В ПриватБанку та Монобанку можна розв'язати проблему онлайн, а Ощадбанк вимагає відвідати відділення
Клієнти Ощадбанку, які не мають можливості дістатися його відділення, можуть стикатися з проблемою при користуванні банківською картою. Вона виникає в разі, якщо власник карти втрачає телефон, на який ця карта зареєстрована. Схоже, Ощадбанку варто подбати про системне розв'язання цього питання. Оскільки під час війни кількість таких випадків буде збільшуватись.
Нещодавно на сайті "Мінфін" з’явився відгук щодо роботи Ощадбанку. В ній чоловік розповідає, що його телефон разом із фінансовим номером… загинув. І в принципі, можна навіть здогадатися, яким чином, оскільки з самого початку людина представляється як військовослужбовець. За його словами, поновити номер телефону можливості в нього немає: людина перебуває в зоні бойових дій, тобто «далеко від цивілізації».
«Але в мене є інша сім-карта. І до речі, нею я колись без проблем замінив загублену у Приват24. Прямо на передовій. Тобто мені не треба було кидати все і як у випадку з Ощадбанком, їхати бозна-куди з паспортом. І не просто до термінала, а саме у відділення. Там писати заяву на заміну номера ... Коротше, це марення», – обурюється клієнт Ощадбанку, який наразі, як і сотні тисяч інших українців, захищає державу від російських окупантів.
Ощадбанк повідомив клієнту, що виходу з його ситуації не існує. Згідно з правилами фінустанови, втрачений фінансовий номер телефону можна відновити, лише особисто відвідавши відділення банку.
«На жаль змінити фінансовий номер телефону онлайн немає можливості. Якщо є доступ до старої сім карти, то клієнти можуть змінити телефон самостійно через банкомат або термінал. Якщо ж попередній телефон втрачено, то номер можна відновити тільки у відділенні Ощадбанку», – йдеться у відповіді банку.
Також, за словами банківських співробітників, зміна фінансового номеру клієнта можлива довіреною особою. За умови, що в тексті довіреності чітко визначено право довіреної особи на зміну мобільного номеру клієнта.
Але якщо у тому місці, де перебуває людина, немає відділень Ощадбанку, то навряд чи там знайдеться і нотаріус для оформлення довіреності.
Фінансовий номер телефону – це номер мобільного телефону (відповідної SIM-карти), верифікований у банку, який належить клієнту. Він має бути зазначений і підтверджений клієнтом як номер телефону, за допомогою якого можуть проводитись фінансові операції, а також використовується банком для встановлення особи клієнта та надання йому банківських сервісів. Крім того, він необхідний для комунікації з клієнтом, підключення дистанційних послуг та мінімізації шахрайства.
Майже всі банківські послуги пов’язані з мобільним телефоном клієнта. Це номер, який прив’язаний до банківських рахунків, а отже і карт. Фінансовий номер потрібен для використання послуги інтернет-банкінгу та для віддаленої ідентифікації клієнта під час звернення в банк. На цей номер надходять:
Стверджуючи, що якось легко замінив загублену сім-карту на нову через Приват24, будучи клієнтом ПриватБанку, військовослужбовець говорить правду. В ПриватБанку є така можливість. Це можна зробити через Приват24. Крім того, змінити фінансовий телефон клієнти ПриватБанку можуть через банкомат з карткою або термінал самообслуговування.
В Монобанку також передбачена можливість змінити старий фінансовий номер телефону на новий у форматі онлайн. Для заміни номера Монобанк пропонує один з варіантів:
В банківських установах радять клієнтам, які втратили свій фінансовий номер, обов’язково повідомити про це банк, зателефонувавши на номер клієнтської підтримки, для попередження несанкціонованих операцій.
Усі банківські рахунки, а, відповідно, і карти, прив’язані до номера мобільного телефона клієнта – фінансового номера. Отримавши доступ до SIM-картки, шахраї можуть отримати доступ до рахунків, та викрасти з них гроші, а також – придбати товари чи взяти онлайн-кредит.
Раніше Інформатор порівнював депозитні програми трьох найпопулярніших банків України. Прочитати про них можна тут.