ПриватБанк списав пенсію в рахунок сплати боргу за кредит: чи повернув суд гроші чоловіку

Чоловік звернувся до суду, щоб повернути гроші

ПриватБанк списав пенсію в рахунок сплати боргу за кредит: чи повернув суд гроші чоловіку
Банк списав частину пенсії в сплату боргу

Пенсіонер вирішив щось купити в магазині будматеріалів, але на касі йому сказали, що грошей на картці недостатньо. Тоді він звернувся до банку і там дізнався, що у нього був борг за кредитом, про який він не знав.

В березні 2018 року пенсіонер відкрив у ПриватБанку картковий рахунок. Після цього на нього прийшла перша виплата – 1 тис. 029,75 грн пенсії. Проте у квітні сталася неприємна ситуація.

Коли чоловік щось купував у магазині «Нова лінія» касир повідомила, що коштів на картці немає. В той час, як пенсіонер точно знав, що на рахунку має бути понад 500 грн. Тоді чоловік звернувся до банку з питанням куди зникли його гроші.

У ПриватБанку повідомили, що кошти були списані в рахунок заборгованості за договором від листопада 2006 року. Тоді пенсіонер письмово попросив повернути списані кошти. У відповідь банк ще раз підтвердив, що саме він списав заощадження, однак не надав розрахунку суми боргу. Також, у відповіді не було інформації щодо договору кредитування, за яким пенсіонер заборгував. Через те, що мирним шляхом сторони не змогли дійти згоди, справу став розглядати суд.

Що було у суді

Чоловік просив суд стягнути з ПриватБанку 6 тис. 208,75 грн. З яких 500 грн складали зниклі гроші на картці, 3% річних у сумі 16,25 грн, інфляційні втрати 52,50 грн, пеня 5 тис. 640 грн. Ще пенсіонер просив, щоб банк виплатив йому 2000 грн моральної компенсації.

У відповідь на це представники банку показали договір від листопада 2006 року, за яким чоловік отримав кредит в 1000 грн. Нібито чоловік не повернув гроші й у нього виникла заборгованість в розмірі 2 тис. 286,59 грн та 500 грн штрафу.

Коли чоловік відкрив нову картку і став отримувати на неї пенсію, банк вважав, що він має право списати заборгованість, списавши частину пенсії. Що він і зробив двома платіжками в 400,49 грн та 100 грн. Однак пенсіонер не знав про заборгованість і не визнав її у суді. До того ж дозволу на списання з пенсійної картки він не надавав.

Суддя вирішив частково задовольнити позов чоловіка і згадав про статтю закону «Про захист прав споживачів» щодо агресивної підприємницької практики. Крім того, суд встановив, що кошти можуть бути списані з рахунка клієнта або на підставі рішення суду, або якщо сторони про це домовились у договорі.

Також ПриватБанк не надав доказів, що клієнт погоджувався сплачувати винагороду та неустойку в разі неповернення кредиту чи надавав згоду на списання коштів зі своїх рахунків. Тому суддя зробив висновок, що банк не мав права забирати гроші собі. Тому у серпні 2019 року суддя Деснянський районний суд міста Києва ухвалила, що ПриватБанк має виплатити пенсіонеру 6 тис. 208,75 грн та компенсувати переживання двома тисячами гривень. 

ПриватБанк подав на це рішення скаргу і просив суд відмовити чоловікові у виплатах. Частково суд так і робив. І в грудні 2019 року судді Київського апеляційного суду вирішили, що пенсіонеру вистачить 500 грн компенсації моральної шкоди, а ні 2 тис. грн, як вирішив суд до цього.

Але банку було цього недостатньо. І він пішов до Верховного Суду, але той не став розглядати скаргу, тому що справа була малозначна.

Інформатор писав, що чоловік виплатив ПриватБанку борг, після чого йому повідомили про новий.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube