Режисера Довбуша Олеся Саніна обікрали в Києві: Залишилася тільки одна вишиванка, сандалі й довідка

Читать на русском

Олесь Санін розповів, навіщо в Росії перезнімають радянські фільми, чому не хоче, щоб його діти займалися творчістю, та згадав про свої мольфарські здібності

Читать на русском
Олесь Санін
Олесь Санін не збирається до кінця війни знімати художній фільм

Олесь Санін розповів, навіщо в Росії перезнімають радянські фільми, чому не хоче, щоб його діти займалися творчістю, та згадав про свої мольфарські здібності

Режисер одного з найуспішніших українських стрічок “Поводир” та історичного екшену “Довбуш” Олесь Санін розповів коли передбачив повномасштабне вторгнення в Україну та про свої майже мольфарські здібності яким він знайшов наукове пояснення. А також пригадав. як його обікрали та яким чином вдалося вижити у Києві без жодної копійчини. Про все це він розповів в проєкті “Точка опори” телеканалу “ДІМ”.

“Я дуже чутливий, тому відчував навіть дату початку війни. У мене є віщі сни, мені може бути погано й можу впасти без свідомості не дивлячись на те, що я доволі фізично здоровий. Я не сідаю в літаки, які потім падають. Було у мене й таке. У мене є цьому науково-практичне пояснення.

Звістка про початок війни мене застала у Франківську. Але ми й до цього розуміли, що буде війна, тому знали що будемо робити. У моїх дітей були тривожні валізки, був готовий заправлений автомобіль та ще дві каністри пального. Діти пройшли медичні курси та курси стрільби. Тому я швидко через додадок купив квиток на потяг до Києва, мені дісталася лише верхня поличка. Їх майже не було у продажу, але у вагоні я був майже один, а окрім мене ще чиїсь лижи та сноуборд. Їх поставили у вагон та вийшли”, - згадує Олесь Санін.

У Олеся Саніна четверо дітей - троє доньок да син. За його словами всі вони намагаються проявити себе якось у творчості, але цей факт його бентежить, бо він не впевнений, щр вони зможуть повторити його успіх.

Зараз у мене п’ятеро дівчат - дружина, троє своїх доньок та онука. У мене є зять, котрий воює у розвідці. Нещодавно його вкотре було поранено. Діти рік були у Польщі. Я переконаний, що маленькі не можуть осягнути війну, як дорослі тому для них це величезний стрес.

Мої діти, на жаль, хочуть так, як тато і це проблемне питання творчих родин. Тому що творчість це така штука, яка дуже конкурентна. Якщо в тебе тато чи мама цим займаються, то це не означає що ти будеш робити успішні речі для людей. Це навіть заважає. Мистецтво це дуже жорстока історія. Коли вони бачать що в тата чи мами беруть інтерв’ю на телебаченні або їх впізнають на вулиці, то їм теж здається, що їм це вдасться. Але це не так. Я можу дати їм тільки освіту. Вони мусять навчитися жити та працювати самі”, - розмірковує режисер.  

До повномасштабного вторгнення дружина та діти Саніна пройшли медичну та стрілецьку підготовку
До повномасштабного вторгнення дружина та діти Саніна пройшли медичну та стрілецьку підготовку

Росіяни відтворюють проєкт СРСР-2.0

На думку режисера росіяни перезнімаючи на новий лад старі радянські кіно-хіти таким чином починали відтворювати проєкт СРСР-2.0.

“Коли я почав знімати “Довбуша” це вже був 2014 рік й відчуття того, що почалася велика війна вже було. Воно не могло розсмоктатися, тільки відтягнутися та розпочатися пізніше. Але відчуття того, що вже стався злам й російсько-радянська імперія почала підніматися вже було. Вона не жива, але всі мої колеги в Росії витворили цього монстра. Для мене не з’явилося жодної креативної ідеї у Росії. Вони повторювали перезнявши всі радянські фільми котрі уособлювали СРСР з новими акторами та з начебто новим контекстом. Спадщину Російської імперії вони підняти не могли бо самі розстріляли всю цю родину та винищили всю цю свою шляхту. Воно не працювало, тому вони вирішили відродити СРСР - керівникам хотілося повернути свою молодість”, - каже Санін.   

Коли я почав знімати “Довбуша” це вже був 2014 рік й відчуття того, що почалася велика війна вже було
Коли я почав знімати “Довбуша” відчуття того, що почалася велика війна вже було

Санін з великою любов’ю ставиться до легендарного яблуневого саду на київській кіностудії, которий саджав сам Александр Довженко. Навіть замовив собі такого самого саджанця. А все тому, що колись ці яблука врятували його від голоду.

“Коли я приїхав до Києва й вступив на акторський факультет я не поїхав після іспитів до дому, тому що мене обікрали. У мене вкрали все, залишилася тільки одна вишиванка, сандалі й довідка про те, що я вже вступив. Причому, у мене були найвищі бали. Мені соромно було повертатися до себе у Луцьк. Мені дідусь казав: “Відправиш телеграму з одним словом - “студент”. Малося наувазі - терміново потрібна купа грошей, їсти нема чого!

І тут старшокурсники підбили на те, що можна з ними піти на кіностудію Довженка знятися у масовці. Вони одразу навчили мене дуже поганому - записуєшся одночасно у декілька груп, бо тоді ще багато чого знімалося - й знімаєшся так, щоб камера тебе не зловила. Тоді тебе запросять ще на наступний день, бо ти в кадр не попав й тобі за це платять. Я знявся, мені дали відривний талончик з печаткою, що я маю отримати гроші. Але вони мали мені заплатити аж через тиждень. Але у саду при кіностудії є цілий сад, котрий висаджував сам Довженко і на деревах вже були яблука. Я зібрав їх купу й їв. Тоді ще не було кейтерингу на знімальних майданчиках, але гримери нас жаліли та давали щось”, - розповідає Олесь.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.