ТРЦ Києва: вільні площі активно займають вітчизняні виробники

Читать на русском

В торгових центрах столиці намагаються знизити вакантність

Читать на русском
ТРЦ Києва:  вільні площі активно займають вітчизняні виробники
В ТРЦ Києва орендують площі вітчизняні виробники

В торгових центрах столиці намагаються знизити вакантність

Наприкінці минулого року вакантність у ТРЦ Києва сягнула 15%, що є найвищим показником за останні 10 років. Як девелопери намагаються з цим боротись і хто зацікавлений зараз в оренді вільних площ ТРЦ Києва, розповіли експерти.


В київських торгових центрах наразі порожня площа у 270 тис. кв метрів, або 38 футбольних полів.
Провідний експерт компанії у галузі торговельної нерухомості Ігор Заболоцький зазначає, що у різних ТРЦ ситуація кардинально відрізняється.

"У густонаселених масивах вакантність нижча, ніж середня по ринку", - повідомив експерт.

Наприклад, у ТЦ Alladin біля метро "Позняки" вакантність становить 5%, в Smart Plaza Polytech, Smart Plaza Obolon та Piramida близько нуля.

А от в об’єктах, що розташовані подалі житлових масивів ситуація гірша, наприклад, у ТРЦ Respublika Park на Окружній дорозі вільні 15%. Найгірша ситуація у ТРЦ Blockbuster, його вакантність становить близько 40%.

У торгових центрах зникли орендарі -”магніти” для відвідувачів. Наприклад, у столичном Dream Yellow на місці закритого магазину GAP відкрили пункт незламності.

"Цей бренд повністю пішов з ринку України у 2022 році, так саме, як і Marks&Spencer", — каже Ігор Заболоцький.

Однією з можливих причин цього може бути те, що ці бренди і до повномасштабної війни були не дуже ефективними, а з падіння потоку відвідувачів стало ще гірше. Також люди стали менше ходити до ТРЦ через зупинку роботи Zara, Bershka, H&M, тощо.

На збільшення вільних площ у торгових центрах вплинув вихід з українського ринку російських та білоруських ритейлерів, зокрема, Gloria Jeans, Ostin, BeFree. Але вільні місця вже займають нові орендарі.

"У нас, зокрема, відкрила магазини меблева фабрика з Харкова Constanta, якій вдалося зберегти виробництво, і продавці одягу US Polo, які тікали з Маріуполя", – перераховує СЕО ТРЦ Respublika Park Юлія Щаслива.

Загалом, за рік у столичних торгових центрах відкрився 41 новий оператор одягу або їжі.

Директорка "Української торгової гільдії" Євгенія Локтіонова зазначає, що вільні площі активно займають вітчизняні виробники. Наприклад, український виробник повсякденного одягу "Goldi льонокомбінат" відкрив близько десяти нових магазинів.

"Виробник зміг скористатися зниженням орендних ставок. Зараз девелопери домовляються на хороші для сторін комерційні умови", – пояснює Локтіонова.

Також відкриваються нетипові точки, наприклад, сервісні центри, музеї тощо. Такі орендарі не лише знижують вакантність, а й забезпечують певний потік відвідувачів. 

Раніше ми писали, що девелоперська компанія Arricano організовує еконініціативи у своїх київських ТРЦ з нагоди Дня Землі.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.