Суд дозволив ПриватБанку вилучити 245 підконтрольних Коломойському АЗС

За словами адвоката ПриватБанку, ця історія тягнеться вже шість років

ПриваБанк
Суд скасував заборону на повернення 245 АЗС у компаній з орбіти ексвласників ПриватБанку

Центральний апеляційний господарський суд задовольнив скаргу ПриватБанку про скасування заборони на повернення 245 АЗС. Майже три роки фінустанова була обмежена у їх розпорядженні. Лізингоотримувачі вже заборгували банку понад 10 мільярдів гривень. 

Як йдеться у публікації ПриватБанку, вищезазначені АЗС поставили на баланс банку до його націоналізації у 2016 році. Їх одразу передали у лізинг, а потім у суборенду.

"Весь цей час суди забороняли державному банку отримати контроль над своїм майном. Сторонні особи продовжували користуватися АЗС та отримувати прибутки. За цей час банк недоотримав понад 10 мільярдів гривень лізингових платежів та не мав змогу продати АЗС. Суборендарів багато, вони майже щороку змінювались. Позивачів у таких справах, як правило, більше ніж 50, вони постійно створюють причини, з яких судове засідання навіть не могло відбутися. Тому ми вітаємо сьогоднішнє судове рішення, яким знято усі заборони та поновлено право ПриватБанку на розпорядження власним майном", - розповів адвокат ПриватБанку.

За його словами, ця історія тягнеться вже шість років. Ще у 2016 році перед націоналізацією банк поставив собі на баланс 248 АЗС шляхом звернення стягнення на предмети іпотеки, на виконання вимог НБУ. А саме ПриватБанк, як і інші банки, мав покращити якість забезпечення за кредитами та відповідно якість кредитного портфеля. Поставивши АЗС на баланс (тобто отримавши їх у власність), банк під керівництвом колишнього менеджменту одразу ж передав їх у фінансовий лізинг компаніям з орбіти групи "Приват", уклавши 22 договори лізингу із 15 лізингоотримувачами. А ті, своєю чергою, передали АЗС в суборенду іншим компаніям тієї ж групи. За словами юристів ПриватБанку, первинну постановку на баланс із наступною передачею в лізинг здійснили з порушеннями законодавства.

"Погашення лізингових платежів відбувалось згідно з типовою для групи Ігоря Коломойського схемою: в перші роки сплачувалися тільки відсотки, згодом додавалася основна сума. Водночас оцінка під час передачі АЗС на баланс банку була суттєво завищеною. Врешті з 2018 року боржники скоротили лізингові платежі, а згодом припинили їх зовсім. Тому невиконання умов договорів фінансового лізингу змусило ПриватБанк у 2019-2020 роках розпочати процес розірвання цих договорів та повернення АЗС під свій контроль", - пояснили в банку.

Про заправки 

ПриватБанк з 2020 року не може розірвати з компаніями з групи Приват Ігоря Коломойського договори про лізинг 245 АЗС. Ці заправки, отримані банком у заставу на вимогу НБУ напередодні націоналізації, були одразу передані у лізинг групі Приват у 2016 році на 10 років, розповідала виданню Forbes у 2021 році Галина Пахачук, яка тоді обіймала посаду заступника голови правління ПриватБанку.

Перші чотири місяці після націоналізації ПриватБанк отримував платежі за лізинговими договорами. Потім позичальники перестали платити. Для неформальної групи АЗС Приват 245 заправок – це чверть мережі. Група об’єднує 950 заправок під різними брендами, найбільші з них – "Авіас" та ANP. Для прикладу, один із лідерів ринку WOG має 380 АЗС, ОККО – 430 заправок.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube