Вкрасти гроші з картки ПриватБанку за 11 хвилин: чи повернув суд заощадження власниці

Крадіжка відбулася рано вранці

Вкрасти гроші з картки ПриватБанку за 11 хвилин: чи повернув суд заощадження власниці
Правоохоронні органи не допомогли жінці, тож вона поскаржилась до суду

Перед тим, як вкрасти гроші, шахраї замовили у мобільному додатку «Мій Київстар» переадресацію дзвінків. Якимось чином, вони пройшли авторизацію у Приват24, оплатили замовлення та оформили миттєві кредити. Ошуканій жінці не допомогли ні кіберполіція, ні служба безпеки банку, ні слідчий.

О пів на шосту ранку 17 жовтня 2019 року з картки жінки вкрали 4 тисячі 500 гривень. Це були кредитні кошти. Ще шахраї не погребували взяти 80 гривень з її власного рахунку. Також, на картку вони оформили три кредити «Оплата частинами» у розмірі 1 тис. грн, 1 тис. 426 грн та 1 тис. 313 грн. А коли кредитні кошти закінчилися, то злодії просто збільшили кредитний ліміт. Все це зробили за 11 хвилин.

До цього, о 4:45 ранку хтось замовив у мобільному додатку «Мій Київстар» переадресацію дзвінків перед початком крадіжки. Проте, вже о 06:19 цю переадресацію відключив ПриватБанк.  

Десь о десятій жінка дізналася, що хтось зайшов на її сторінку у мобільному додатку Приват24. І оплатив два замовлення: на 3 тис. 500 грн та на 1 тис. грн. Деякі платежі банк не погодив як підозрілі. Під кінець, о 5:35 картка була заблокована ПриватБанком.

В той же день жінка одразу повідомила банк що в неї вкрали гроші. І залишила заявки на їх повернення. Однак у банку їй нічого повертати не збиралися.

Заява до кіберполіції

Тоді ошукана власниця банківської картки подала заяву до кіберполіції. В телефонній розмові їй повідомили, що там не можуть відкрити кримінальне провадження. І жінці порадили звернутися до будь-якого райвідділу поліції.

Після цього, вона залишила за номером 102 заяву про вчинення злочину. Через декілька годин їй перетелефонував патрульний і відповів, що поліція навряд чи зможе чимось допомогти. І краще звернутися до служби безпеки банку. У службі безпеки ПриватБанку жінці відмовилися повертати гроші.

Через декілька днів вона ще раз залишила заяву про злочин за номером 102. І того ж дня приїхали патрульні та оформили цю заяву письмово. Кримінальне провадження №12019110200005084 зареєстрували 22 жовтня, а вже 26 жовтня його закрили. Жінка не раз зверталася до поліції, щоб, принаймні, отримати постанову про закриття справи. Проте слідчого чомусь жодного разу не було на місці. Тому жінка поскаржилася до Офісу Генерального прокурора та прокуратури Київської області.

Крім цього, вона намагалася оскаржити закриття справи у суді, но нічого не вийшло. Тому що документи з Києво-Святошинського відділу поліції до суду так і не дійшли.

Що було у суді

У вересні 2020 року жінка просила визнати недійсну оплату замовлень, збільшення ліміту та нові миттєві кредити. Також, вона просила відновити залишок коштів на картці та стягнути з ПриватБанку 20 тис. грн моральної шкоди. Проте, в банку засумнівалися, що це зробила не вона. Адже списання коштів відбулося після авторизації у Приват24.

Суддя зауважив, що факт шахрайських дій було визнано банком. Це виразилося в тому, що банк сам заблокував картковий рахунок. А жінка намагалася якнайшвидше повідомити про крадіжку та викрити винуватців. До того ж відсутність вироку у кримінальній справі не є підставою для відмови у задоволенні позову.

Тому в серпні 2021 року суддя Красногвардійського райсуду Дніпропетровська пішов на зустріч жінці, проте моральну шкоду знизив до 5 тис. грн. У ПриватБанку з таким рішенням не погодились і подали скаргу.

В січні 2022 року судді Дніпровського апеляційного суду постановили, що ПриватБанк не має відшкодовувати моральну шкоду. Проте, банк пішов до Верховного Суду. Але у квітні 2022 року судді вирішили, що це малозначна справа і не стали її розглядати.

Інформатор розповідав, що батько передав борг по кредиту у ПриватБанку своєму синові.

Олена Скобцева

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube