Шахраї замінили sim-карту та вкрали гроші з рахунку у ПриватБанку: чи повернув суд заощадження власниці

Читать на русском

Злодії переказали гроші на картку дочки

Читать на русском
Шахраї замінили sim-карту та вкрали гроші з рахунку у ПриватБанку: чи повернув суд заощадження власниці
Крім крадіжки грошей, злодії оформили на жінку кредит

Злодії переказали гроші на картку дочки

Ввечері 22 березня 2018 року у жінки перестав працювати номер телефону мобільного оператора Lifecell, який був прив’язаний до картки ПриватБанку. Наступного дня, 23 березня, її дочка розповіла, що в неї також не працював номер цього оператора і в неї хтось вкрав гроші з картки ПриватБанку. Дочка порадила матері теж перевірити, чи не зникли й у неї заощадження.

Після цього жінка одразу звернулася до відділення ПриватБанку біля роботи. Там порадили звернутися до іншого відділення у службу безпеки. Коли жінка туди дійшла, то дізналася  - хтось вкрав кошти з її рахунку. Вона одразу зателефонувала на номер клієнтської підтримки 3700. Оператору банку вона розповіла, що потрібно негайно заблокувати картку.

Виявилося, що у відділенні Lifecell у Черкасах її фінансовий номер заблокували через заміну sim-карти. Після цього, в ніч з 22 на 23 березня 2018 року невідомі декілька разів з її карткового рахунку на картку її дочки через програму Приват 24 переказували кошти. Крім цього, на її ім'я злодії взяли кредит в MoneyWeo. Загалом було списано 12 тис. 977,12 грн.

Для того, аби зробити все можливе і повернути гроші, 24 березня жінка звернулася із заявою до поліції. Там внесли відомості у Єдиний реєстр за фактом шахрайства.

Після цього жінка не раз зверталася до ПриватБанку з проханням повернути гроші, які в неї вкрали. Проте там цього не зробили та вона змушена була подати позов до суду.

Що було у суді

Жінка просила суд стягнути з ПриватБанку 24 тис. 631,70 грн. В цю суму входили 12 тис. 977,12 грн вкрадених заощаджень, 1 тис. 654, 58 грн пені та 10 тис. грн моральної шкоди. Проте в ПриватБанку заявили, що вона звернулась до них з вимогою повернути вкрадені кошти та сплати пеню лише у липні, а не невідкладно, як це було потрібно зробити.

У відповідь на запит суду оператор Lifecell повідомив, що зміна sim-карти почалася з телефонного дзвінка. 22 березня о 15:42 на короткий номер контакт-центру оператора подзвонили з анонімного передплаченого номера. Після з'єднання шахрай перейшов в голосове меню самообслуговування і дійшов до розділів «операції з Sim-карткою» та «блокування Sim-картки». Вказавши номер жінки, невідомий правильно відповів на питання щодо останніх дзвінків з нього та суму поповнення.

Після цього на номер шахрая система надіслала електронне повідомлення з номером блокування. Того ж дня, 22 березня, до магазину Lifecell у Черкасах прийшли та замінили сімку. Камери відеоспостереження в магазині не працювали, тому встановити особу не вдалося.

Своєю чергою ПриватБанк повідомив, що коли шахраї переказували гроші, то вони правильно ввели номер банківської картки жінки, вказали термін її дії та CVV2. Після чого транзакція була підтверджена через мобільний телефон, sim-карту до якого встигли замінити. Але банк думав, що виконує волю своєї клієнтки.

Через те, що жінка не довела, що вона не передавала свої дані та не втрачала телефон або картку, суд вирішив, що вона сама була винна. Тому у лютому 2019 року суддя Соснівського райсуду Черкас вирішив, що ПриватБанк нічого виплачувати не повинен.

Жінка не погодилася з цим рішенням і подала на нього скаргу. Але судді не знайшли невірної трактовки норм закону у рішенні свого колеги. І у квітні 2019 року колегія Апеляційного суду Черкаської області постановила, що рішення залишиться без змін.

У жінки залишалася остання надія. У травні 2019 року вона подала скаргу до Верховного Суду. Жінка наполягала, що як тільки вона дізналася про списання коштів, то одразу повідомила про це ПриватБанк через номер клієнтської підтримки 3700. І там цього не заперечували. А висновки, що саме вона винна є невірними, тому що банк не довів яку саме інформацію вона нібито втратила. Однак це їй не допомогло. У липні 2020 року Верховний суд поставив крапку у цій справі та відмовив жінці у її позові.

Інформатор розповідав, що злодії спочатку заблокували сім-картку, а потім вкрали гроші з картки ПриватБанку.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.