Звідки українці черпають інформацію?
За останні 5 років месенджер Telegram збільшив своє охоплення серед українців з 17% до 86%. Такі дані наводить Kantar CMeter. Свіже дослідження від Київського міжнародного інституту соціології (КМІС) показує, що дана тенденція зберігається, і в умовах війни користувачі соцмереж все частіше вибирають Telegram як джерело новин. Загалом КМІС понад 30 років працює на українському ринку та спеціалізується на соціологічних дослідженнях, а також входить до Європейської асоціації дослідників громадської думки і маркетингу.
Інформатор з’ясовує, чому Telegram випередив Youtube, Facebook та інші соціальні мережі в Україні.
КМІС 17 серпня оприлюднили дані опитування, згідно якого більшість українців в умовах війни дізнаються новини з соціальних мереж. 59% опитаних назвали їх провідними джерелами інформації, а загалом 69% респондентів впродовж останніх 7 днів отримували інформацію з соцмереж. Для прикладу, телемарафон «Єдині новини» назвали лише 43% респондентів.
Зокрема, аналіз сумарного часу споживання новин у соціальних мережах (якщо брати його за 100%) показав:
Як показує дослідження, соціальними мережами користуються по всій країні та представники обох статей. Спостерігається відхилення у межах статистичної похибки. На Сході України соцмережами для отримання інформації користуються 62% респондентів, на Заході - 58%. Щодо Донеччини та Луганщини загалом зібрати достовірні дані досить складно, оскільки частина цих територій знаходиться під тимчасовою окупацією росією.
І якщо у сільській місцевості рівень споживання новин з соціальних мереж дорівнює 47%, у містах з населенням понад 100 тисяч населення цей показник значно вищий - 69% респондентів. Майже така ж ситуація, за даними КМІС, і за типологізацією за рівнем освіти: лише 42% респондентів з повною середньою освітою віддають перевагу соціальним мережам як джерелу отримання інформації, і понад 69% опитаних українців з вищою освітою.
Варто звернути увагу на роль Telegram-каналів для респондентів, які входять до категорії працездатного населення віком від 18 до 44 років. Понад 62% респондентів цієї категорії обирають для отримання інформації Telegram.
За інформацією Deutsche Welle, населення все частіше обирає Telegram, оскільки, залишаючись месенджером, платформа має всі ознаки та виконує функції соціальної мережі.
Як показує дослідження КМІС, в умовному рейтингу довіри Telegram-канали назвали 35% опитаних. Менше респонденти довіряють телебаченню (33%), YouTube-каналам (25%), Viber (20%) та Facebook (20%).
Люди обирають Telegram, по-перше, оскільки надають перевагу таким видам контенту, як короткі відео (62%) і короткі інформаційні повідомлення (61%).
А по-друге, у Telegram-каналах часто автори не приховують свою точку зору з того чи іншого приводу. А згідно дослідження британського The Economist, запит на так звані об’єктивні новини серед людей віком 20+ зменшується, оскільки молодь прагне самостійно робити висновки, у той час як традиційні засоби масової інформації, зокрема телебачення, намагаються маніпулювати громадською думкою під виглядом об’єктивності.
Замовити рекламу на найпопулярніших Telegram-каналах країни можна, написавши на пошту sale@informator.ua або долучившись до спеціального каналу для рекламодавців за посиланням.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.