У світі зростає дефіцит дизельного палива: Bloomberg назвав причини

На постачанні дизпалива негативно позначилося скорочення видобутку нафт

Дизпальне
Зберігаються побоювання з приводу поставок з деяких ключових країн-експортерів дизельного пального

Світові нафтопереробні заводи не можуть виробляти достатньо дизельного пального. Це відкриває новий виток інфляції та позбавляє світову економіку пального, яке живить як промисловість, так і транспорт.  У той час як ф’ючерси на нафту стрімко зростають - 15 вересня вони були трохи нижче 95 доларів за барель.

Як повідомляє Bloomberg, ціни на дизель в США підскочили вище 140 доларів, що є найбільшим показником за всю історію для цієї пори року. Європейський еквівалент з літа злетів на 60%. Ситуація може ще більше погіршитися. Усе тому, що Саудівська Аравія і росія обмежили видобуток нафти. А на початку вересня обидві країни — лідери альянсу ОПЕК+ — оголосили, що обмеження продовжать до кінця 2023 року, коли попит на паливо зазвичай зростає.

"Ми ризикуємо спостерігати триваючу напруженість на ринку, особливо для дистилятів, у зимові місяці", - заявив керівник відділу ринку нафти Міжнародного енергетичного агентства Торіл Босоні маючи на увазі дизель.

Ситуація є складною в тому числі й через сильну спеку в Північній півкулі цього літа. Це змусило багато заводів працювати повільніше, ніж зазвичай. За словами аналітика Goldman Sachs Group Inc Каллума Брюса, заводи замість виробництва дизельного пального виробляли авіаційне паливо і бензин, попит на які різко зріс. Усе це відбувається після зупинки менш ефективних заводів нафтопереробки, коли попит на нафту впав до рівня Covid-19. Зараз споживання відновлюється, але багато нафтопереробних заводів уже не працюють.

Однак ще є надія, що криза дизельного пального може послабитися з настанням прохолодних зимових місяців, коли погодні обмеження для НПЗ загалом знижуються. Проте зберігаються побоювання з приводу поставок з деяких ключових країн-експортерів дизельного пального. Так, росія вже заявила, що обмежить обсяги поставок на світові ринки. А в Китаї нещодавно запрацювали нові квоти на експорт пального, однак трейдери та аналітики в Азії вважають, що запланованого обсягу буде недостатньо, щоб впоратися з напруженістю на ринку до кінця року.

Обмеження пропозиції має й економічні наслідки. Наприклад, різке подорожчання ф'ючерсів у США трапилося, зокрема, й тому, що паливо почали розкуповувати далекобійники.

Великі мережі АЗС України підняли ціни

За вихідні (15-18 вересня) середня ціна по країні на бензин марки А-95 зросла на 33 копійки – до 54,20 гривні за літр, пише Enkorr. Бензин А-95+ здорожчав на 45 копійок — до 56,94 гривні за літр, а дизельне пальне — на 0,31 гривні за літр, до 53,98 гривні за літр. Зокрема на ОККО й WOG бензини марки А-95, А-95-преміум і дизельне пальне здорожчали на 1 гривні за літр: А-95 і ДП – до 56,99 гривні за літр, "п’ятірка" з покращеними показниками якості – до 58,99 гривні за літр.

Усі види пального додали 80 копійок у мережі АЗК BVS – А-95 і дизпальне здорожчали до 54,99 гривні за літр, А-95+ – до 56,99 гривні за літр. "БРСМ-Нафта", KLO, "Рур груп", RLS й інші підняли ціни на 0,4-1 гривні за літр.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube