Суттєвим фактором зростання витрат стала комісія, яку курорт стягує з таксі-сервісів, Буковель отримує фіксовану комісію з кожної поїздки, що становить помітну частину тарифу
Сервіс виклику таксі Uklon переглянув тарифи для туристичного комплексу Буковель, збільшивши вартість поїздок на 46% за період з березня по серпень 2025 року. За підрахунками Forbes Ukraine, тариф за кілометр поїздки зріс з 24 до 35 гривень.
Компанія підтвердила зміну тарифів, але відмовилася називати конкретний відсоток зростання. У пресслужбі пояснили, що оновлені тарифи відповідають поточній ринковій ситуації та сезонності роботи в курортній зоні. Uklon розпочав роботу в Буковелі на початку лижного сезону у грудні 2024 року. Курорт користується популярністю серед туристів – у 2024 році 80-90% номерного фонду готелю HAY забронювали вже у вересні, що свідчить про високий попит на послуги. Представники компанії наголошують на особливостях ціноутворення в Буковелі через велику кількість важкодоступних місць та обмежені паркувальні зони, що впливає на операційні витрати.
Uklon є єдиним великим сервісом виклику таксі в Буковелі. Естонська компанія Bolt не представлена на курорті. Генеральний менеджер Bolt в Україні Сергій Павлик раніше зазначав, що компанія зосереджується на транспортних хабах, а не на окремих готелях чи курортах.
На ринку також працюють всеукраїнський сервіс Opti та локальний Taxi-Buko. Останній пропонує поїздки від 250 гривень, що перевищує тарифи Uklon навіть після підвищення цін.
За інформацією джерела, близького до діяльності компанії, інші сервіси висловлювали незадоволення політикою ціноутворення Uklon. Це могло вплинути на рішення про перегляд тарифної стратегії. Відсутність серйозної конкуренції серед великих сервісів дозволяє Uklon більш гнучко підходити до формування цін, враховуючи специфічні умови роботи на гірськолижному курорті.
Основною причиною зростання цін стала низька зацікавленість водіїв працювати за попередніми тарифами. За словами джерела, близького до компанії, водіям було економічно невигідно працювати за старими цінами, що створювало проблеми з забезпеченням достатньої кількості автомобілів. Боротьба за залучення та утримання водіїв є пріоритетним завданням для Uklon. Наразі сервіс співпрацює з понад 100 000 керманичами по всій Україні, але робота в гірськолижному курорті має свої особливості.
Суттєвим фактором зростання витрат стала комісія, яку курорт стягує з таксі-сервісів. Буковель отримує фіксовану комісію з кожної поїздки, що становить помітну частину тарифу. Географічні та логістичні особливості також впливають на вартість послуг. Важкодоступні місця, обмежені паркувальні зони та гірський рельєф збільшують витрати на обслуговування автомобілів та паливо.
Інколи на початку користувач сервісу Uklon бачить в додатку одну ціну, погоджується, а потім не може знайти машину без підвищення ціни. Складається враження, що система заманює низькою ціною, а потім її поступово підвищує. Але це не є частиною стратегії цифрової платформи. Про це сказав гендиректор Uklon Сергій Гришков у інтерв'ю Економічній правді, опублікованому 9 липня.
“Наша мета одразу запропонувати ціну, по якій поїздка відбудеться. Але іноді ситуація змінюється буквально щосекунди. Наприклад, водій вже був поруч, але взяв інше замовлення. Ми залишаємося без машин у цій зоні і система пропонує перегляд ціни. Такі ситуації трапляються переважно в пікові години. Зазвичай не більше 10% користувачів отримують таку пропозицію”, - каже Сергій Гришков.
Він зазначив, що за відкритими даними, наприклад, дашборду monobank, частка ринку таксі Uklon приблизно 60–65%.