Потяг застряг і люди чекали на допомогу
У січні 2016 року парі з Дніпра захотілося теплого сонця та моря. І вони оплатили відпочинок у Єгипті. До аеропорту у Києві вирішили дістатися потягом «Інтерсіті+». Однак він недалеко від’їхав від Дніпра і зупинився. Люди сім годин чекали на допомогу. А коли вона прибула, то на літак до Єгипту мандрівники не встигли.
У січні 2016 року пара купила путівки для відпочинку у Єгипті на тиждень. За двох вони заплатили 16 тис. 709 грн. У цю суму входила вартість авіа перельоту, трансферу до/з готелю та проживання у готелі.
До Єгипту пара мала відправитися авіарейсом з Києва о третій годині ранку. Щоб вчасно прибути на аеропорту, мандрівники придбали квитки на електропоїзд «Інтерсіті+» сполученням Дніпро – Київ. Потяг мав відправлятися з Дніпра напередодні дня вильоту о 17-10 та прибути до Києва у той же день о 22-49.
Поїзд виїхав вчасно, проте зупинився приблизно біля станції П'ятихатки та нікуди вже не поїхав. Сім годин люди не знали, як довго їм чекати та чи встигнуть вони на літак. Увесь цей час двері потягу були заблоковані. Люди не могли скористатися туалетом чи купити собі воду та їжу. Чи взагалі покинути потяг і дістатися до аеропорту іншим транспортом.
Через сім годин очікування пасажирів пересадили до іншого потягу. Для цього, люди були вимушені зістрибувати із 1,5 метрової висоти посеред ночі взимку. Це були незабутні враження для пасажирів!
До Києва вони змогли доїхати тоді, коли їх літак вже полетів. Внаслідок поламки «Інтерсіті+» потяг запізнився до столиці на 7 годин 30 хвилин та приїхав на 3 години 15 хвилин пізніше після відправлення авіарейсу до Єгипту. Оскільки пара запізнилася на літак, то була змушена повернутися до Дніпра і забути про відпочинок у Єгипті. Коли прохання повернути кошти за квитки та компенсувати шкоду не подіяли, пасажири пішли до суду.
Невдалі мандрівники просили суд стягнути з «Укрзалізниці» матеріальні збитки по 8 тис. 788,34 грн та компенсувати моральну шкоду по 5 тис. грн кожному. Всього виходило 27 тис. 576,68 грн.
Адвокат залізничної компанії повідомив, що у всьому винні погані погодні умови. До того ж до Києва пара таки доїхала, тому в «Укрзалізниці» не має підстав для відшкодування вартості квитків.
Під час засідання суду факт затримки потяга на більше ніж сім годин ніким не оспорювався. Крім того, квитки до Єгипту та на потяг засвідчували, які збитки понесли клієнти «Укрзалізниці». Тому у червні 2018 року суддя Дарницького районного суду Києва вирішив, що залізнична компанія має відшкодувати всі збитки, про які просила пара з Дніпра.
Пізніше, у жовтні 2018 року, «Укрзалізниця» подала скаргу на це рішення. Представник перевізника заявив, що компанія звільняється від відповідальності у разі існування причин, що не залежали від нього. Тобто, через погані погодні умови, коли у потяга обледенів заземлювач постійного струму. Виходило, що у всьому були винні низькі температури, які погано вплинули на систему живлення потягу.
І судді взяли це до уваги. Вони вивчили повідомлення від «надзвичайників» що у той час випало 58,7 мм опадів, що становило 143% місячної норми. Тобто «Інтерсіті+» зупинився внаслідок обставин непереборної сили й про те, що погода погіршується «Укрзалізниця» завчасно повідомила на своєму сайті. Проте мандрівники не прочитали це повідомлення, «а тому діяли на власний розсуд, вирушаючи у поїздку».
Згідно з цими висновками, у січні 2019 року судді Київського апеляційного суду вирішили, що «Укрзалізниця» може не відшкодовувати парі вартість відпочинку та моральну компенсацію. Це рішення не оскаржували.
Інформатор розповідав, чому військовий шість годин їхав у тамбурі поїзда стоячи.