Шахраї замінили сім-картку та вкрали гроші
Ввечері жінка не змогла подзвонити, тому що в цей час шахраї блокували її фінансовий номер телефону. Коли наступного дня вона прийшла до оператора та в банк, то з’ясувалося – з її карток вкрали понад 40 тисяч гривень. Шахраї не погребували обчистити й картку її матері.
У серпні 2018 року жінка звернулася до суду, щоб ПриватБанк повернув їй на рахунки вкрадені шахраями гроші. Виявилося, що ввечері 22 березня 2018 року вона не змогла подзвонити за своїм номером, якій був прив’язаний до її карток у ПриватБанку. Як потім з’ясувалося, шахраї спочатку заблокували, а потім перевипустили сім-картку.
Після цього невідомі спочатку переказали кошти з її карти «Універсальна» на карту «Для виплат», а також збільшили кредитний ліміт. Але на цьому вони не зупинилися. Також, шахраї замовили через Приват 24 перевипуск карти «Для виплат», після чого переказували гроші з картки на картку. Не залишили поза увагою і заощадження її матері. Коли онлайн все було зроблено, гроші декілька разів знімалися готівкою в різних банкоматах Черкас.
Всі зняття готівки відбулося одразу після заміни сім-картки. Залишок коштів зняли на наступний день. Загалом шахраї поцупили 40 тис. 602 грн.
Згідно з інформацією, яку надав оператор на вимогу суду, до 15:47 22 березня 2018 року номер телефону був закріплений за сімкою жінки. Проте о 15:47 на короткий номер 5433 подзвонили з передплаченого номера, тобто анонімно.
Шахрай перейшов в голосове меню самообслуговування і вибрав пункт голосового меню «операції з Sim-карткою» - «блокування Sim- картки». Далі система запропонувала вказати абонентський номер, сімку якого нібито потрібно було заблокувати.
Шахрай вказав фінансовий номер жінки. Залишалося пройти останню перевірку. Потрібно було відповісти на питання - “На який номер найчастіше дзвонили за останні 30 днів?”, “На яку суму останній раз поповнювався рахунок?” та вказати рік останнього поповнення.
Шахрай правильно відповів на всі запитання. Коли він отримав код блокування, то з ним у магазині оператора замінив сімку. Проте, там не було камер відеоспостереження і встановити хто це був не вдалося.
Фахівці з кібербезпеки радять не використовувати номер телефону, який прив’язаний до банківського рахунку в соцмережах, оголошеннях та для контактів з малознайомими. Проте, якщо перейти на контракт, то відновити картку шахраям буде важче. В такому випадку, щоб присвоїти номер, їм потрібно буде ще й заволодіти паспортними даними. Також, не зайвим буде встановити PIN-код на сім-картку зі складним 8-значним паролем та використовувати пароль для блокування екрана телефону.
Коли ж жінка з’ясувала, що її номер телефону вкрали, то це вже був неробочий час. Сім-картку вона замінила на наступний день і сповістила ПриватБанк про те, що хтось вкрав її гроші. Також, вона викликала до себе до дому поліцію і написала заяву про злочин. В той же день до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесли відомості за №12018251010002146.
Впродовж кількох днів після цього жінка по декілька разів на день телефонувала на номер клієнтської підтримки 3700, щоб дізнатися хоча б щось про свої гроші. Також, вона писала листи до ПриватБанку із вимогою повернути списані та зняті кошти. Проте, це не допомогло і жінка звернулася до суду.
Жінка стверджувала, що ПриватБанк порушив її права як споживача банківських послуг. Тому він мав повернути вкрадені кошти та сплатити пеню. Разом це складало 45 тис. 779 грн. Ще постраждала просила суд стягнути з банку 20 тис. грн моральної шкоди.
Під час засідань адвокат банку говорив про відсутність їх провини у цій справі. Тобто банк вважав, що він виконує розпорядження клієнтки, а не шахраїв. До того ж представник ПриватБанку стверджував, що жінка повідомила про крадіжку лише 11 липня, хоча подія сталася у серпні.
Суд врахував, що ні адвокат, ні жінка не довели, що кошти з рахунку були списані без законних на те підстав. Більш того, суд вважав, що саме жінка своїми діями сприяла втраті даних, якими скористувалися аферисти. Тому у березні 2019 року суддя вирішив, що ПриватБанк жінці нічого не винен.
Вона з таким рішенням не погодилася і подала скаргу. Проте, можливо що сторони домовилися, тому що жінка відмовилася від позову. Через це справу закрили.
Інформатор писав, що у жінки вкрали кошти з картки ПриватБанку за 11 хвилин.