Головна
Україна
Події
17:40, 18 Травня
Информатор UA

Интро

Чому виникла і коли закінчиться паливна криза? Що для цього роблять чиновники та трейдери? Скільки коштуватиме бензин після скасування цінового держрегулювання та чи всім його вистачить? Про це Інформатор запитував директора зі стратегічного маркетингу мережі АЗС "БРСМ-Нафта" Олександра Мельничука. Далі його пряме мовлення. Чому виникла паливна криза? До 24 лютого 2022 року 73% палива, що споживається в Україні, імпортувалося головним чином з росії та Білорусі. Його постачали залізницею на українські нафтобази. Інше паливо вироблялося в Україні на Кременчуцькому НПЗ у Полтавській області (зараз завод зруйнований російськими бомбардуваннями) та Шебелинківському НПЗ у Харківській області (через обстріл був зупинений 26 лютого). Зрозуміло, що після 24 лютого імпорт з країн-агресорів був зупинений. Проблему посилила неможливість доставляти нафтопродукти морем і пожежі на нафтобазах. Україна зіткнулася із величезним дефіцитом палива, яке зараз можна завозити лише з Європи автотранспортом. Робити це залізницею неможливо через різну ширину колії в Україні та Європі. Цей спосіб доставки фізично не може забезпечити стільки палива, скільки Україна отримувала раніше залізницею та танкерами. Європейське паливо та несподівані проблеми Незважаючи на труднощі (у Європі не були готові до такого різкого підвищення попиту на паливо), у Болгарії, Румунії, Польщі, Угорщині вдалося знайти та законтрактувати необхідний обсяг. Виникло питання, як його доставити в Україну. До 24 лютого більшість українських бензовозів перевозили паливо всередині країни і не мали необхідних для виїзду за кордон документів. Процес їх отримання іноді розтягувався на кілька тижнів. Крім того, виник дефіцит водіїв, багато з яких евакуювалися у безпечні регіони України. Для керування бензовозом потрібна спеціальна підготовка через підвищену небезпеку вантажу. Ми використовували усі можливі варіанти пошуку. Шукали навіть серед операторів співробітників нашої мережі водіїв, які мають права категорії С та С+, аби хоча б перевезти паливо з нашої нафтобази на АЗС. Це було можливе лише у березні, поки нафтобази не почали палити окупанти. Наразі на нафтобазах палива немає. Все треба везти з Європи. Як уряд допомагав вирішити проблеми, які виникли Уряд провів величезну роботу з допомоги у укладанні контрактів й у оформленні необхідних документів. Було багато зроблено для спрощення взаємодії з Польщею та Угорщиною, з яких йдуть найбільші обсяги палива. Для проходження кордону для бензовозів виділили окрему смугу та максимально скоротили митні процедури, щоб машини не стояли на кордоні. Чиновники у постійному контакті з операторами ринку. Вони намагаються максимально допомогти вирішити проблему палива. Діалог триває щодня. Наразі навіть розглядається питання щодо будівництва нових нафтобаз в Україні. Як цінове регулювання вплинуло на ситуацію і скільки коштуватиме бензин 17 травня було оголошено про те, що уряд тимчасово призупинить державне регулювання цін на бензин та дизпаливо. Очікується, що рішення про це буде ухвалено цього тижня. Ціна на пальне зміниться. Тому що встановлена ​​державою гранична ціна була економічно не вигідною для роздрібного продажу. Зараз дизель не може коштувати дорожче, ніж 42,63 грн., а бензин дорожчим за 37,69 грн. за літр. Продавати за такими цінами економічно невигідно, тому що закупівельна ціна вища за граничну. Після скасування держрегулювання ціна зросте. Орієнтовно бензин коштуватиме 49-50 грн, а дизпаливо 54-57 грн за літр. Дехто вважає, що як тільки буде знято обмеження на ціни на пальне, воно одразу з'явиться у вільному продажу. Насправді, це не так. Цінове регулювання не впливає на кількість палива всередині України. Коли паливо з'явиться на АЗС центральної та південно-східної України Сьогодні весь наш автопарк складається з 86 бензовозів, 50 з них вже отримали необхідні дозволи для виїзду за кордон. Така сама ситуація і в наших колег з інших мереж. Наразі ми можемо завозити 20% того обсягу, який наша мережа продавала раніше. Рух пішов і паливо почало доїжджати і до центральної України. Раніше воно доїжджало здебільшого тільки до Рівного. Бензовози з Польщі та Угорщини зливалися у Львівській та Закарпатській областях. Зараз, коли логістика більш-менш збудована, ми завозимо паливо і до Харкова, і до Чернігова, бо там воно критично важливе для ЗСУ. Ми зараз поставляємо до Києва дизельне паливо, сподіваємося протягом тижня налагодити постачання 95 та 92 бензинів. Намагаємося налагодити поставки в Миколаїв. Сподіваємося за два тижні розпочати постачання у Дніпро. Це допоможе частково зняти напругу. Але цілком проблему не зніме. Палива не вистачатиме. Забезпеченість ним буде на рівні 40% довоєнних показників. Тому що повністю забезпечити Україну необхідними обсягами палива зараз фізично неможливо. Мені б дуже хотілося, щоб мій прогноз не справдився, але дефіцит триватиме до кінця року. Довідка. "БРСМ-Нафта" - торгова марка однієї з перших у пострадянській Україні мереж автозаправних комплексів, що була створена у 1991 році. Географія мережі охопила всі населені пункти України та більшість міжміських автомобільних трас. Під торговою маркою "БРСМ-Нафта" працює понад 200 АЗК. З 24 лютого 2022 року для військової техніки, машин швидкої допомоги, поліції та рятувальників "БРСМ-Нафта" передала безоплатно 438 тис. л палива. Це той внесок, який робить бізнес, щоби наблизити день Перемоги України. Ольга Палій

У "БРСМ-Нафта" розповіли, коли паливо з'явиться у продажу та скільки коштуватиме

Читать на русском
У "БРСМ-Нафта" розповіли, коли паливо з'явиться у продажу та скільки коштуватиме

Наразі розглядається питання щодо будівництва нових нафтобаз в Україні.

Чому виникла і коли закінчиться паливна криза? Що для цього роблять чиновники та трейдери? Скільки коштуватиме бензин після скасування цінового держрегулювання та чи всім його вистачить?

Про це Інформатор запитував директора зі стратегічного маркетингу мережі АЗС "БРСМ-Нафта" Олександра Мельничука. Далі його пряме мовлення.

Чому виникла паливна криза?

До 24 лютого 2022 року 73% палива, що споживається в Україні, імпортувалося головним чином з росії та Білорусі. Його постачали залізницею на українські нафтобази. Інше паливо вироблялося в Україні на Кременчуцькому НПЗ у Полтавській області (зараз завод зруйнований російськими бомбардуваннями) та Шебелинківському НПЗ у Харківській області (через обстріл був зупинений 26 лютого). Зрозуміло, що після 24 лютого імпорт з країн-агресорів був зупинений. Проблему посилила неможливість доставляти нафтопродукти морем і пожежі на нафтобазах.

Україна зіткнулася із величезним дефіцитом палива, яке зараз можна завозити лише з Європи автотранспортом. Робити це залізницею неможливо через різну ширину колії в Україні та Європі. Цей спосіб доставки фізично не може забезпечити стільки палива, скільки Україна отримувала раніше залізницею та танкерами.

Європейське паливо та несподівані проблеми

Незважаючи на труднощі (у Європі не були готові до такого різкого підвищення попиту на паливо), у Болгарії, Румунії, Польщі, Угорщині вдалося знайти та законтрактувати необхідний обсяг. Виникло питання, як його доставити в Україну.

До 24 лютого більшість українських бензовозів перевозили паливо всередині країни і не мали необхідних для виїзду за кордон документів. Процес їх отримання іноді розтягувався на кілька тижнів. 

Крім того, виник дефіцит водіїв, багато з яких евакуювалися у безпечні регіони України. Для керування бензовозом потрібна спеціальна підготовка через підвищену небезпеку вантажу. Ми використовували усі можливі варіанти пошуку. Шукали навіть серед операторів співробітників нашої мережі водіїв, які мають права категорії С та С+, аби хоча б перевезти паливо з нашої нафтобази на АЗС. Це було можливе лише у березні, поки нафтобази не почали палити окупанти. Наразі на нафтобазах палива немає. Все треба везти з Європи.

Як уряд допомагав вирішити проблеми, які виникли

Уряд провів величезну роботу з допомоги у укладанні контрактів й у оформленні необхідних документів. Було багато зроблено для спрощення взаємодії з Польщею та Угорщиною, з яких йдуть найбільші обсяги палива. Для проходження кордону для бензовозів виділили окрему смугу та максимально скоротили митні процедури, щоб машини не стояли на кордоні. Чиновники у постійному контакті з операторами ринку. Вони намагаються максимально допомогти вирішити проблему палива. Діалог триває щодня. Наразі навіть розглядається питання щодо будівництва нових нафтобаз в Україні.

Як цінове регулювання вплинуло на ситуацію і скільки коштуватиме бензин

17 травня було оголошено про те, що уряд тимчасово призупинить державне регулювання цін на бензин та дизпаливо. Очікується, що рішення про це буде ухвалено цього тижня. Ціна на пальне зміниться. Тому що встановлена ​​державою гранична ціна була економічно не вигідною для роздрібного продажу. Зараз дизель не може коштувати дорожче, ніж 42,63 грн., а бензин — дорожчим за 37,69 грн. за літр. Продавати за такими цінами економічно невигідно, тому що закупівельна ціна вища за граничну. 

Після скасування держрегулювання ціна зросте. Орієнтовно бензин коштуватиме 49-50 грн, а дизпаливо – 54-57 грн за літр. 

Дехто вважає, що як тільки буде знято обмеження на ціни на пальне, воно одразу з'явиться у вільному продажу. Насправді, це не так. Цінове регулювання не впливає на кількість палива всередині України.

Коли паливо з'явиться на АЗС центральної та південно-східної України

Сьогодні весь наш автопарк складається з 86 бензовозів, 50 з них вже отримали необхідні дозволи для виїзду за кордон. Така сама ситуація і в наших колег з інших мереж. Наразі ми можемо завозити 20% того обсягу, який наша мережа продавала раніше.

Рух пішов і паливо почало доїжджати і до центральної України. Раніше воно доїжджало здебільшого тільки до Рівного. Бензовози з Польщі та Угорщини зливалися у Львівській та Закарпатській областях. 

Зараз, коли логістика більш-менш збудована, ми завозимо паливо і до Харкова, і до Чернігова, бо там воно критично важливе для ЗСУ. Ми зараз поставляємо до Києва дизельне паливо, сподіваємося протягом тижня налагодити постачання 95 та 92 бензинів. Намагаємося налагодити поставки в Миколаїв. Сподіваємося за два тижні розпочати постачання у Дніпро. Це допоможе частково зняти напругу. Але цілком проблему не зніме. Палива не вистачатиме. Забезпеченість ним буде на рівні 40% довоєнних показників. Тому що повністю забезпечити Україну необхідними обсягами палива зараз фізично неможливо. Мені б дуже хотілося, щоб мій прогноз не справдився, але дефіцит триватиме до кінця року.

Довідка. "БРСМ-Нафта" - торгова марка однієї з перших у пострадянській Україні мереж автозаправних комплексів, що була створена у 1991 році. Географія мережі охопила всі населені пункти України та більшість міжміських автомобільних трас. Під торговою маркою "БРСМ-Нафта" працює понад 200 АЗК.

З 24 лютого 2022 року для військової техніки, машин швидкої допомоги, поліції та рятувальників "БРСМ-Нафта" передала безоплатно 438 тис. л палива. Це той внесок, який робить бізнес, щоби наблизити день Перемоги України.

Ольга Палій

 

ФОТОРЕПОРТАЖІ

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.