Звичка купувати одне максимально універсальне авто часто змушує купувати старі, великі та неекономні машини. У 2026 році вигідніше мати свіжіше, компактне та економне авто для щоденних задач, а для перевезення вантажів раз на рік найняти бус
Чого чекати від авторинку у 2026 році? Чи збережеться темп продажів, як вплинуть податки та що буде з цінами? Інститут досліджень авторинку підготував базовий сценарій розвитку ринку.
Головний прогноз на 2026 рік – стабільність. Ми не очікуємо ні різкого зростання, ні обвалу загальної кількості угод у більшості сегментів. Ринок тримають два протилежні фактори.
У результаті – не стагнація і не зростання, а плато. Машини продаватимуться, угоди відбуватимуться, але рекорди наразі відкладаються.
Найбільша інтрига 2026 року — це сегмент електромобілів. З 1 січня повертається ПДВ на їхнє розмитнення та постачання. Очікування цієї події спровокувало справжню істерію в листопаді-грудні року, що минає. Дефіцит «зелених» номерних знаків та черги в сервісних центрах МВС, які займають ще звечора — це спроба бізнесу та громадян «застрибнути в останній вагон». Імпортери масово реєструють завезені авто на фізичних осіб, щоб зафіксувати ціну без податку.
Що буде далі:
Для автомобілів з ДВЗ (бензин/дизель/ГБО) передумов для різких стрибків цін немає. Світові аукціони не демонструють суттєвого падіння вартості лотів, логістика налагоджена і стабільна. Тому вартість вживаних авто в Україні буде змінюватися лише в межах сезонних коливань та природного старіння конкретних моделей.
Єдиним фактором ризику тут є курс валют. Вторинний ринок в Україні досі ментально прив’язаний до долара. Якщо гривня буде стабільною, цінники в еквіваленті також не зміняться.
Голова Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький прогнозує суттєву зміну географії та структури імпорту у 2026 році. Час хаотичного ввезення авто «під чесне слово» минає, поступаючись місцем системному бізнесу.
Головний біль європейського імпорту — непередбачувана вартість розмитнення. Митниця часто ігнорує реальні ціни в договорах купівлі, нараховуючи податки за власними таблицями. Рішення: Перехід на купівлю через офіційні аукціони, такі як BCA. Вони дають залізний документ — підтвердження реальної ціни, яке змушує митницю рахувати податки чесно. До того ж, це доступ до авто, не виходячи з офісу.
Ринок професіоналізується. Окремі приватні перевізники («гонщики») відходять у минуле. Імпорт стає складним логістичним та фінансовим процесом, який під силу лише спеціалізованим платформам. Як зазначають аналітики компанії West Auto Hub, потреба в імпорті нікуди не зникне, бо внутрішній ринок України не є самодостатнім, а продажі нових авто надто низькі. Але формат зміниться: покупець все частіше замовлятиме авто «під ключ» через цифрові платформи, які закривають усі питання — від викупу на аукціоні до доставки та сертифікації. Дилерські майданчики на місцях перетворяться на точки видачі та сервісу, а «операційку» візьмуть на себе такі хаби, як WAH.
Обов'язковий технічний контроль (ОТК) — це вимога ЄС, про яку довго говорять, але у 2026 році ми можемо нарешті побачити реальні законодавчі кроки. Якщо сертифікацію при ввезенні замінять на перший техогляд — це суттєво змінить правила гри на імпортному напрямку. Поки що це на рівні дискусії, але бізнесу варто бути готовим.
Китайська експансія залишається головним трилером авторинку в частині нових авто. У 2025 році ми бачили шалений успіх BYD та «європейців з китайським паспортом» на кшталт VW ID.Unyx. Але у 2026 році інтрига загострюється. Китай запроваджує експортні обмеження (ліцензування) для захисту репутації своїх брендів за кордоном.
Якщо «сірі» канали встоять, на нас чекає глобальне перекроювання ринку нових авто, де традиційні дилерські центри ризикують стати просто виставковими залами для «примірки», а покупка відбуватиметься там, де дешевше.
Щоб у цьому розділі прибрати всі "але" та "якщо" варто почекати та зібрати статистику хоча б січня-лютого, тоді матимемо опорні точки для подальшої тріангуляції, перепрошуємо, побудови потенційного маршруту щодо імпортованих або релокованих авто "Made in China".
Ми спостерігаємо кризу жанру класичних онлайн-продажів. Великі інтернет-класифайди все частіше стають лише вітриною, а не місцем укладання угод. Продавати авто самостійно («з рук в руки») стає довго, складно і небезпечно.
Ринок дрейфує в бік «Американської моделі». Замість довгих переписок у чатах і зустрічей на заправках, українці все частіше обирають комісійні майданчики та послугу Trade-in. Формула проста: «Приїхав на старому — доплатив — поїхав на новому». Час стає дорожчим за гроші. Люди готові втратити умовні $500 на ціні авто, аби позбутися головного болю з його продажем. Цей тренд у 2026 році лише посилиться, перетворюючи хаотичний базар на цивілізований (хоч і посередницький) бізнес.
Сегмент мотоциклів демонструє чіткий соціальний маркер. Стабільне зростання продажів, особливо частки нової китайської та індійської техніки, свідчить про зміну ролі двоколісних. Мотоцикл в Україні — це більше не іграшка вихідного дня для байкерів. Це альтернатива маршрутці. У селах та невеликих містах дешевий новий мотоцикл стає єдиним доступним засобом мобільності. У 2026 році цей тренд збережеться: поки ростуть ціни на проїзд та паливо, народ пересідатиме на 150-кубових «китайців». Дешево, сердито і незалежно від графіка автобусів.
Як повідомляв Інформатор, зменшення розриву в ціні між бензином та автогазом робить встановлення газобалонного обладнання економічно невиправданим для пересічного водія. Такий прогноз дає Інститут досліджень авторинку.