В Мінцифри вважають, що постанова Кабміну надає операторам інструменти для боротьби зі спам-викликами та нав’язливою рекламою
З 2 жовтня вступають в силу зміни до Правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг в Україні. Одне з важливих нововведень — телеком-оператори отримали можливість блокувати непродуктивні виклики на номера абонентів. Інакше кажучи, ці дзвінки, які можна буде віднести до спаму. Але не всі рекламні виклики зникнуть. Частина з них перейде в групу законних комерційних викликів, за які телеком-операторам ще й (можливо) доведеться доплачувати по 50 копійок за хвилину.
Мінцифри з подачі мобільних операторів ініціювало внесення змін до Правил надання та отримання телеком-послуг, нова редакція яких була затверджена Постановою КМУ від 25 червня 2025 р. № 761. Правила вступають у дію з 02 жовтня 2025 року.
Тепер в правилах визначено два типи викликів:
Як зазначили у пресслужбі Мінцифри, постанова надає операторам інструменти для боротьби зі спам-викликами та нав’язливою рекламою. Компанії, які планують дзвонити клієнтам, повинні укласти договір з оператором і використовувати тільки зазначені в ньому номери.
«Якщо ви отримаєте спам-виклик — зможете повідомити про це свого оператора, і номер спамера заблокують. Також постачальники зв’язку отримали інструменти для обмеження підозрілих викликів — ще до того, як вони потрапляють до вас», — йшлося п в повідомленні Мінцифри.
Як стало відомо dev.ua, два мобільних оператори вже звернулися до інших операторів (в тому числі до «Укртелекому») із пропозицією укласти відповідні додаткові угоди до договорів про взаємоз’єднання мереж, в яких запропонували встановити окрему розрахункову таксу за термінацію комерційних викликів. В одному з листів вказана конкретна сума за таку послугу з’єднання — 50 коп. Таким чином угода про комерційні виклики виглядає як відродження давно відміненої «плати за з’єднання».
“Ухвалення постанови — революційний крок для телеком-сфери. Ми створюємо чіткі й прозорі правила гри для ринку, у центрі якого — людина та її права. Мінцифра надала операторам інструменти для боротьби зі спам-викликами та навʼязливою рекламою. Згодом оператори блокуватимуть спам, рекламу та потенційно шахрайські дзвінки. Ці зміни вводитимуть поступово, щоб дати час операторам на технічні доопрацювання”, - зазначив очільник Мінцифри Михайло Федоров.
Як раніше повідомляв Інформатор, телефонні та інтернет-шахраї використовують хитрі схеми, щоб обманути людей і заволодіти їхніми коштами чи даними. Знання цих схем допоможе вам не стати жертвою зловмисників. Їх повний перелік читайте за посиланням.