У світі зростає дефіцит дизельного палива: Bloomberg назвав причини

Читать на русском

На постачанні дизпалива негативно позначилося скорочення видобутку нафт

Читать на русском
Дизпальне
Зберігаються побоювання з приводу поставок з деяких ключових країн-експортерів дизельного пального

На постачанні дизпалива негативно позначилося скорочення видобутку нафт

Світові нафтопереробні заводи не можуть виробляти достатньо дизельного пального. Це відкриває новий виток інфляції та позбавляє світову економіку пального, яке живить як промисловість, так і транспорт.  У той час як ф’ючерси на нафту стрімко зростають - 15 вересня вони були трохи нижче 95 доларів за барель.

Як повідомляє Bloomberg, ціни на дизель в США підскочили вище 140 доларів, що є найбільшим показником за всю історію для цієї пори року. Європейський еквівалент з літа злетів на 60%. Ситуація може ще більше погіршитися. Усе тому, що Саудівська Аравія і росія обмежили видобуток нафти. А на початку вересня обидві країни — лідери альянсу ОПЕК+ — оголосили, що обмеження продовжать до кінця 2023 року, коли попит на паливо зазвичай зростає.

"Ми ризикуємо спостерігати триваючу напруженість на ринку, особливо для дистилятів, у зимові місяці", - заявив керівник відділу ринку нафти Міжнародного енергетичного агентства Торіл Босоні маючи на увазі дизель.

Ситуація є складною в тому числі й через сильну спеку в Північній півкулі цього літа. Це змусило багато заводів працювати повільніше, ніж зазвичай. За словами аналітика Goldman Sachs Group Inc Каллума Брюса, заводи замість виробництва дизельного пального виробляли авіаційне паливо і бензин, попит на які різко зріс. Усе це відбувається після зупинки менш ефективних заводів нафтопереробки, коли попит на нафту впав до рівня Covid-19. Зараз споживання відновлюється, але багато нафтопереробних заводів уже не працюють.

Однак ще є надія, що криза дизельного пального може послабитися з настанням прохолодних зимових місяців, коли погодні обмеження для НПЗ загалом знижуються. Проте зберігаються побоювання з приводу поставок з деяких ключових країн-експортерів дизельного пального. Так, росія вже заявила, що обмежить обсяги поставок на світові ринки. А в Китаї нещодавно запрацювали нові квоти на експорт пального, однак трейдери та аналітики в Азії вважають, що запланованого обсягу буде недостатньо, щоб впоратися з напруженістю на ринку до кінця року.

Обмеження пропозиції має й економічні наслідки. Наприклад, різке подорожчання ф'ючерсів у США трапилося, зокрема, й тому, що паливо почали розкуповувати далекобійники.

Великі мережі АЗС України підняли ціни

За вихідні (15-18 вересня) середня ціна по країні на бензин марки А-95 зросла на 33 копійки – до 54,20 гривні за літр, пише Enkorr. Бензин А-95+ здорожчав на 45 копійок — до 56,94 гривні за літр, а дизельне пальне — на 0,31 гривні за літр, до 53,98 гривні за літр. Зокрема на ОККО й WOG бензини марки А-95, А-95-преміум і дизельне пальне здорожчали на 1 гривні за літр: А-95 і ДП – до 56,99 гривні за літр, "п’ятірка" з покращеними показниками якості – до 58,99 гривні за літр.

Усі види пального додали 80 копійок у мережі АЗК BVS – А-95 і дизпальне здорожчали до 54,99 гривні за літр, А-95+ – до 56,99 гривні за літр. "БРСМ-Нафта", KLO, "Рур груп", RLS й інші підняли ціни на 0,4-1 гривні за літр.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.