Танкер із Санкт-Петербурга, що входить до сірого списку Tokyo MOU, вийшов з ладу поблизу французького узбережжя. Експерти порівнюють ситуацію з катастрофою 2002 року, коли розлив нафти спричинив найбільше лихо в історії Західної Європи
На узбережжі Франції стався інцидент з російським танкером ARGO TANKER GROUP, який перевозив нафту. Подібні аварії у цьому регіоні вже траплялися раніше, спричиняючи значні економічні та екологічні збитки. Екологи згадують масштабну аварію 2002 року, яка завдала збитків на 4 мільярди євро та спричинила екологічне лихо.
За наявною інформацією, судно було побудоване у 2009 році. Його довжина складає 245,07 метра, а ширина — 42 метри. У вересні 2024 року танкер придбала російська компанія ARGO TANKER GROUP LLC, штаб-квартира якої розташована у Москві. Про аварію танкера повідомив керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко.
"Танкер зареєстрований у Санкт-Петербурзі та внесений до "сірого списку" Токійського меморандуму портового контролю через проблеми з технічним станом", - зазначив експерт Клименко.
Наразі судно UNITY, яке пересувається під прапором РФ, ймовірно вимушено повертається в Росію. За даними Клименка, 23 січня судно зупинило рух в умовах сильного шторму. Ймовірно, наразі UNITY повернув додому. Зокрема, згідно з даними Клименка, замість індійського порту призначення (MANGALORE), зараз вказується Приморськ Ленінградської області (РФ) - "точка", з якої судно вийшло з вантажем 16 січня.
Повідомляється, що недавно танкер фіксувався на траверзі порту Брест (Франція) - на відстані 49 морських миль (90,75 км) на захід. Йшов UNITY зі швидкістю 11,85 км/год - це приблизно у 2 рази нижче звичайної.
Фахівець також нагадав про аварію танкера PRESTIGE, яка сталася у листопаді 2002 року за 200 км від іспанського узбережжя. На борту судна знаходилося близько 80 тисяч тонн сирої нафти. Під час проходження Біскайської затоки судно потрапило у сильний шторм, що спричинило тріщину завдовжки 35 метрів у корпусі. Через кілька днів танкер розколовся на дві частини та затонув.
Наслідком цього стала величезна нафтова пляма, яка розтягнулася на тисячі кілометрів вздовж узбережжя Європи. Постраждала морська екосистема, а також рибна промисловість регіону. На ліквідацію наслідків залучили 300 тисяч добровольців з усієї Європи. Загальні збитки оцінили у 4 мільярди євро.
Наприкінці грудня 2024 року у протоці Босфор зазнав поломки танкер Cordelia Moon, який транспортував нафту. Це судно належало до так званого "тіньового флоту", створеного Росією для обходу санкцій. Ще один танкер тіньового флоту РФ у січні 2025 року дрейфує у Балтійському морі біля берегів Німеччини, погрожуючи отруїти мазутом всю Балтику. Він завантажений нафтою і втратив керування. У випадку розливу на Балтиці трапиться екологічна катастрофа, як це було у Чорному морі у грудні минулого року.
Ще раніше, 15 грудня 2024 року, у районі Керченської протоки постраждали два російські танкери - "Волгонефть-212" та "Волгонефть-239". Одне з суден затонуло, що спричинило витік нафтопродуктів та забруднення узбережжя Краснодарського краю, Керченського півострова та частини Одещини. Це завдало шкоди місцевій екосистемі, спричинивши загибель водоплавних птахів та морських ссавців.
Нещодавно стало відомо, що мазут з затонулих російських танкерів став твердим та забруднив пляжі в Одесі. Протяжність забруднення мазутом становить понад один кілометр.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.