Корпорації не змогли домовитися між собою про продовження ліцензії на продукцію
В популярній соцмережі TikTok масово недоступна велика кількість популярної музики під відео. Компанія не змогла домовитися про продовження ліцензії з корпорацією Universal. Тож остання видалила всю свою музику, і тепер треки таких відомих артистів, як Ріанна, Емінем, Тейлор Свіфт, Олівія Родріго, Дрейк та інших не можна ставити під свої відео.
Про це пише видання Financial Times. При цьому на старих записах з треками все добре.
За даними ЗМІ, обидві компанії не змогли дійти згоди щодо продовження ліцензії на музичну продукцію. Тож з першого лютого Universal Music Group просто видалив усю свою музику.
Корпорація звинувачує соцмережу в несправедливих умовах та дуже низьких роялті (виплат від прослуховування та використання музики) для артистів. В свою чергу, в TikTok ситуацію бачать інакше: кажуть, що лейбл "ставить власну жадібність вище інтересів артистів та авторів".
Переговори між компаніями йшли протягом всього минулого року та були, як пишуть журналісти, "дуже напруженими". Врешті, як ми бачимо, дійти до згоди так і не вдалося.
Варто зазначити, що від цього рішення соцмережа стане значно більш "пустою". Все через те, що музика артистів Universal користується шаленою любов'ю в користувачів з усього світу. Наприклад, з десяти найпопулярніших артистів Spotify вісім пов'язані контрактами саме з Universal.
Нижче - наглядна інфографіка. The Weekend, Тейлор Свіфт, Дрейк, Аріана Гранде, Джастін Бібер, Bad Bunny, Емінем, Адель, Елтон Джон та безліч інших відомих на весь світ артистів пов'язані з Universal. Відтепер їхня музика недоступна на платформі.
Втім, варто зазначити цікавий факт: треки на старих відео, записаних до 1 лютого 2024-го, досі залишаються доступними. "Інформатор" спеціально перевірив це на трьох виконавцях: Ріанні, Емінемі та Тейлор Свіфт. На роликах 2021, 2022 та 2023 років все як завжди: хлопці та дівчата танцюють та відкривають рота під популярні хіти цих артистів, зі звуком немає жодних проблем.
В сучасному світі музика давно стала величезною багатомільярдною індустрією, в якій балом заправляють величезні контракти, авторські права, прописані суми роялті тощо. Це гігантський бізнес, над яким постійно працює купа юристів. Здавалося б, нічого складного: просто записав ролик в популярну соцмережу та підставив туди улюблений реп Емінема чи баладу Адель. Але за цією банальною дією стоять тисячі сторінок різноманітних договорів.
Якраз з таким договором і не змогли впоратися представники Universal та TikTok. Вони вели важкі перемовини весь минулий рік, та згоди не досягли. "Юніверсал" звинуватив соцмережу тому, що вона займається "залякуванням". Компанія нібито хоче платити лише частину тієї ставки, яку інші платформи сплачують за доступ до музичного каталогу. З цих грошей платиться роялті артистам та йдуть відрахування лейблу. "ТікТок" не згоден з таким звинуваченням і заявляє, що в корпорації просто "дуже жадібні" управлінці.
Угода між Universal та TikTok діяла рівно три роки. Чи домовляться вони колись знову - невідомо.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.