Скільки Україна втратила через блокаду кордону польскими страйкарями: названо цифру

Читать на русском

400 мільйонів - така сума збитків від протесту польських перевізників

Читать на русском
Страйк польських перевізників
Федерація роботодавців України та Асоціація міжнародних автоперевізників вже звернулися до Єврокомісії щодо цього

400 мільйонів - така сума збитків від протесту польських перевізників

400 мільйонів євро - саме таку суму збитків вже понесла Україна через страйк польських перевізників. Останні блокують кордон та не дають українським водіям потрапити на територію нашої країни. Оскільки протест продовжується, збитки можуть зрости ще більше, сягнувши мільярдів доларів.

Про це йдеться в заяві Федерації роботодавців України (ФРУ). Організація вже звернулася до Єврокомісії з проханням допомогти у вирішенні питання. 

Зазначається, що окрім Європейської комісії, ФРУ направила також офіційне звернення до президента Зеленського. Експерти називають ситуацію з блокуванням поляками українського кордону "надзвичайною". Вона може принести значні проблеми для економіки (та вже приносить) і зрештою призвести до прямих загроз національній безпеці.

"Ситуація... носить надзвичайно небезпечні наслідки для економіки та національної безпеки України. Водії без елементарної допомоги з боку Червоного Хреста та інших організацій, 2 смертельних випадки та загроза перевезенням, від яких прямо залежить національна безпека України", - зазначили у ФРУ.
За підрахунками експертів, наша економіка через польську сторону вже втратила понад 400 мільйонів євро. Якщо ж рахувати непрямі втрати (штрафи та неустойки щодо українських експортерів за зриви контрактних зобов’язань, відмова від укладання контрактів з українськими контрагентами на новий рік тощо), то вони вже, очевидно, вимірюються мільярдами євро.
"Вимоги польських страйкарів носять зухвалий характер та порушують зобов’язання Польщі відповідно до міжнародних договорів, а подекуди є прямим втручанням у внутрішні справи України та є дискримінаційними", - акцентують представники Федерації работодавців. 
Представники українських перевізників нагадують: Угода між Україною та ЄС про вантажні автомобільні перевезення жодним чином не порушує принципи рівної конкуренції на європейському ринку вантажних автомобільних перевезень, надаючи рівну можливість бездозвільного виконання перевезень між сторонами. Тож наші водії аж ніяк не обмежують польських колег у виконанні своєї роботи. 
"Наслідки блокування кордонів такі значні, що потребують особистого втручання перших осіб держав та взаємодії органів влади на всіх рівнях", - резюмували у ФРУ. 

Протести польських перевізників продовжуються 

Нагадаємо, що з 6 листопада продовжується страйк польських водіїв вантажних автівок. Вони заблокували кордони з Україною, через що на пунктах пропуску застрягли тисячі фур. Поляки не пропускають їх на нашу територію. 

Вони вимагають скасувати "транспортний безвіз" для нашої країни, а також хочуть "захистити польських перевізників" від українських конкурентів. Польська сторона хоче мати паритет в перевезеннях. Станом на зараз, за словами місцевих водіїв, вони не витримують конкуренцію з українцями. Дана акція вже продовжена аж до 2024 року.

Від цього Україна втрачає сотні мільйонів євро, у перспективі йдеться про мільярди, які конче необхідні нашій економіці, яка через війну перебуває в і так ледь живому стані. Окрім цього, вже є перші жертви протестів: кілька українських водіїв померли в чергах, так і не потрапивши додому. 

Станом за зараз страйк продовжується. До нього навіть доєднуються нові члени. Більше того, схожі акції почалися в сусідніх Угорщині та Словаччині. Вся комунікація між Києвом та Варшавою, направлена на улагодження цієї проблеми, результатів поки що не дала. А між тим, черги на кордонах вже сягають 50-60 кілометрів. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.