Компанія-виробник заявляє, що в ситуації не має жодного політичного підґрунтя, а внесення змін передбачає збільшення витрат на виготовлення продукції
Інформатор отримав коментар власника ТОВ ТБ «Мушкетер» Михайла Факторовича щодо скандалу із символікою окупантів та написом російською мовою на продукції його фірми. Він заявляє, що внесення змін передбачає додаткові фінансові трати, а претензії споживачів необгрунтовані та рекомендує скаржнику йти на фронт. Зрештою Факторович припустив, що прапор та напис російською, є прорахунком менеджерів.
Михайло Факторович, власник торгової марки «Мушкетер», головний офіс якої розташований у Дніпрі, прокоментував скандал з упаковкою морозива. Читачі Інформатора обурюються тим, що в мережі супермаркетів «Варус» на другий рік повномасштабного вторгнення продають продукцію із зображенням російського прапору та написом мовою країни-окупанта.
Коментар підприємця виявився незвичним: Факторович заявив, що людина, яку обурює ситуація із зображенням російського прапора на упаковці морозива, має йти на фронт і додав, що «не можна робити з усього політику». Редакція «Інформатора» вирішила навести розгорнутий коментар, щоб читачі самі його оцінили:
«Хтось десь побачив якийсь прапорець. Так, бо до війни були такі стандарти. А ось що зараз мені робити? Знімати упаковку, за яку було сплачено гроші? У цій історії жодного політичного підґрунтя немає. «Мушкетер» був, є і залишається прихильником те, що це агресія і тд, і тд, і тд. Я не хочу вам політичну лекцію читати. Те, що це сталося — ну, добре, сталося… Але той читач, який бігає, прапорці розшукує, а чого він не на фронті? Він же, напевно, молодий хлопець? Я таких дуже не люблю! Ти такий патріот — йди на фронт! У мене пів заводу загинуло на фронті. Хлопці пішли та загинули. А цей бігає магазинами, прапорці розшукує. Ти на фронті маєш зараз бути! Оце моя офіційна відповідь. І мені дуже хотілося б знати його прізвище і з’ясувати, чому він не на фронті. А! Конфіденційна інформація? А поливати брудом і ховатися від фронту можна?»,— заявляє Факторович.
Власник «Мушкетера» зазначає, що його компанія допомагає Україні «і дуже багато підтримує у всій цій історії», ймовірно, маючи на увазі російсько-українську війну. На його думку, скарги на російськомовні написи та символіку країни-окупанта є «політикою».
«Не можна з усього робити політику! Якщо так міркувати, треба половину обладнання, яке працює на українських заводах, знищити. Тому що все це обладнання прийшло з росії. Нумо ходити заводами, ламатимемо верстати, будемо їх спалювати, бо вони ще й радянські багато. Давайте підемо таким шляхом. Давайте будівлі будемо підривати, бо вони були збудовані за радянського союзу або за росії. Давайте не доводити ситуацію до маразму — ми маємо ворога, ми з ним воюємо. Це правильно!» — заявив Михайло Факторович у коментарі Інформатору.
Цікаво, але ідея про те, що дерусифікація чомусь має передбачати й знищення української промисловості та втрату територій була виголошена вождем росіян володимиром путіним. У своїй промові 21 лютого 2022 року, напередодні повномасштабного вторгнення, він довго розповідав про те, що Україну придумав Ленін.
«А зараз вдячні потомки позносили в Україні пам’ятники Леніну. Це в них декомунізація називається. Ви хочете декомунізації? Нас це цілком влаштовує, але не треба зупинятися на половині шляху. Ми готові показати вам, що означає для України, що таке справжня декомунізація», — говорив тоді путін.
Зрештою, Михайло Факторович заявив, що компанія не мала наміру пропагувати «російський світ». Він зізнався, що щодо російського прапора, то менеджери компанії просто недогледіли їх на своїй упаковці.
«Ми ж не називаємось «Червонопрапорне морозиво» чи щось там ще. Ми б це побачили, а тут ми може щось там недогледіли», — заявив він.
У суботу, 5 серпня Інформатор опублікував матеріал про те, що споживачів обурив російський прапор на упаковці морозива ТМ «Мушкетер» у супермаркетах Varus Дніпра. «Пломбір Дитинства» містив на упаковці напис російською мовою, який розміщено над україномовним написом, та триколор окупантів. На додачу до закону про дерадянізацію, у квітні 2023 року вступив у дію так званий Закон «Про деколонізацію», який передбачає усунення ознак колишньої колоніальної залежності України. З-поміж іншого він забороняє пропаганду символіки російської імперської символіки та визначає порядок її ліквідації з публічного простору. У випадку з російським прапором на морозиві, не можна говорити, що він використовується з метою пропаганди, водночас виникає питання, навіщо він там взагалі потрібний і чому не обійшлися літерним позначенням.
Інформатор спробував зв’язатися із сервісною службою ТМ «Мушкетер», і виявилося, що повідомлення для користувачів досі записане російською мовою. В Україні діє закон згідно з яким ще у 2020 році вся сфера обслуговування мала перейти на українську.
21 квітня 2022 року секретар РНБО України Олексій Данілов заявив, що потрібна тотальна дерусифікація бізнесу, політики та інших сфер українського життя: «у нас тут не залишиться нічого російського».
Через повномасштабну агресію росії проти України суспільні настрої суттєво радикалізувалися. Згідно з результатами опитування фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва та соціологічної служби Центру Разумкова, на початку року 59 % українців підтримували дерусифікацію та дерадянізацію. Лише 13 % були однозначно проти.
Інформатор також розповідав про те, що на монументі Батьківщини-Матері в Києві замінили радянську символіку на тризуб. Ми також писали про те, що в межах дерусифікації в Україні заявили про планове перейменувати понад 180 населених пунктів
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.