Велике будівництво повертається: як будуть відновлювати Україну згідно Плану дій Кабміну-2023

Читать на русском

Планується масштабне будівництво автошляхів, модернизація Укрзалізниці, морських портів та аеропортів

Читать на русском
Ілюстративне фото
Мінінфраструктури має привести українську аеропортну інфраструктуру у відповідність до стандартів Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО). Фото: pbs.twimg.com

Планується масштабне будівництво автошляхів, модернизація Укрзалізниці, морських портів та аеропортів

Судячи з Плану роботи уряду на 2023 рік, ухваленого 14 березня, Кабінет міністрів розпочинає масштабне будівництво автошляхів, зміну ширину колії Укрзалізниці на заході України та навіть модернізацію аеропортів. Крім того, запланована ретельна реєстрація всього, що зруйнувала росія та робота з великими світовими установами для пошуку грошей на відновлення. 

“Наш центральний меседж полягає у наступному. Відбудова починається вже зараз. Не чекаємо завершення війни. У відбудови цьогоріч буде 4 основні напрямки: енергетика, житло, розмінування та критична інфраструктура. Плануємо активізувати формат «Фінансового Рамштайну» для визначення джерел фінансування проєктів відбудови. Потребуємо для цього, за попередніми оцінками, 17 млрд доларів лише на цей рік. Проводимо другий етап оцінки збитків та потреб на відновлення. Це спільна робота Уряду України, Світового банку, ЄС та ООН. Уряд впровадить єдину цифрову аналітично-інформаційну систему управління процесом відбудови інфраструктури. Ефективність та прозорість відбудови – два ключові принципи. Прямо зараз ми доопрацьовуємо Держреєстр пошкодженого і знищеного майна. Паралельно запускаємо програму компенсацій за пошкоджене та знищене житло. Відновлення критичної інфраструктури передбачатиме також її модернізацію. Розширення спроможності залізничних пунктів пропуску. Розширення перевалки дунайських портів. Збільшення автомобільних пунктів пропуску. Все це на порядку денному”, - сказав на засіданні Уряду прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

Протягом року

Міністерство інфраструктури має мониторити всі руйнування, що вже спричинила, чи ще спричинить російська агресія.

Особлива увага приділяється дорожному будівництву. На звільнених територіях заплановано відновити 197,6 кілометри автомобільних доріг

Укрзалізниця разом з Мінінфраструктури має відновити 30 залізничних мостів та рекнструювати 13 тягових підстанцій

Мінінфраструктури має провести днопоглиблювальні роботи та забезпечити гарантованих глибин у 7 м в акваторіях портів Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ. Це дасть можливість заходити у ці порти великотоннажним суднам морського класу. 

Березень 

Мінінфраструктури має продовжити реалізацію проекту "Надзвичайна кредитна програма для відновлення України", розпочату у 2022 році. Передбачається розподілити між місцевими бюджетами 1703,4 млн. гривень для відновлення соціальної інфраструктури регіонів, що постраждали внаслідок збройної агресії рф, а також проектів для регіонів, що зазнали найбільшого навантаження через значну кількість внутрішньо переміщених осіб.

Мінінфраструктури, МЗС та Мінфін мають розробити законопроєкту про приєднання України до Банку розвитку Ради Європи та Третього протоколу до Генеральної угоди про привілеї та імунітети Ради Європи. Це відкриє доступ Україні до отримання пільгових кредитів на проекти соціального спрямування, зокрема, пов'язані з підтримкою внутрішньо переміщених осіб, створенням соціального житла та подоланням наслідків війни. 

Квітень

Міністерство інфраструктури разом зі Світовим банком спільно з Європейською комісією, ООН та Урядом України має провести 2 етап оцінки збитків та потреб на відновлення за методологією швидкої оцінки шкоди та потреб, а также презентувати його світовій спільноті. 

Травень

Мінінфраструктури має доопрацювати Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій. 

Червень

МЗС, Мінінфраструктури та Мінекономіки проведуть Конференцію з відновлення України (Ukraine Recovery Conference) в Лондоні, 21-22 червня.

Мінінфраструктури має підготувати проєкт постанови Кабміну щодо внесення змін до Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 р. № 198, стосовно диференціації вимог до утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення. Йдеться про зміни правил розміщення приведення вимог щодо розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд (кіосків, магазинчиків, ресторанчиків) у відповідності до законів України "Про благоустрій населених пунктів", "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про дорожній рух".

Липень

Мінінфраструктури та Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури мають створити та впровадити Єдину цифрову інтегровану інформаційно­ аналітичну систему управління процесом відбудови інфраструктури (в рамках експериментального проекту) та забезпечити її технічного функціонування. 

Жовтень

Мінінфраструктури разом з облдержадміністраціями мають розробити План відновлення та розвитку регіонів, постраждалих від російської агресії. 

Листопад 

Мінсоцполітики має підготувати законопроєкт щодо основ демографічної політики України, спрямований на збільшення кількості народжуваності дітей, державної підтримки сімей у воєнний та післявоєнний період.

Грудень

Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури має відновити систему зважування у русі "Weigh-in­ Motion" на мережі автомобільних доріг України. Габаритно­-ваговий контроль з’явиться на найбільш завантажених ділянках автошляхів. На водіїв вантажівок, що їдуть з перегрузом, руйнуючи полотно, будуть накладати штрафи. Крім того, планується побудувати на 29 нових ділянках доріг автоматизованих майданчиків габаритно- вагових комплексів зважування у русі. 

Укрзалізниця розпочне роботи щодо розширення колії в бік ЄС. До цього часу мають бути розроблені та почати реалізовуватись проєкти:

  • "Реконструкція залізничної інфраструктури в напрямку колії на ділянці країн ЄС: Держкордон-Мостиська-Скнилів (м. Львів)"; 
  • "Реконструкція дільниці Рава-Руська -Брюховичі (регіональна філія "Львівська залізниця" АТ "Укрзалізниця")". 

Також планується велика роботи залізничних транскордонних інфраструктури на пунктах транскордонних переходів. 

Мінінфраструктури має привести українську аеропортну інфраструктуру у відповідність до стандартів Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО). Йдеться про інвестиції в аеродоромну інфраструктуру "Міжнародного аеропорту "Львів" імені Данила Галицького", реконструкцію аеродрому Міжнародного аеропорту "Івано- Франківськ", розвитку авіаційного сполучення із Закарпатським регіоном. 

Мінінфраструктури має впровадити оновлення не менш ніж 10 будівельних норм з використанням кращого міжнародного досвіду, зокрема параметричного методу нормування у будівництві, відповідно до викликів повоєнного відновлення та комплексної відбудови пошкодженої інфраструктури України. Крім того, Мінінфраструктури має впровадити 50 національних будівельних стандартів з урахуванням запровадження європейських процедур надання послуг на ринку будівельної продукції відповідно до Регламенту ЄС 305/2011

Мінінфраструктури має підготовити зміни до постанов Кабміну щодо пільгового кредитування будівництва (реконструкції) і придбання житла. Передбачається поширення дії програми "Державне пільгове кредитування індивідуальних сільських забудовників на будівництво (реконструкцію) та придбання житла" для населених пунктів чисельністю жителів до 30 тис. осіб; збільшення максимальної межі суми кредитних коштів, яю можуть отримати громадяни в рамках зазначеної програмою. 

Як раніше повідомляв Інформатор, прем’єр-міністр України Денис Шмигаль під час засідання уряду назвав ключові пріоритети у роботі на 2023 рік, затвердивши відповідний план дій. Серед головних пунктів плану передбачено безпеку громадян та оборону, адже Україна має справу з цинічним і підступним російським ворогом, який воює з мирним населенням.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.