"Президент чітко дав зрозуміти обом сторонам: якщо прямий діалог не розпочнеться в найкоротші строки, то США мають піти з цього конфлікту - що б це не означало..."
Робота "100 років" за віршем видатного українського поета Василя Стуса нагадує про тривалу боротьбу українців за свободу, сильний дух нашого народу, що не був зломлений попри найтяжчі випробування.
З'явиться більше інформації про російсько-українську війну
В Україні переглянули та оновили навчальну програму для школярів. Зміни внесли через повномасштабну збройну агресію російської федерації.
Про це повідомляє Інформатор з посиланням на Міністерство освіти і науки України.
У навчальні програми предметів «Історія України», «Всесвітня історія» для 6-11 класів та інтегрованого курсу «Історія: Україна і світ» (10 клас) внесли зміни з урахуванням нових історіографічних напрацювань. Наприклад, пропонується погляд на СРСР як на державу імперського типу.
"Частина змін спрямована на розширення просторових контекстів української історії, створення додаткових можливостей для аналогій і порівнянь. Суттєві зміни пропонуються в частині найновішої історії, насамперед подій, пов’язаних зі збройною агресією російської федерації проти України", - зазначається у повідомленні.
Для повного розгляду російсько-української війни, що розпочалася у 2014 році, передбачений окремий навчальний блок. У ньому наголошується на геноцидних діях політичного керівництва і російських військових щодо українців, національному опорі проти агресії рф та міжнародній підтримці України.
Предмет «Захист України» доповнили інформацією про сучасну російсько-українську війну та її героїв, про досвід ведення бойових дій. Також оновили теми розділів з вогневої підготовки, домедичної допомоги та цивільного захисту.
У програмі предмета «Основи здоров’я» розширили зміст першого розділу «Безпека і здоров’я людини», який вивчається в кожному класі. Додали теми, що пов’язані з ризиками воєнного часу: сигнали оповіщення населення, дії під час повітряної тривоги, обстрілу, надійне і ненадійне укриття, протимінний захист та поводження з вибухонебезпечними і незнайомими предметами, надання домедичної допомоги та психологічної самодопомоги. Зміст програми з основ правознавства, громадянської освіти розширили вивченням питань, пов’язаних з правами людини, з російсько-українською війною та доповнили інформацією щодо Міжнародного гуманітарного права.
У програмі з географії переглянули обсяг навчального часу на вивчення країн у світлі сучасної російсько-української війни. Також у зміст теми «Країни Азії» додано інформацію про Республіку Корея, її місце у сучасній політичній карті світу, модель економіки, міжнародні зв’язки України з Республікою Корея.
З переліку рекомендованих для вивчення вилучили програми «Література (російська та зарубіжна)», «Російська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою» для 5 – 9 класів, програми з російської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою/з навчанням російською мовою для 10 – 11 класів, «Російська мова та література (інтегрований курс) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою» для 10 – 11 класів.
Оновлено перелік термінів та понять: «присвоєння суверенітету» (у значенні привласнення, захоплення суверенітету УСРР союзним центром), «русскій мір», «рашизм»; замість вислову «політика русифікації» застосовано вислів «політика російщення», який точніше відбиває сутність процесу; уточнено контекст поняття «колабораціонізм».
Зі змісту програми предмета «Зарубіжна література» вилучили твори російських і білоруських авторів. Натомість додали твори зарубіжних письменників. Відповідно замість російських, вивчатиметься творчість таких письменників, як Жан де Лафонтен, О. Генрі, Анна Ґавальда, У. Старк, Джон Бойн, Ерік-Еммануель Шмітт, Йозеф Рот, А. Гранах. У програму замість творів російських поетів включили шедеври світової лірики (П’єр Ронсар «До того, як любов у світ прийшла…», Р. Бернс «Моя любов…», Й.В. Ґете «До моїх пісень…», Г. Гейне «Коли настав чудовий май…», Адам Міцкевич «Непевність»).
У шкільному курсі «Зарубіжна література» вивчатимуться твори письменників, які писали російською мовою, але життя та творчість яких були тісно пов’язані з Україною – Миколи Гоголя, Володимира Короленка (за вибором вчителя), твір Михайла Булгакова «Собаче серце» (твір вивчається за вибором учнів і вчителя). У списку творів для додаткового читання (для уроків позакласного читання і уроків резервного часу) залишено для вибору вчителем твори Ільфа і Петрова («12 стільців») та Анатолія Кузнецова («Бабин Яр»). Також залишили твори кримськотатарського письменника Таїра Халілова.
Нагадаємо, на окупованих територіях росіяни не дають дітям проходити вступне тестування. Крім того, в укриттях шкіл, дитсадочків та університетів з'явиться Wi-Fі.
Також Інформатор писав, яку форму навчання обрали батьки для своїх дітей.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.