компанії не виявила». Тому адвокат компанії наполягав, що немає підстав виплачувати якісь гроші.
За словами чоловіка, провина «Нової пошти» в тому, що його майно потрапило до чужих рук. А в додатку нібито не надійний рівень захисту та при видачі вантажу працівники «Нової пошти» погано ідентифікують особу. Як поштовий оператор, компанія відповідає за посилку, яку видали сторонній особі, а тому має компенсувати 7 тис. 600 грн та сплатити штраф 25% від вартості посилки.
Проте суд не побачив провини компанії в тому, що їх працівник видав посилку за номером та перевірив паспорт. І в обов’язок «Нової пошти» не входить запитувати у відправника чи дійсно він доручав забрати посилку за нього кожен раз, коли він не зможе прийти та самостійно це зробити. Раз вантаж видали за правилами, то ніякого порушення не було. Таке рішення у листопаді 2020 року ухвалила суддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області.
Однак чоловік не погодився з цим рішенням та вирішив його оскаржити. Він наполягав, що відправлення належить відправнику доти, доки його не видано законному адресату. Перевізник має відповідати за збереження вантажу з моменту прийняття посилки та до видачі, якщо йому не завадять стихійні лиха. Проте судді й цього разу не стали на його бік. Для рішення на його користь мали бути докази, що хтось інший змінював одержувача посилки у додатку «Нової пошти». Без цього руки правосуддя були зв’язані, а вірити на слово судді не повинні. Тому у травні 2022 року судді Київського апеляційного суду остаточно вирішили, що «Нова пошта» не повинна повертати гроші чоловіку за зниклий ланцюжок.
Вартість доставлення у відділення та поштомат у 2023 році відтепер буде розраховуватися однаково.
Скасовується додаткова плата за повернення товару відправнику після перевірки у відділенні та тепер вона буде безкоштовною. Раніше це коштувало 20 грн. Тариф на доставлення документів у фірмовому картонному конверті у відділення та поштомат становитиме 55 грн.
Посилка між відділеннями та поштоматами по місту:
Посилка між відділеннями та поштоматами по Україні:
Доплата за доставлення/забір кур’єром:
Додатково про нові тарифи Нової пошти можна дізнатись тут. Вони набудуть чинності з 1 січня 2023 року.
Інформатор розповідав, що чоловік хотів продати старий телефон, щоб купити новий, проте «Нова пошта» видала гаджет невідомому.