Спочатку злочинці вислали повідомлення про нібито допомогу у 6500 гривень та залишили посилання. Коли жінка за ним перейшла, то кошти з карток у ПриватБанку зникли за 8 хвилин
15 березня 2022 року жінці на телефон прийшло повідомлення, про нарахування грошової допомоги. Проте вона його відкрила наступного дня.
Текст цього повідомлення був таким: «Вам нарахована грошова допомога 6500 грн. Зарахувати». Далі було посилання на сайт. Жінка перейшла за цим посиланням й одразу їй почали приходити повідомлення від ПриватБанку про зняття коштів з карток «Універсальна» та «Картка для виплат» на загальну суму понад 43 тисячі гривень.
Тоді постраждала звернулася до поліції. За її заявою зареєстрували кримінальне провадження №12022263160000031 за фактом шахрайства.
Своє, окреме розслідування жінка просила провести й ПриватБанк та припинити нараховувати штрафи та відсотки по кредиту, який вона не отримувала. Проте від банку, за її словами, відповіді не було.
«З АТ КБ «ПриватБанк» жодного документа, який можна було б трактувати як кредитний договір, вона не підписувала, отже банком не дотримані вимоги щодо надання кредитних коштів та користування нею банківських грошей», - йдеться у матеріалах справи з сайту судового реєстру.
Жінка просила відновити майже 4 тисячі гривень на своїх рахунках та списати відсотки та пеню по кредитних коштах.
У відповідь адвокат ПриватБанку заявив, що у день викрадення коштів «до банку надійшли платіжні доручення від клієнта про переказ коштів зі своєї картки та про оплату товарів/послуг в інтернеті». Тобто в Приватбанку вважали, що ці перекази робить їх клієнтка.
Чому вони так вирішили? Тому що перекази робилися із підтвердженням пароля з фінансового номера телефону жінки. Крім того, злочинці правильно вказали номер картки, термін її дії та CVV код.
«Вказані дії можливо було здійснити лише за допомогою використання фінансового телефону та іншої особистої інформації, зокрема введення одноразового пароля, який надходив на фінансовий телефон (жінки)», - заявили у ПриватБанку.
У фінансовій установі натякнули, що постраждала могла, сама цього не бажаючи, надати доступ злодіям до своїх рахунків. А тому банк не винен у тому, що сталося.
До того ж якщо жінка помітила, що з рахунків зникають гроші, то потрібно було одразу про це повідомити у банк. Однак ніяких звернень щодо постанови карток в СТОП - ЛИСТ платіжної системи або вимогою про блокування рахунків вона нібито не надсилала.
Але жінка відповіла, що вона не погоджувалася на такі умови від ПриватБанку.
«(Банк) свідомо використовує зразок підпису клієнта, який той залишає на планшеті при оформленні будь-якої картки на будь-який документ, зміст якого навіть не бачив. В іншому випадку, ні в якому надісланому їй документі оригіналу її власноручного особистого підпису немає», - відповіла постраждала.
Під час судових засідань виявилося, що у листопаді 2020 року ПриватБанк та клієнтка домовилися використовувати простий електронний підпис, який робиться на планшеті. Цим підписом затверджуються будь-які послуги по переказу коштів, укладання кредитних договорів та інших угод.
З виписки по картці було видно, що 16 березня 2022 року за декілька переказів з однієї картки списали понад 41 тисячу гривень, а з іншої – майже 2 тисячі гривень. Все це відбулося в один день за декілька хвилин - з 09:59 до 10:07.
Жінка підтвердила, що того дня вона отримала повідомлення про нібито грошову допомогу та перейшла за посиланням у ньому. Після цього їй стали приходити повідомлення про зняття коштів з обох її карток. У ПриватБанку підтвердили, що це було фішингове посилання, зайшовши по якому постраждала потрапила на фейковий застосунок банку, на якому ввела пароль до свого акаунту. Цей пароль автоматично став відомий зловмисникам.
«Після чого, 09:59 16.03.2022 шахраї авторизувалися в Приват24 клієнта, отримали реквізити карток (номер картки, строк дії та CVV-код) і провели оспорювані транзакції. Отже, зняттю коштів зловмисниками з картки клієнта, сприяло розголошення клієнтом конфіденційної інформації при переході за фішинговим посиланням», - йдеться у рішенні суду.
Суддя уважно подивилася на факти та визнала, що списувати відсотки та повертати гроші на рахунок не має підстав. Таке рішення 23 лютого 2023 року прийняла суддя Хотинського районного суду Чернівецької області Тетяна Ковальчук. На це рішення вже подана апеляційна скарга, але на момент підготовки матеріалу остаточного висновку ще не було.
Інформатор розповідав, як шахраї використали дані чоловіка для отримання онлайн кредитів, коли той влаштовувався на роботу.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.