Шахрай запропонував збільшити кредитний ліміт у ПриватБанку та вкрав 16 тисяч гривень: чи повернув суд заощадження

Банк нарахував клієнту борг у 38 тисяч гривень

Шахрай запропонував збільшити кредитний ліміт у ПриватБанку та вкрав 16 тисяч гривень: чи повернув суд заощадження
Чоловік просив банк повернути гроші

У березні 2015 року приблизно о 14:54 чоловіку на мобільний зателефонував нібито працівник ПриватБанку і запропонував збільшити кредитний ліміт. Спочатку, чоловік назвав номер своєї картки, але коли невідомий почав розпитувати інші реквізити, а саме три цифри на звороті картки, термін її дії та дівоче прізвище його матері, то чоловік зрозумів, що це шахрай. Він заявив, що сам звернеться у банк і сам збільшить собі кредитний ліміт.

Через три дні після цього чоловік не зміг розрахуватися на касі. Виявилося, що в нього на рахунку всього 9 грн. Тоді він звернувся до ПриватБанку і дізнався, що шахрай з рахунку вкрав частинами близько 16 тис. грн. Спочатку з кредитної картки він перерахував гроші на зарплатну, а потім переказав кошти на свій рахунок. У банку повідомили ім’я та прізвище крадія та надали останні цифри його банківської картки «7475».

З цією інформацією чоловік пішов до поліції та заявив про злочин. Його звернення зареєстрували та 19 березня 2015 року відкрили кримінальне провадження №12015140200000266. До лютого 2016 року чоловіку нічого не було відомо про хід розслідування. А у жовтні 2020 року справу закрили через «відсутність складу кримінального правопорушення».

Проте, проценти на зниклі кошти нараховувалися. Станом на лютий  2021 року чоловік заборгував банку 37 тис. 889 грн. З них 11 тис. 940,10 грн – це заборгованість за тілом кредиту, 25 тис. 276,49 грн - заборгованість за простроченими відсотками, а 671,82 - заборгованість по пені. Щоб повернути собі гроші, ПриватБанк подав позов до суду. Чоловік теж вирішив подати зустрічний позов, в якому просив фінансову установу повернути вкрадені заощадження.

Що було у суді

Чоловік наполягав, що обманом з його карти за три дні було списано 15 тис. 816 грн. Проте він таких операцій не проводив та жодних відомостей про кредитну картку, а «саме її номер, пароль, дівоче прізвище матері він нікому не повідомляв, а також не повідомляв паролі входження в інтернет-систему «Приват». Чоловік розповів, що просив банк не нараховувати відсотки поки поліція шукає злодія, але там цього не зробили.

У відповідь на це в банку заявили, що кошти знімалися за допомогою «Списання експрес-платежу телефоном 3700». В ПриватБанку вважали, що той, хто забрав собі гроші, мав знати для цього ПІН-код картки, а значить чоловік проговорився. Або він сам гроші й зняв. До того ж наявність кримінального провадження не свідчить про вчинення злочину до винесення вироку, а цього не сталося.

Для того, аби встановити факти, суд просив «Київстар» повідомити, чи дійсно у березні 2015-го чоловікові дзвонили. Проте оператор повідомив, що такі дані зберігаються три роки. Натомість пройшло більше часу та інформацію стерли.

Суд дійшов висновку, що чоловік не мав уявлення про особливості кредитування, а банк не довів, що клієнт точно знав умови отримання грошей. Тому у червні 2022 року суддя Жидачівського районного суду Львівської області ухвалив, що чоловік має виплатити банку 11 тис. 940 грн боргу по кредиту та сплатити 434 грн судового збору. При цьому, суд вирішив, що банк не має повертати вкрадені кошти на рахунок клієнта.

Інформатор розповідав, як жінка втратила 43 тисячі євро у ПриватБанку через довіреність.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube