З'явиться більше інформації про російсько-українську війну
В Україні переглянули та оновили навчальну програму для школярів. Зміни внесли через повномасштабну збройну агресію російської федерації.
Про це повідомляє Інформатор з посиланням на Міністерство освіти і науки України.
У навчальні програми предметів «Історія України», «Всесвітня історія» для 6-11 класів та інтегрованого курсу «Історія: Україна і світ» (10 клас) внесли зміни з урахуванням нових історіографічних напрацювань. Наприклад, пропонується погляд на СРСР як на державу імперського типу.
"Частина змін спрямована на розширення просторових контекстів української історії, створення додаткових можливостей для аналогій і порівнянь. Суттєві зміни пропонуються в частині найновішої історії, насамперед подій, пов’язаних зі збройною агресією російської федерації проти України", - зазначається у повідомленні.
Для повного розгляду російсько-української війни, що розпочалася у 2014 році, передбачений окремий навчальний блок. У ньому наголошується на геноцидних діях політичного керівництва і російських військових щодо українців, національному опорі проти агресії рф та міжнародній підтримці України.
Предмет «Захист України» доповнили інформацією про сучасну російсько-українську війну та її героїв, про досвід ведення бойових дій. Також оновили теми розділів з вогневої підготовки, домедичної допомоги та цивільного захисту.
У програмі предмета «Основи здоров’я» розширили зміст першого розділу «Безпека і здоров’я людини», який вивчається в кожному класі. Додали теми, що пов’язані з ризиками воєнного часу: сигнали оповіщення населення, дії під час повітряної тривоги, обстрілу, надійне і ненадійне укриття, протимінний захист та поводження з вибухонебезпечними і незнайомими предметами, надання домедичної допомоги та психологічної самодопомоги. Зміст програми з основ правознавства, громадянської освіти розширили вивченням питань, пов’язаних з правами людини, з російсько-українською війною та доповнили інформацією щодо Міжнародного гуманітарного права.
У програмі з географії переглянули обсяг навчального часу на вивчення країн у світлі сучасної російсько-української війни. Також у зміст теми «Країни Азії» додано інформацію про Республіку Корея, її місце у сучасній політичній карті світу, модель економіки, міжнародні зв’язки України з Республікою Корея.
З переліку рекомендованих для вивчення вилучили програми «Література (російська та зарубіжна)», «Російська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою» для 5 – 9 класів, програми з російської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою/з навчанням російською мовою для 10 – 11 класів, «Російська мова та література (інтегрований курс) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою» для 10 – 11 класів.
Оновлено перелік термінів та понять: «присвоєння суверенітету» (у значенні привласнення, захоплення суверенітету УСРР союзним центром), «русскій мір», «рашизм»; замість вислову «політика русифікації» застосовано вислів «політика російщення», який точніше відбиває сутність процесу; уточнено контекст поняття «колабораціонізм».
Зі змісту програми предмета «Зарубіжна література» вилучили твори російських і білоруських авторів. Натомість додали твори зарубіжних письменників. Відповідно замість російських, вивчатиметься творчість таких письменників, як Жан де Лафонтен, О. Генрі, Анна Ґавальда, У. Старк, Джон Бойн, Ерік-Еммануель Шмітт, Йозеф Рот, А. Гранах. У програму замість творів російських поетів включили шедеври світової лірики (П’єр Ронсар «До того, як любов у світ прийшла…», Р. Бернс «Моя любов…», Й.В. Ґете «До моїх пісень…», Г. Гейне «Коли настав чудовий май…», Адам Міцкевич «Непевність»).
У шкільному курсі «Зарубіжна література» вивчатимуться твори письменників, які писали російською мовою, але життя та творчість яких були тісно пов’язані з Україною – Миколи Гоголя, Володимира Короленка (за вибором вчителя), твір Михайла Булгакова «Собаче серце» (твір вивчається за вибором учнів і вчителя). У списку творів для додаткового читання (для уроків позакласного читання і уроків резервного часу) залишено для вибору вчителем твори Ільфа і Петрова («12 стільців») та Анатолія Кузнецова («Бабин Яр»). Також залишили твори кримськотатарського письменника Таїра Халілова.
Нагадаємо, на окупованих територіях росіяни не дають дітям проходити вступне тестування. Крім того, в укриттях шкіл, дитсадочків та університетів з'явиться Wi-Fі.
Також Інформатор писав, яку форму навчання обрали батьки для своїх дітей.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.